...Щоправда, тiльки для одного корабля українських ВМС — протичовнового корвета «Вiнниця». 1996 року була пiдписана угода мiж мiськвиконкомом та командиром корабля, згiдно з якою сухопутне мiсто надає шефську допомогу екiпажу в полiпшеннi житлово-побутових умов, продовольчими та непродовольчими товарами, матерiалами для вивчення iсторiї України та Подiлля. За цей час для офiцерiв та мiчманiв корвета за грошi з вiнницького мiського бюджету куплено в Севастополi двi квартири, зараз розглядається питання про придбання ще двох (за рахунок державного фiнансування екiпаж не отримав жодного квадратного метра житла). Тiльки в другому пiврiччi 1998-го для вiйськових морякiв вiдправлено 350 кiлограмiв цукру, iнших продовольчих товарiв на 4,7 тисячi гривень, одяг, фарбу та iншi матерiали на 6,5 тисячi гривень. Усе це — поза державним фiнансуванням, якого явно недостатньо.
Зi свого боку, моряки корвета беруть участь у вiйськово-патрiотичному вихованнi юнакiв із Вiнниччини: приблизно третина членiв екiпажу — вiнничани. Ця частка могла б бути й бiльшою, проте на перешкодi стоять вимоги мобiлiзацiйної готовностi. Вiктор МЕЛЬНИК, «День»
Сумських пільговиків обмежили в транспортi
Суми поповнили список обласних центрів, у яких відбувся перегляд порядку перевезення пільгових категорій населення в міському пасажирському транспорті. Його ініціатором виступило місцеве АТП-15928, яке вийшло на міську раду з проханням надати йому право самому компенсувати завдані безкоштовним проїздом втрати. Як повідомив голова правління створеного на базі АТП акціонерного товариства Микола Кіктенко, робитиметься це за рахунок різкого зменшення числа автобусів, в яких до цього могли безкоштовно їздити пільговики. Віднині з тих 33 одиниць транспортних засобів, які зараз щодоби випускає на вулиці Сум автопідприємство, лише в семи збережено пільговий проїзд для тих категорій людей, які мають на нього право. В решті ж автобусів безплатно тепер можуть їздити тільки учасники Великої Вітчизняної війни та прирівняні до них особи, а інші пільговики (чорнобильці, «афганці», пенсіонери тощо) обов'язково мають купувати квиток. За словами М.Кіктенка, хоч дані транспортні пертурбації і вдарять по кишені багатьох людей (в Сумах пільговим проїздом користується кожен третій мешканець), але іншого виходу немає. Сергій ХАНІН, «День»
Половинчаста охорона здоров'я
На фінансування охорони здоров'я криворіжців у нинішньому році міським бюджетом передбачено 48,5 млн. грн. Це майже вдвічі менше, ніж необхідно для нормального функціонування медичних закладів, повідомив завідуючий міським відділом охорони здоров'я Валерій Федін.
Половинчасте фінансування потреб відбувається на фоні катастрофічної ситуації із захворюваністю на туберкульоз та значне збільшення потерпілих від амурних пригод. Особливе занепокоєння міської влади викликає поширення СНІДу: на сьогодні виявлено 3,7 тисячі криворіжців, уражених ВІЛ-інфекцією.
Забезпечення стаціонарних хворих медпрепаратами та харчуванням інакше як символічним назвати важко. Безкоштовні ліки практично не отримують навіть пільговики та пенсіонери, а на добовий раціон стаціонарних хворих виділяється лише 53 копійки (норма 4,5 грн.). Утім, не зважаючи на проблеми з фінансуванням, міській владі вдається забезпечувати своєчасну виплату зарплати медпрацівникам, а також уникати скорочення їхнього персоналу та кількості лікарняних ліжок. Разом із тим випускники медичних училищ, яких у місті два, приречені поповнювати ряди безробітних або шукати можливості перекваліфікування. Володимир ГОНЧАР
Стихія відступила — трагедії тривають
У селищі Усть-Чорна та сусідніх селах, які неабияк зачепила торішня стихія, будівництво житла неприпустиме. Бо ще й тепер цей регіон у Тячівському районі тривожать гірські зсуви. Кільком сотням родин рекомендовано переселитися в більш безпечні регіони, та досі ніхто не хоче зробити цього... Хоча Закарпатська обласна та Хустська районна ради поважають свого улюбленого Президента, проте до Верховної Ради України таких симпатій не виявляють, бо не виконують її постанову про надання Хусту статусу міста обласного підпорядкування. Обласне та районне керівництво, очевидно, не хоче відмовлятися від частки податків, яка, за умови виконання парламентської постанови, почне надходити до міської скарбниці. Благородних поривів місцевого населення до повноцінного відновлення життєздатності краю теж не спостерігається. На 142 тис. грн. украдено сталеалюмінієвого дроту з монтованої лінії електропередач Мукачево — Хуст — це 3,5 кілометра вагою 4 тонни 350 кілограмів. А 30-річний житель села Копашнево Хустського району думав, що нема в хаті світла — нема і в лінії напруги, поліз за заповітним із кольорового металу дротом на стовп і був убитий струмом... Василь ЗУБАЧ, «День»
Держрезерв рятує споживчий ринок
Рівненська облдержадміністрація розв'язала питання щодо виділення з Держрезерву України 2 тис. тонн зерна, яке вже надійшло на переробку. Заброньовано ще 2 тис. тонн зерна пшениці на місцевому комбінаті хлібопродуктів, заявив на прес-конференції заступник голови облдержадміністрації Анатолій Юхименко. Зростання цін на споживчому ринку на цукор, крупи, борошно в області зумовлено, насамперед, спекулятивними інтересами роздрібної та ринкової торгівлі.
За словами А.Юхименка, щодо цукру, то із Держрезерву України виділено 500 тонн, який реалізовуватимуть у роздрібній торгівлі за ціною 1,3 грн. за 1 кг. Державній податковій адміністрації в області дано розпорядження реалізувати ще 500 тонн цукру, що перебуває в податковій заставі від цукрозаводів області. Ринок цукру поповнить також продукція ВАТ «Дубноцукор», яке розпочало переробку цукрової тростини, з якої планують виготовити майже 14 тис. тонн цукру, повідомляє агентство УНІАН.
Проїзні для правоохоронців
Кабмін подав на розгляд Верховної Ради проект змiн до деяких законiв України, згiдно з якими працiвники органiв внутрiшнiх справ, прокурори та слiдчi прокуратури, спiвробiтники Служби безпеки України та вiйськовослужбовцi строкової служби зможуть користуватися мiським i примiським пасажирським транспортом тільки за єдиними проїзними квитками, якi купуватимуться вiдповiдно органами МВС, СБУ, прокуратури та вiйськовими частинами у порядку, визначеному Кабміном. Згiдно з чинним законодавством, цi особи користуються транспортом безкоштовно за службовими посвiдченнями. Загальнi витрати транспортних пiдприємств України вiд перевезення пасажирiв-пiльговикiв становлять один мiльярд гривень. 27,26 мiльйона гривень із цих коштiв — втрати вiд перевезення пасажирiв, що мають пiльги у зв'язку з виконанням службових обов'язкiв. Загалом в Українi транспортними пiльгами користуються 17,5 мiльйона осiб, серед яких майже 16 мiльйонiв — пенсіонери, ветерани війни та інваліди, понад 400 тисяч — учасники ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, понад 900 тисяч осiб — працiвники міліції, СБУ, прокуратури, судів та військовослужбовці строкової служби, повідомляє агентство УНІАН.