Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Хто відновлюватиме дороги у дніпропетровській глибинці?

Селяни звернулися до нардепа з питанням демонтажу залізобетонних плит із проїжджої частини
23 травня, 2013 - 11:38

Невідомі особи за допомогою техніки демонтують дорожнє полотно і вивозять бетонні плити. Відбувається це цілком відкрито, посеред білого дня, і організатори абсолютно не бояться правоохоронних органів. Як розповів на прес-конференції народний депутат України Олег Царьов, у квітні цього року до нього звернулася голова Преображенської сільради Томаківського району Любов Жук. Вона просила зупинити вивіз залізобетонних плит із сільської дороги, демонтаж яких здійснювали невідомі особи. Раніше вона вже зверталася до міліції, працівники якої нібито затримали зловмисників. Правоохоронці вилучили 27 плит, здали їх на відповідальне зберігання і начебто почали розслідування. Проте через п’ять місяців, на початку квітня 2013 року, ті ж самі люди з’явилися біля Преображенки і продовжили демонтаж. Сільському голові нічого не залишалося, як звернутися до народного депутата України в своєму виборчому окрузі.

Поки О.Царьов відправляв депутатський запит прокуророві Дніпропетровської області, від селян знову надійшла інформація про те, що «бетонку» продовжують розбирати — причому, у присутності працівників міліції. На місці події зібралися жителі села і перекрили дорогу. Після втручання депутата водії двох вантажівок і крана були затримані, але потім відпущені, при цьому самі організатори втекли на чорній іномарці. У районній міліції, розповідає народний депутат, не змогли пояснити, що відбувається, не дали переконливих відповідей на поставлені запитання і в районній прокуратурі. Тим часом до обласної прокуратури надійшла заява від одного з організаторів демонтажу дороги, що міліція перешкоджає підприємницькій діяльності — плити як і інше майно нібито були продані одним господарюючим суб’єктом іншому. Тому сільрада Преображенки змушена була подати позовну заяву в Томаківський районний суд про визнання угоди купівлі-продажу майна фіктивним і недійсним. Депутат О.Царьов розповідає, що за допомогою селян йому вдалося встановити місце зберігання та можливої скупки демонтованих плит. Частина з них складувалася в районному центрі, інша — ймовірно здана на один із заводів сусідньої Запорізької області.

На прес-конференції народний депутат повідомив, що він звернувся із запитами до міністра внутрішніх справ, до генпрокурора України та голови СБУ з проханням узяти під контроль даний факт і вжити необхідні заходи. Тим паче, що демонтаж доріг у Дніпропетровській області — явище зовсім не одиничне. Так, минулого року була розібрана і вивезена бетонна дорога в Криничанському районі, що зв’язує село Веселу Долину з сусідньою Кіровкою — оплотом цивілізації. Тепер жителям села — не до сміху: вони зовсім відрізані від зовнішнього світу. Дорослим доводиться з труднощами діставатися до магазину й аптеки, а дітям — до школи. З цього приводу до народного депутата звернувся голова Покровської сільради Юрій Романенко. Хоча дорога значилася на балансі сільради, вона була продана приватній особі як частина майна одного з сільських підприємств, а пізніше демонтована, розповідає О.Царьов. Тривожний сигнал надійшов і від керівника громадського об’єднання «Голос народу міста Марганця» В.Рябцевої. В кінці літа — початку осені 2012 року група осіб демонтувала бетонну дорогу біля колишньої човнової станції. Усне звернення до працівників міліції зависло в повітрі. За цим фактом було направлене депутатське звернення начальникові ГУ УМВС України в Дніпропетровській області Віктору Бабенку.

Депутата О.Царьова хвилює питання: хто відновлюватиме дороги в дніпропетровській «глибинці»? Адже, наприклад, вартість капітального ремонту одного квадратного метра демонтованої «бетонки» в селі Преображенці складає 681 гривень. Вивезено 144 плити, загальною площею 864 квадратних метрів. Неважко підрахувати заподіяний збиток. Усього ж, вартість розорених доріг у Дніпропетровській області, за попередніми оцінками, може складати вже мільйони. На думку О.Царьова, в області діє група осіб, які демонтують дороги за однією і тією ж схемою. Їхня діяльність добре продумана, спланована й організована. Група має чіткі ознаки ієрархії — від керівника до виконавців. Вона використовує автокрани та вантажні автомобілі, іншу техніку. А ще, вважає депутат, зловмисники користуються заступництвом правоохоронних органів. Він звертає увагу, що свого часу Дніпропетровщина вже втратила зрошувальну систему — металеві труби були вирізані та здані як металобрухт. Тепер настала черга сільських доріг. Тим часом, селяни скаржаться, що після демонтажу бетонних плит їздити по ямах стало неможливо — простіше вже добиратися прямо по цілині.

Вадим РИЖКОВ, «День», Дніпропетровськ
Газета: 
Рубрика: