Водіїв проконтролює комп’ютер
У столиці України комунальне підприємство «Київпастранс» має намір ввести електронний дорожній лист як форму обліку графіку руху громадського транспорту. Як повідомив генеральний директор підприємства Микола Ламбуцький, ініціатори нововведення виходили з того, що робота кожного водія автобуса, тролейбуса чи трамвая повинна знаходитися під постійним контролем диспетчера, але «людський чинник» необхідно виключити з цього контролю. Як передає interkiev.net, водіїв зобов’яжуть вставляти свої іменні електронні картки в спеціальні апарати на кінцевих (а, можливо, й на деяких проміжних) зупинках і фіксувати таким чином час руху за «своїм» маршрутом. Інформація передаватиметься на загальний комп’ютер і слугуватиме не лише підставою для термінового втручання диспетчера в ситуацію (у разі порушення графіка руху), але й підставою для заохочення дисциплінованих, або покарання недбалих водіїв. «Введення такого дорожнього листа, — вважає пан Ламбуцький, — це перший крок до впровадження всеохоплюючої електронної системи обліку на міському пасажирському транспорті». Крім того, він додав, що можливо вже в найближчому майбутньому за допомогою спеціальних електронних карток розплачуватимуться за проїзд пасажири-пільговики: апарати, які прочитують «грошову» інформацію, встановлять безпосередньо в салонах. Таким чином, перевізники сподіваються нарешті вирішити проблему компенсації фінансових витрат на перевезеннях пільгових категорій.
Житло знову дорожчає
За інформацією столичних риелтерів, середня вартість квадратного метра у Києві зросла на 763 грн. і склала 1235,5 грн. У серпні темп зростання цін на ринку нерухомості встановив черговий рекорд: + 6,58%. Основні причини бурхливого зростання — суб’єктивні чинники, пов’язані з невпевненістю та нерозумінням (більшістю учасників ринку) сценаріїв подальшого розвитку подій. Ні продавці, ні покупці, ні риелтери не можуть упевнено визначити реальну ціну конкретних об’єктів. Платоспроможний попит у столиці, як і раніше, істотно перевищує пропозицію. Позначився на нестабільності цін і період відпусток. Багато продавців, вирушаючи на відпочинок, не зняли квартири з торгів, а просто істотно підняли ціну, мотивуючи це тим, що якщо об’єкт не продасться влітку, то продасться восени, коли ринок пожвавиться, і ця завищена ціна нікого не дивуватиме. Як повідомляє kiyany.com.ua, покупцям же, судячи з кількості операцій з нерухомістю, влітку було не до відпочинку. Особливо іногороднім, які використали відпустки для купівлі квартири. Цей ажіотаж ще серйозніше збільшив розрив між попитом та пропозицією і прискорив зростання цін. До речі, ще один наслідок серпневого ажіотажу — зрив угод на останній стадії. Як тільки (після численних переглядів та наполегливих торгів) намічалася реальна операція, продавці нерідко знову підвищували ціну. Та оскільки більшість операцій на київському ринку нерухомості — це окремі ланки в ланцюжках обміну та купівлі-продажу, то «зависання» будь-якої з них неминуче зривало укладання ще кількох. Однак угоди були. Причому за цінами, які, якщо й відрізнялися від указаних у заявках та базах даних, то абсолютно не обов’язково в більш низький бік (як це зазвичай бувало раніше).Бурхливе зростання київських цін зараз активно обговорюється експертами. При цьому постійно піднімаються теми про «перегрів» ринку і про те, що столичні ціни, м’яко кажучи, не відповідають рівню доходів переважної більшості громадян. Проте квартири нерідко купують саме найбідніші. Жодних протиріч між низькими доходами та високою вартістю квартир, придбаних у цьому випадку, немає. Оскільки основне джерело коштів для купівлі квартир — це не грошові накопичення, а нерухомість, яка вже є. Подібний обмін, на думку експертів, як правило, відбувається з доплатами. Але доплатити 20-30 тис. — це зовсім не те саме, що відразу викласти 80—100 тис. Подібних покупців, які прагнуть поліпшити житлові умови — десятки тисяч. За прогнозами на вересень, індекс цінового очікування передбачає, що ціни на нерухомість зростуть на 6,71%.