Миколаївська філія громадської організації «Українська асоціація інвалідів АТО» за підтримки Миколаївської облдержадміністрації і Миколаївського центру зайнятості оголосила старт проекту «Бізнес-інкубатор «Друге дихання». Цей проект покликаний дати можливість переселенцям, учасникам АТО, інвалідам I і II груп, а також членам сімей вищеперерахованих категорій навчитися веденню бізнесу і отримати кошти для реалізації свого проекту.
«Ми провели величезну роботу щодо відбору учасників. Усього подали заявку 139 кандидатів, з яких спеціальна комісія вибрала 50 осіб, — розповідає «Дню» керівник проекту Ілля ШПОЛЯНСЬКИЙ. — Наступного тижня стартують щотижневі заняття. Перед учасниками буде поставлено конкретні завдання залежно від теми тренінгу, деякі із завдань практиканти щонеділі виконуватимуть удома, а на наступних семінарах розповідати про результати і труднощі, з якими їм довелося зіткнутися під час виконання завдань. Також для учасників буде організовано поїздки на підприємства і зустрічі з успішними бізнесменами. До того ж практикантів навчатимуть чітким правилам написання бізнес-плану».
— Якими будуть тренінги?
— Ми прагнемо збалансувати склад тренерів, яких у нас зараз більше десяти. Тренери приїхали з Києва, Львова, Одеси. Заняття потрібні для того, щоб людина відволіклася від буденних справ. Інколи тренінги проводитимуться десь на базах відпочинку, де людина зможе повністю концентруватися на навчанні. На деяких семінарах мобільні телефони потрібно вимкнути, це важливо, оскільки, насамперед людина має бути дисциплінованою. Як відомо, те, що дається безкоштовно, найчастіше не цінується. Це призводить до того, що людина не приходить вчасно, пропускає заняття, не виконує домашні завдання. З цим можна боротися лише шляхом відрахування. Якщо після відрахування учасник знову вступає на навчання, курси вже не будуть безкоштовними.
Річ у тім, що людину складно навчити стати підприємцем, можна лише роз’яснити деякі механізми. Але наше завдання не полягає в тому, щоб навчити яким-небудь прийомам. Ми хочемо спробувати змінити споживацьку психологію на творчу. Лише тоді людина зрозуміє, що їй ніхто нічого не повинен. Кожен учасник має зрозуміти, що свій бізнес і своє життя він будує сам. Напевно, тоді людина може стати успішним підприємцем, в інших випадках на неї чекає невдача.
Загалом навчання триває 6 місяців — мінімум теорії, максимум практики, на тренінг відведено дві години. Під час тренінгів людину навчають планувати свій день, складати графік, планувати конкретні кроки щодо написання її бізнес-проекту. Поки ми навчаємо основам торгівлі, сільгоспвиробництва і виробництва. За місяць навчання кожен учасник має подати свій бізнес-проект успішним підприємцям.
Людина, яка хоче створити свій бізнес, може робити конкретні дії вже сьогодні. Можна вивчати ринок, шукати потрібну для вивчення інформацію, спілкуватися із знайомими бізнесменами. Адже дуже важливо розуміти, як підприємці ставляться до того або іншого продукту.
Учасник проекту має зрозуміти, що є досить прості механізми поліпшити свій імідж, знайти нових постачальників або клієнтів, знайти унікальну торговельну пропозицію і цільову аудиторію.
— Які завдання учасники повинні виконувати вдома?
— Одне із завдань — познайомитися з трьома успішними людьми (прибуток яких становить 1 000 доларів і більше) і поспілкуватися з ними хоча б одну годину. Наступне завдання — змінити гардероб. Або ж обдзвонити 200 знайомих/провести опитування на вулиці і запитати думку про той продукт, який учасник збирається виробляти. Або вивчити певний закон України.
— Що потрібно для системної роботи проекту?
— На сьогодні до кінця 2016 року для реалізації деяких додаткових ідей нам потрібно 200 тисяч гривень. Поки ми не маємо деяких можливостей, наприклад, запросити тих тренерів, які нам потрібні для прискорення програми, купити навчальний матеріал (методичні посібники, книги), доопрацювати сайт, який було розроблено спеціально для проекту «Бізнес-інкубатор», орендувати приміщення для зустрічей з практикантами. І ще один серйозний мінус, ми не можемо найняти на роботу людей, тому змушені самі приділяти час навчанню учасників.