Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Космічний урок англійської

Як «вийти за межі класної кімнати» — знає педагог із Кропивницького Анна ДУДІЧ
2 лютого, 2021 - 19:51
ФОТО З ФЕЙСБУК АННИ ДУДІЧ

Учні кропивницької гімназії імені Т.Шевченка приєдналися до STEM-події, організованої американською космічною агенцією NASA — 26 січня астронавтка Шенон Вокер наживо прочитала дітям казку з міжнародної космічної станції, а учні мали змогу поставити запитання в чаті. Про те, як кропивницьким школярам вдалося приєднатися до цієї космічної в прямому розумінні цього слова події, розповіла «Дню» ініціаторка, вчитель англійської мови Анна Дудіч.

Анно, наскільки складно було стати частиною цього космічного читання?

— Абсолютно нескладно. Я звикла до того, що коли ми щось із дітьми вивчаємо, я намагаюся знайти додатковий матеріал, дотичний до реальної дійсності. Не просто граматичні вправи з підручника, а щось із реального життя. В нас із п’ятикласниками була стаття в підручнику про життя космонавтів. Під час уроку я побачила, що дітей зацікавила тема космосу. Шукаючи додатковий матеріал, я натрапила на сайт американської космічної агенції NASA, на їхньому сайті розміщена інформація не лише для науковців, а й для шкіл: інформація про космос подається у спрощеному вигляді. Також на тому сайті був розміщений анонс події, яка мала відбутися 26 січня — читання казки в прямому ефірі з космосу! Тобто астронавтка Шенон Вокер мала читати дітям книгу, а трансляція відбувалася на офіційному каналі NASA. Ця подія мене дуже зацікавила, технічно не було складно, просто зареєструватися і перейти за посиланням.

Якою була реакція дітей?

— Насправді я не була впевнена, скільки дітей підключиться до трансляції, адже за американським часом то був ранок, а в Україні на той час уже був вечір — 19-та година, діти в цей час або виконують домашнє завдання, або відпочивають. Але я була дуже здивована, побачивши велику аудиторію саме з нашої школи (напередодні я попросила колег з інших класів поширити інформацію в чатах). Це була історія про пригоди тихохода, найменшої у світі живої істоти, здатної вижити навіть в космосі. А також про пошуки супергероя, якого, виявляється, кожен може знайти всередині себе, якими б маленькими і незначними ми собі не здавалися. Мене приємно здивувало, що наші діти були досить активні: ставили продумані і цікаві запитання в чаті (наприклад, що треба вивчати, якщо ти хочеш полетіти в космос, чи відчувають космонавти стрес, коли повертаються на землю, що є найскладнішим після повернення додому), спілкувалися з однолітками (разом із нами казку слухало приблизно дві тисячі дітей з 5 країн світу).  Звісно ж, усе це — англійською мовою.

Не цікавилися, скільки дітей після космічно-літературного контакту захотіли стати астронавтами?

— Я не запитувала, скільки захотіло стати астронавтами, але сьогодні цікавилася, що вони запам’ятали з нещодавньої події, то запам’ятали досить-таки багато. І нехай не всі захотіли стати космонавтами, але навіть якщо діти почали аналізувати наукову інформацію, то це великий плюс, бо це спонукає до мислення та міркувань про наш світ.

Пані Анно, як ви оцінюєте виклики для вчителя в часи пандемії? Чи змінилися ваші методики роботи, чи й до переходу на дистанційне навчання ви активно використовували онлайн-технології?

— Дійсно, ми з колегами помітили, що навіть якщо в учнів достатня кількість синхронних уроків за допомогою онлайн сервісів, їм досить важко. Вони звикли, що в допандемійних умовах можна було працювати в парах, у групах, виконувати різноманітні руханки. Під час навчання вдома набагато складніше фізично, до того ж, втрачається мотивація, бо немає живого спілкування з учителем. Щоб урізноманітнити завдання і підкріпити мотивацію, слід шукати вихід за межі класної кімнати. Навіть віртуально. Тим паче, коли ми зараз маємо певні рамки і не можемо подорожувати. Треба дітям показувати, що гаджети, перш за все, для того, щоб підтримувати контакт з зовнішнім світом. А поки що маємо можливість цифрового спілкування. І ще одне: коли діти бачать, що ті знання, які вони отримують у школі, реально знадобляться, то з’являється мотивація вчитися. Навіть поспілкуватися з учнями з інших країн — яце вже мотивація вивчати англійську.

Інна ТІЛЬНОВА, Кропивницький. Фото з Фейсбук Анни Дудіч
Газета: 
Рубрика: