Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Доросла розмова про дитяче

Україна, разом із Китаєм та Індією, стала лідером у галузі розробляння комп’ютерних ігор. На жаль, цей факт не скасовує проблеми нашої IT-індустрії. Про це говорили під час конференції в Луганську
26 вересня, 2012 - 00:00
ПОНАД 200 УКРАЇНСЬКИХ РОЗРОБНИКІВ І ДИЗАЙНЕРІВ ГОВОРИЛИ В ЛУГАНСЬКУ В ТОМУ ЧИСЛІ Й ПРО РОЗ’ЄДНАНІСТЬ СПІЛЬНОТИ УКРАЇНСЬКИХ ПРОГРАМІСТІВ. ПОТЕНЦІАЛ ВІТЧИЗНЯНИХ ФАХІВЦІВ ЗАСЛУГОВУЄ І ПОТРЕБУЄ СТВОРЕННЯ ВЛАСНОЇ СИЛІКОНОВОЇ ДОЛИНИ / ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

ТЕРНИСТИЙ ШЛЯХ У СИЛІКОНОВУ ДОЛИНУ

У нашій країні немає Силіконової долини або місцевого Бангалора, натомість є талановиті програмісти, перспективні розробки і непогані ідеї. Доказом цього стала друга конференція «Get IT» для розробників комп’ютерних ігор. Організатор заходу, міжнародна компанія iLogos, вважає за необхідне передавати свій досвід і напрацювання програмістам-початківцям. Мета конференції — допомагати новачкам робити перші кроки, а фахівців-розробників тримати в курсі актуальних тенденцій на ринку інформаційних технологій та інноваційних напрацювань.

Чому ж конференцію організовано саме в Луганську? Всі серйозні заходи у сфері інформаційних технологій відбуваються нечасто, причому в Києві або у Львові, тому є необхідність в об’єднанні східноукраїнської IT-спільноти — звичайно, хлопці шукають однодумців через інтернет, але живого спілкування це не замінить. Ось і зібралися понад 200 українських розробників і дизайнерів 22 вересня в Луганському національному університеті ім. Тараса Шевченка. Серед учасників — студенти і розробники-початківці, геймдевелопери з Луганська, Харкова, Києва, Львова, Дніпропетровська та Москви. Тут можна було не лише поспілкуватися з колегами і перейняти досвід старших товаришів, але й знайти першу роботу — під час конференції учасники могли ознайомитися з вакансіями компанії.

До речі, на думку учасників конференції, українські програмісти анітрохи не поступаються іноземним колегам, а їхня продукція цілком конкурентоспроможна. Так, менеджер компанії-організатора Тетяна КОВАЛЬ відзначила, що зараз Україна, разом із Китаєм та Індією, стала лідером у галузі розробки ігор. Тімлідер iLogos В’ячеслав ОВЧИННІКОВ вважає, що секрет такого успіху — в якісній освіті: «Ми й справді не гірші за колег з інших країн, тієї ж Росії або Китаю. Наша система освіти не поступається західній, у нас чудова база і хороший потенціал. Але ж освіти вистачає лише на початковий рівень, далі фахівець або приходить у компанію, або вирушає у вільне плавання і навчається всього сам. Ось тут і постає проблема роз’єднаності української IT-спільноти — спілкування через інтернет не завжди дає можливість поділитися досвідом, ідеями. Тому я сподіваюся, що наші конференції будуть корисними для професійного становлення розробників. А чого нам справді не вистачає, так це власної Силіконової долини. Або хоча б Сколково». В’ячеслав Овчинніков вважає, що національна програма для працівників сфери IT дуже згодилася б — це гарантувало б серйозні замовлення і серйозні гроші. Тетяна Коваль додає: «Це було б добре, але проблема в іншому. У Харкові, наприклад, планується створення такого району, але ця ініціатива йде зверху, тому не зустрічає належної підтримки у айтішників — це дуже волелюбні і незалежні люди».

МІФИ Й РЕАЛЬНІСТЬ

Тему «Get IT» вибрали самі учасники за допомогою інтернет-голосування, таким чином, друга конференція називалась «Клієнт-серверна розробка в Game Dev». Але фахівці, які підготували доповіді, торкнулися не лише цієї теми. Взагалі, сама конференція стала спростуванням міфів про програмістів. Так, Владислав Голощапов, Flash-програміст із московської компанії PIXONIC, провів справжній курс молодого програміста, розповівши про всі труднощі, якими рясніє цей шлях. Паралельно Владислав розвіяв декілька міфів: так, за його словами, програміст ніколи не отримає за свою працю стільки грошей, скільки вона коштує, гроші в компаніях заробляють фахівці з продажів, а програмісти — це чорнороби, багатими стають одиниці. На думку успішного московського фахівця, програмісту необхідно бути гнучким і психологічно стійким.

Ще один доповідач, екс-викладач академії «ШАГ» Максим Борисов розвіяв міф про те, що у віртуальній реальності живе лише молодь: за його словами, активними користувачами багатьох соціальних мереж є цілком дорослі люди, більш того, вони грають в ігри не менш активно, ніж діти. І все-таки, тут обговорювались перспективні технології — те, що актуально нині і розвиватиметься завтра.

А ось міф про те, що молоді програмісти бажають після університету залишити батьківщину, на жаль, виявився правдою — майже всі вони мріють працювати в зарубіжних компаніях, про що говорять відкрито. Чи виправить цю ситуацію закон про пільги для IT-індустрії, який набере чинності з 2013 року? Досвідчені фахівці вважають, що навряд чи. Ситуацію коментує Максим Борисов: «Я чув, що обіцяють пільги, і про те, що для цього треба подавати документи, але це зараз мало хто робить: або не бажають створювати собі зайвих труднощів, або не вірять — адже у нас у країні як ухвалили закон, так і скасували. Можливо, мине певний час, і люди користуватимуться цими пільгами, але наразі це не знаходить підтримки». На відміну від колеги, Тетяна Коваль сподівається на краще: «Ми сподіваємось на полегшення нашої роботи після набуття чинності законів. Наша компанія, до речі, хоче запропонувати серію законодавчих ініціатив, які регулювали б діяльність IT-компаній. Адже проекти, які пропонуються, — це точка зору законодавців на нашу діяльність. Ініціатива ж повинна йти від самих компаній, що краще знають, які у них проблеми і як їх вирішувати».

Ганна ГРЕЧАНИК, Луганськ
Газета: 
Рубрика: