Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Е-курси і не тільки

Чого навчають у «Школі освітніх інновацій» в Острозі
12 жовтня, 2020 - 20:02
ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / «День»

У Національному університеті «Острозька академія» нещодавно розпочав роботу навчально-методичний центр «Школа освітніх інновацій», який здійснюватиме професійне навчання й підвищення кваліфікації педагогів і науково-педагогічних працівників, розвиватиме компетентності, необхідні для якісної організації педагогічної взаємодії з усіма учасниками освітнього процесу.

«Ми намагатимемося дати нашим викладачам такі інструменти, які могли б допомогти їм упроваджувати в своїй практиці студентоцентрований підхід і допомагати студентам особистісно зростати, професійно самовизначитися, визначати свої цілі в житті і зрештою — бути професійно і особистісно успішними в цьому непередбачуваному, мінливому і динамічному світі», — розповідає одна з ініціаторок проєкту, координаторка навчального модуля «Тьюторство та педагогічна майстерність» в межах Школи освітніх інновацій, проректорка з навчально-виховної роботи, професорка Руслана КАЛАМАЖ.

Як розповіла керівниця новоствореного центру, доцентка Юлія МАСЛОВА, його місія — забезпечення високої якості освітнього процесу університету шляхом уведення інноваційних методів навчання, педагогічних технік для задоволення освітніх потреб науково-педагогічних працівників, здобувачів вищої освіти та інших членів університетської спільноти, надання навчальних послуг, поширення знань, ідей і технологій через формування компетентностей цифрової та інформаційної грамотності, створення е-курсів, підтримка і розвиток викладацької майстерності у співробітників університету й високоефективних наукових комунікацій, пропагування й популяризація ідей педагогічного новаторства.

«До нашої Школи ми зарахували 30 осіб. Кожен із них за результатами  навчання отримає сертифікат про підвищення кваліфікації, в якому будуть зазначені ключові компетентності згідно з Рамковою програмою ЄС, набуті під час прослуховування 180 годин у нашій Школі. Прикметно, що через діджиталізацію змінився підхід до необхідності опанування відповідних навичок у сфері різних галузей наук, відтак окреме місце посідає інформаційно-цифрова компетентність, яку ми розвиватимемо, а також інші, які вкрай необхідні для успішного навчання впродовж життя. Пам’ятаймо, що світ — не сталий, а вміти вчитись нового — перевага успішної людини майбутнього!», — зауважує Юлія Маслова.

Навчання відбуватиметься в режимі онлайн і передбачає шість тематичних модулів, зокрема «Тьюторство та педагогічна майстерність», «Цифрова грамотність», «Проєктний менеджмент», «Академічна доброчесність», «Робота з відкритими даними: від збору інформації до її інтерпретації», «Медіаграмотність та інформаційна культура».

«На моє переконання, інноваційний викладач — це не кінцева мета сучасної вищої освіти, а безперервний процес, який сповнений новими знаннями та інсайтами, генеруванням оригінальних ідей та застосуванням нестандартних рішень на практиці. Зараз я не уявляю свого викладання без Google Classroom, Socrative, Padlet, CommonLit, Trello, та інших програм, але я точно знаю, що маючи велике бажання, можна дізнатися ще багато нового, що я зможу використати вже завтра на заняттях онлайн чи оффлайн. Школа освітніх інновацій робить це можливим», — вважає викладачка кафедри англійської мови та літератури НаУОА Катерина Сімак.

«Сучасну вищу освіту не можливо уявити без інновацій. Найбільша проблема з інноваціями в освіті — не обладнання чи програми, а мислення викладачів. Декларативний метод викладання, коли ми розповідаємо тему студентам, відійшов у минуле. Школа освітніх інновацій, започаткована в Острозькій академії, покликана змінити цю застарілу педагогічну парадигму. Усі навчальні тематичні блоки, які підготовлені кращими та креативними викладачами, спрямовані на формування педагога нової формації. Відвідуючи заняття Школи освітніх інновацій, очікую отримати максимум власного професійного та особистісного росту в таких сферах як цифрова, проєктна та медіаграмотність, робота з відкритими даними», — ділиться враженнями викладач кафедри політології та національної безпеки НаУОА Сергій Кардаш.

Олексій КОСТЮЧЕНКО, Острог
Газета: 
Рубрика: