16 листопада Миколаївський міськвиборчком оголосив офіційні результати другого туру виборів міського голови Миколаєва. Перемогу в них здобув представник партії «Самопоміч» Олександр Сенкевич - він отримав 80 тис. 636 голосів виборців (54,90%). Опонент Сенкевича - представник «Опозиційного блоку» Ігор Дятлов отримав у другому турі 63 тисяч 567 голосів (43,28%).
Перемогу Олександра Сенкевича у другому турі називають феноменом, адже сама передвиборна кампанія велася фактично на ентузіазмі численних волонтерів - активних миколаївців, які не хотіли допустити приходу до влади у Миколаєві представника «Опозиційного блоку». Численні флешмоби, авто- й велопробіги на користь Олександра Сенкевича особливо активно почали проводити за тиждень до дня виборів. Для того, щоб активізувати молодь і залучити цей сегмент виборців до процесу голосування, активні власники ресторанів і кафе провели акцію: «Зроби селфі на виборчій дільниці – отримай безкоштовну каву і штрудель», також до активізації молодих виборців приєднався й один із інтернет-провайдерів, який організував розіграш спеціального призу для учасників флешмобу з селфі з виборчої дільниці.
Демократично налаштовані миколаївці не тільки святкують перемогу, але й активно обговорюють, що не дадуть багато часу на розкачку новому мерові, адже зміни місту потрібні вже сьогодні, та й зима не за горами.
Що стосується експертної оцінки результатів другого туру виборів міського голови Миколаєва, то вона така
«ДЕЯКІ ЛЮДИ ГОЛОСУВАЛИ НЕ ЗА СЕНКЕВИЧА, А ПРОТИ ДЯТЛОВА»
Дмитро БАШТОВИЙ, координатор виборчих програм громадянської мережі ОПОРА в Миколаївській області:
- Працював штаб Сенкевича відкрито - як для спостерігачів, журналістів, так і для простих городян. Всі могли прийти і подивитися його програму. Плюс важливу роль зіграла підтримка його з боку людей. Сенкевича почали підтримувати - і одеська команда з Саком Боровиком, і наші миколаївські активісти та волонтери. По суті, і не було структуризації, був хаос у штабі - частина людей робила йому кампанію, і він сам про неї не знав. При цьому були дрібні порушення законів України, наприклад, на матеріалах вихідні дані не робили. Адже частина людей на свій розсуд виготовляла агітаційну продукцію, вивішувала її, плюс основне посилання було в тому, що сили добра переможуть, бо Дятлов - колишній регіонал. Тобто деякі люди голосували не за Сенкевича, а проти Дятлова. Сама кампанія була активною - автопробіги, флешмоби, велопробіги, піднімали молодь і у Фейсбуці. Олександр Сенкевич проводив і особисті зустрічі, була агітаційна продукція, намети, зовнішня реклама.
«ВСІ АНАЛІТИКИ СХОДЯТЬСЯ В ТОМУ, ЩО ЙОМУ БУДЕ ВАЖКО»
Олександр УХМАНОВСЬКИЙ, регіональний координатор Комітету виборців України:
- Якась частина людей повірила, що можна звалити стару систему і поставити нову людину. Зараз ситуація не прогнозована, бо всі аналітики сходяться в тому, що йому буде важко, особливо зараз. Нібито легка перемога, швидка здача Дятловим - це такий тактичний хід. Сенкевича очікує і банальний саботаж, і взимку йому буде дуже важко. Ця міськрада не тільки не прихильна до Сенкевича, але й ворожа до нього. Треба розуміти, що й увесь апарат чиновників ворожий до нього. У нього немає людських ресурсів, щоб змінити кілька сотень людей керівництва.
«ПЕРЕМОГУ ДАВ ЕЛЕКТОРАТ, ЯКИЙ «ЖИВЕ» У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ»
В'ячеслав ГОЛОВЧЕНКО, координатор руху ЧЕСНО в Миколаївській області:
- Перше, що ми побачили, - неформальні засоби масової комунікації відіграли значну роль в інформуванні населення, його мобілізації. Мабуть, після Майдану - це найбільша перемога, яка відбулася саме завдяки активності користувачів соціальних мереж. Вже після першого туру було зрозуміло, що дідусі й бабусі, які звикли отримувати інформацію з газет і телебачення, вичерпали свій ресурс активності, і це була перемога в першому турі. А ось у другому турі перемогу дав електорат, який живе в соціальних мережах. Тому я б відніс перемогу кандидата до того, що він серйозно поставився до своєї цільової аудиторії, ровесників і людей молодшого віку. Було приємно бачити на ділянках дітей з батьками, студентів, молодих фахівців, які прийшли на голосування усвідомлено. У соціальних мережах було розгорнуто велику мобілізацію виборців Олександра Сенкевича, і цей успіх разом із Миколаєвом повинен розділити і Марк Цукерберг. Сенкевич і його команда змогли донести виразні меседжі, те, що вони планують не консервувати, а проводити трансформацію міського управління і дадуть шанси молодому поколінню зайняти свою нішу. У другому турі він говорив переважно про утеплення будинків. Одним словом, той, хто виявився найактуальнішим за пропозиціями, того городяни й обрали. Багато хто висловлював навіть такі побоювання, що рано робити висновок, хто переміг, поки не пройде перший річний цикл. Громадський контроль за міським головою триває, і ніхто не збирається давати на розкачку багато часу.