Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Ан-148 отримав путівку в життя

2 березня, 2007 - 00:00
ПІД ЧАС ЦЕРЕМОНІЇ ВРУЧЕННЯ СЕРТИФІКАТА / ФОТО ПРЕС-КІТ

26 лютого генеральному конструктору АНТК ім. Антонова Дмитру Ківі був вручений сертифікат льотної придатності регіонального реактивного літака Ан-148. Саме АНТК виступив системним інтегратором процесу створення літака, об’єднавши на коопераційних началах десятки компаній із 12 країн світу. Уже цього року АНТК планує провести процедуру валідації Ан-148 за європейськими нормами CS-25.

Представники АНТК, а з нещодавнього часу і безпосередньо державні чиновники роблять усе можливе для того, щоб для українських літаків відкрилися нові ринки. І такі прагнення не дивують. Адже Ан-148 — це не просто товар, за який можна отримати мільйони доларів, а високотехнологічна розробка, яка дає Україні шанс гідно позиціонувати себе на світовому ринку літакобудування. «Ми не просто випробували літак. У процесі сертифікації й випробувань ми значно поліпшили його характеристики», — сказав Дмитро Ківа. Підвищено економічність літака. Тепер Ан-148 можна експлуатувати на тих же аеродромах, з яких сьогодні літають Ан-24 і Як-40, тобто з довжиною смуги не більше за 1800 м. При тому, що спочатку планувалося використання злітно-посадкової смуги (ЗПС) довжиною два кілометри. Це технічне рішення набагато розширює потенційний ринок збуту літака, адже і в Україні, й у Росії всі регіональні центри мають ЗПС завдовжки саме 1800 метрів.

Крім того, творці літака добилися збільшення швидкості польоту. Сьогодні максимальна крейсерська швидкість досягла 870 км/год., а крейсерська межа польоту підвищена до 12 тис. м. На борту Ан-148 встановлено 46 цифрових систем, в складі яких працюють 87 обчислювальних машин. Завдяки старанням АНТК ім. Антонова Ан-148 став одним із кращих серед своїх конкурентів за співвідношенням «ціна— якість—економічність».

На сучасному етапі 17 авіакомпаній висловили намір придбати майже 100 машин Ан-148. І вже підписано тверді контракти на поставку 41 літака. Нещодавно модернізований варіант Ан-148 був продемонстрований у Казахстані, який уже замовив сiм літаків. «Літак вражає! Я побачив багато такого, чого не бачив на інших літаках такого класу», — оцінив нову машину губернатор Карагандинської області Н. Нігматулін. «Я хочу побажати успіхів всьому колективу АНТК ім. Антонова. І ми будемо дуже раді, коли такого типу літаки будуть уже в нас у Казахстані», — додав вiн. Крім казахстанської влади, своє захоплення новим літаком висловили також представники Росії й Азербайджану. А посол Азербайджану в Казахстані А. Ганділов зазначив, що Ан-148 буде запитаний на Кавказі. «Такі літаки просто необхідні для простору СНД», — упевнений Ганділов.

Дорогу в закордонне небо новому літаку прокладають навіть вищі українські чиновники. Вони впевнені, що в дітища АНТК велике майбутнє. «У цього літака хороші перспективи, він може замінити старий парк літаків цього класу багатьох країн СНД», — зауважив прем’єр-міністр України Віктор Янукович. Він також наголосив, що «замовлення Казахстану принципове» для України. Сподіваємося, що уряд належним чином простежить за своєчасністю виконання «Авіантом» контрактів з виробництва Ан- 148 для Казахстану.

АНТК працює над просуванням літака не лише на ринки СНД, а й на інші, які за своїм потенціалом значно перевищують об’єм ринку СНД. Так, у ході виставки Air India-2007 відбулися переговори між АНТК і головним підприємством авіаційної промисловості Індії Hindustan Aeronautics Limited, а також багатопрофільною індійською компанією TATA з приводу сфер можливого співробітництва.

Українські компанії також уже повідомили про наміри 2008 року закупити за рахунок бюджетних коштів 10 літаків Ан-148. «Це дозволить нам вийти на широкомасштабне виробництво наших літаків», — зазначив перший віце-прем’єр Микола Азаров. Контракти на поставку Ан-148 можуть додатково працевлаштувати десятки тисяч фахівців в Україні.

Таким чином, у новітньої розробки АНТК ім. Антонова є всі шанси стати найбільш запитаним регіональним літаком у СНД. Цьому сприяє і його ціна, яка вигідно відрізняється від найближчих конкурентів, — вона практично на 30% нижча. Завдяки старанності українських авіаторів Україна має можливість бути представленою на світових ринках з високотехнологічним продуктом. Що, безумовно, позитивно вплине на імідж нашої держави.

Ігор МАЛИШЕВ
Газета: 
Рубрика: