У Рівному працівники ДАІ перевірили стан автобусів, якими щодня користуються пасажири. Результати вражаючі: 133 несправних. Серед порушень — і пошкоджені гальма, й система керування... Підводять і водії громадського транспорту. Як виявилося, не всі вони мають право керувати автобусом, який перевозить пасажирів. До того ж, бувають випадки, що водія переповненої приміської маршрутки затримують у нетверезому стані. Схоже, їздити в громадському транспорті стало небезпечно. Після кількох аварій, у які потрапляли пасажири маршруток, мешканці області бояться відпускати дітей на відпочинок у інші міста — не впевнені, що ті доберуться живі й здорові...
Світлана МАРКО, старший інспектор сектору зв’язків із громадськістю УДАІ в Рівненській області:
— Часто неуважність і безпечність водіїв може дорого обійтися пасажирам. Біда на дорогах і з п’яними водіями, які просто не в стані дотримуватися правил. Так, нещодавно працівники ДАІ затримали водія маршрутки Рівне-Підліски, який був напідпитку — й це не завадило йому сісти за кермо, взяти пасажирів і вирушити в рейс. У результаті людей у село Підліски завіз уже працівник ДАІ. Водія ж доставили в медичний заклад, зробили відповідні аналізи, які підтвердили, що він таки перебуває в стані алкогольного сп’яніння. Нині маршрутка — на штрафмайданчику, а справу направлено до суду. Горе-водію за таке порушення загрожує або штраф від 2 555 до 3 400 гривень, або позбавлення водійських прав, або громадські роботи. Міру покарання визначать у суді.
Цього водія працівники ДАІ затримали під час операції «Автобус», яка триватиме до кінця місяця. Уже протягом останніх тижнів інспектори склали протоколи ще на двох водіїв, які в нетверезому стані керували транспортними засобами, а також водія мікроавтобуса, який перебував у стані наркотичного сп’яніння. Це могло б обернутися лихом для пасажирів.
Існує й така проблема, як брак кваліфікованих кадрів. Очевидно, водіїв просто не вистачає, і підприємці беруть на роботу працівників без відповідної категорії. Так, за два тижні інспектори ДАІ виявили п’ятьох водіїв, які не мали дозвільних документів на перевезення пасажирів (категорія Д не присвоєна). Були випадки, що водії перед тим, як вийти в рейс, не проходили медичного огляду, а це є необхідністю.
Проблема і з технічним станом автобусів. Так, після огляду транспортних засобів, які перевозять пасажирів, у 133 маршрутках виявили технічні несправності і заборонили експлуатацію 61 мікроавтобуса. Там були порушення, які загрожували безпеці пасажирів.
Тим часом, за останніх п’ять місяців за участю автобусів трапилося 13 аварій, де постраждали 17 людей, двоє з яких загинули. По суті, це менше, ніж торік. Усе-таки підвищення штрафів дало результат. Однак, скажімо, ще років п’ять тому дорожньо-транспортні пригоди за участю громадського транспорту взагалі були рідкістю.