Учасники всеукраїнського рейду-конкурсу «Увага! Діти на дорозі!», який проводився два місяці тому для профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму, підбили підсумки. Спільними зусиллями МВС, Міністерства освіти та науки України, Головної Державної інспекції на автотранспорті й Всеукраїнської спілки автомобілістів в Україні замінили 5 тис. дорожніх знаків, 60 кілометрів огорож-турнікетів, нанесли 450 кілометрів розмітки на шляхах. Також підрозділи ДАІ перевіряли технічний стан шкільних автобусів та дотримання їхніми водіями правил дорожнього руху. На жаль, у понад 360 випадках правоохоронці констатували порушення дорожньої грамоти, що допускали саме шофери, які перевозили дітлахів. Ще один тривожний факт: 36% шкільних автобусів експлуатуються понад 10 років, а кожен сьомий є несправним.
Широка профілактична робота в рамках цього рейду значно покращила ситуацію з аварійністю: у вказаний період на 8% зменшилася кількість дорожньо- транспортних пригод з вини неповнолітніх.
Найкраще спрацювали у Дніпропетровській, Закарпатській, Кіровоградській та Херсонській областях. Переможцем цьогорічного рейду-конкурсу стало УДАІ у Дніпропетровській області, друге місце посіла Вінниччина, третє — Херсонська область. Та знайшлося серед цієї звітності й сумне: зменшити кількість дітей, які стали учасниками автоаварій, не вдалося — таких фактів навіть стало більше на 9%.
Як зазначив начальник відділу профілактичної роботи ДАІ МВС Геннадій Гребньов, в школах замало уваги приділяється вивченню правил дорожнього руху. Немає единої методичної бази, відсутні стандартні наочні посібники — і це ніяк не сприяє зменшенню дорожніх трагедій за участю школярів. Тому Державтоінспекція планує найближчим часом видати накладом у 25 тисяч примірників підручник з виховання дорожньої культури для дошкільнят та учнів початкових класів. До того ж, нині слушним може бути навіть упровадження в загальноосвітніх закладах багатоступеневої системи вивчення правил безпеки на вулицях — аж до видачі випускникам шкіл водійських посвідчень категорії «А» і «В», як це є у деяких європейських країнах. Звісно, для цього необхідно провести перепідготовку відповідних педагогів. Діткам же з молодших класів, аби мотивувати їх до знань дорожньої грамоти, пропонують видавати оригінальні посвідчення пішохода і велосипедиста. Ще три місяці тому комплекс таких пропозицій правоохоронне відомство скерувало до Міносвіти та науки. Прикро, але донині реакції на ці ініціативи немає.
Після завершення акції «даїшники» озвучили кілька цікавих ініціатив. Зокрема, керівник УДАІ Вінниччини підполковник Микола Сіманчук запропонував місцевій владі реєструвати скутери і мопеди з об’ємом двигуна до 50 куб. см, — ця пропозиція вже розглядається на сесії облради. В разі її погодження вартові доріг сподіваються дещо призупинити зростання кількості крадіжок таких засобів пересування й сподіваються вплинути на жахливу аварійність з їхньою участю, адже «мотопоні» отримають реєстраційне свідоцтво і навіть державний номерний знак! Також тут планують розпочати видачу картки водія мопеда (скутера) із повною інформацією про власника. Щоб її отримати, претендентів зобов’яжуть пройти відповідне навчання і скласти заліки зі знань ПДР. Звісно, це серйозна заявка на успіх і поширення передового досвіду на всі українські терени.