Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

ГЕЙ, ПРОКАТаємо!

31 липня, 1998 - 00:00

Проте фільми ж є! Тільки місце «споживання», зустрічі фільму та глядача
тепер не публічне — кінотеатр, будинок, сім’я, квартира.

Ми зустрілися з Миколою СТРУКОВИМ — директором і власником найбільшої
в Україні мережі відеопрокатних пунктів — Львівської фірми ЗМС на відеовернісажі
«Відкрита зона», який проходить на круїзному теплоході «Академік Віктор
Глушков».

— Що таке ЗМС?

— Це «Заклади Миколи Струкова».

— З чого все починалося?

— Коли почалася перебудова, організував у Львові кілька пунктів відеопрокату,
на зразок районних бібліотек. Справа пішла.

— І як нині ця «справа»?

— У нас дев’ять фірмових прокатних пунктів. У кожному — по тисячі фільмів.
Працює 48 чоловік, в основному фахівці з вищою освітою. Всі пункти обладнані
комп’ютерами, в пам’яті яких і анотації фільмів, і абонентські картки у
клієнтів, і інша інформація. Інформація постійно оновлюється і за рахунок
нових надходжень, і аналітичним обліком, де важливе значення мають смаки,
переваги та попит клієнтів. Кожен пункт щомісяця поповнює фонд п’ятдесятьма
новими фільмами.

— А де ви берете нові фільми? Що це за репертуар?

— Фільми у нас ліцензійні, придбані переважно в українських і російських
дистриб’юторів. Але не тільки. Постачальниками є прибалтійські фірми та
інші зарубіжні.

Репертуар різноманітний і дуже свіжий. Клієнти стабільні. Чимало людей
відвідують наші відеопрокати багато років.

— Тобто, ваші відеопрокатні пункти — це своєрідні клуби за інтересами?

— Звичайно. При одному пункті ми відкрили кафе. Помітьте, не при кафе
— відеопрокат, а при відеопрокаті — кафе.

— Вам не заважає телебачення?

— Аж ніяк. Безліч безкоштовних для споживачів телеканалів глядач переглядає,
не зосереджуючись, працюючи пультом, у пошуках чогось свіженького. А фільм,
взятий у прокаті за гроші, глядач обов’язково додивиться до кінця. Це психологічний
нюанс. «Пультова хвороба» додає нам клієнтів.

— Вас не «давлять» власті, податкова?

— Чого нас давити? Персонал задоволений, клієнти задоволені, сплачені
податки складають десятки тисяч гривень. Інша справа, що я зацікавлений
у подальшому цивілізованому розвитку відеобізнесу в Україні. Мені неймовірно
близька ідея створення суспільної Відеоасоціації в Україні, яка б на нинішньому
перехідному етапі посприяла розвиткові та становленню законодавчої бази
для вільного розвитку приватної ініціативи й недопущення піратського зазіхання
на інтелектуальну власність.

Підготувала Людмила ГОРДЕЛАДЗЕ, Вернісаж «Відкрита зона» Почало забуватися внаслідок незатребуваності загальновживане колись слово «кінопрокат». І хоч існують іще в кожному регіоні атавістичні об’єднання «Кіновідеопрокат», власне прокату фільмів
Газета: 
Рубрика: