Кілька тижнів тому журнал Time оголосив людиною року образ протестувальника. А британська газета The Times — туніського торговця Мохаммеда Буазізі, самоспалення якого спричинило арабські революції. І справді, рік великою мірою пройшов під знаком вулиці. Протести завжди виникають тоді, коли у суспільстві сформувався запит на зміни. Утім, глибокі зміни, за великим рахунком, неможливі без виробленої якісної альтернативи.
В українському суспільстві запит на якісну альтернативу теж відчутний. Згадати хоча б, який ажіотаж викликали презентації нових видань Ліни Костенко. Утім, острівці суспільного росту мало представлені в інформаційному просторі країни, особливо телевізійному. «День» постійно наголошує на цьому. До речі, днями в ефірі російського бюро «Радіо Свобода» Лариса Івшина, зокрема зазначила, що багато шансів на зміни було втрачено саме через недостатню інтелектуальну насиченість українського інформаційного простору. І справді, коли інтереси інтелектуального глядача не враховано, це стає відчутним ударом по потенціалу країни загалом. Тому коли на телебаченні з’являється щось варте уваги, воно одразу стає подією.
Медіаподією року, за версією «Дня», став канал ТВі. Насамперед, тому, що наважився врахувати смаки розвиненого глядача. У програмі «Вечір з Миколою Княжицьким» канал запропонував цікаву і змістовну розмову про країну й українців, про процеси, що тривають на пострадянському просторі.
Потреба конвертувати у телевізійний формат ті смисли, які газета «День» продукує упродовж вже 15-ти років, назріла давно. Саме завдяки програмі «Вечір з Миколою Княжицьким» став можливим давно очікуваний телевізійний діалог українських інтелектуалів, зокрема багатьох авторів та героїв публікацій «Дня» із суспільством.
Під час відкриття Фотовиставки «День-2011» до 15-річного ювілею газети генеральний директор ТВі Микола Княжицький сказав: «Лариса Олексіївна одного разу назвала канал ТВі відеоверсією газети «День». Це для нас дуже великий комплімент, і ми це дуже цінуємо». За цими словами стоїть не лише обмін люб’язностями.
Канал розвивається. І це важливо. Окрім суспільно-політичної програми Миколи Княжицького, що помітно вирізняється серед існуючих ток-шоу, ТВі продукує журналістські розслідування, документальні проекти. Нещодавно стартував українсько-польський канал ТВі Europe, який транслює європейську продукцію в межах України і пропонує українські програми європейському глядачеві. Зрештою, це чи не єдиний загальнонаціональний канал, який у новорічну ніч запропонував альтернативу звичним вогникам і шоу — класику українського року та гумор зі смислами від «Кабаре «Веселый песецъ». І це за умов постійної боротьби за своє існування в ефірі.
Планку ТВі поставив доволі високу, і щоб її утримувати — потрібні щоденні зусилля, перманентне поглиблення знань про країну та її історію, робота над своїм рівнем і смаком.
Під час зустрічі з учасниками Літньої школи журналістики «Дня» генеральний директор каналу Микола Княжицький сказав: «Зараз українські ЗМІ «доростають» до того рівня, коли їхня позиція буде залежати від суспільного попиту. У кожній європейській країні є близько 10% людей, які хочуть розвиватися, мислити, критично ставитися до оточуючого світу, споживати інформацію розумну, а не жовту. ТВі прагне зайняти цю нішу і стати каналом для розумних людей, патріотів своєї країни». Поки що конкурентів у них немає.
Тому, бажаючи ТВі, щоб вони постійно відчували силу зобов’язуючої довіри, редакція відзначає канал і вручає йому Корону «Дня» за те, що бачить свого глядача, враховує не лише невибагливі, а й вибагливі смаки, зрештою, розуміє український контекст і дає слово тим людям, які говорять про Людське.