Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Кинь сигарету!

В Україні повністю заборонять рекламу тютюнових виробів
6 жовтня, 2009 - 00:00
ФОТО БОРИСА КОРПУСЕНКА

Верховна Рада зареєструвала законопроект, який передбачає повну заборону реклами, стимулювання продажу та спонсорства тютюнових виробів. Законопроект був поданий 15-ма депутатами від різних фракцій (ПР, НУНС, БЮТ та КПУ) та є продовженням виконання Україною зобов’язань, взятих на себе відповідно до Рамкової конвенції Всесвітньої організації охорони здоров’я з боротьби проти тютюну; цю конвенцію Україна ратифікувала 2006 року. Законопроектом пропонується заборонити рекламу тютюнових виробів у мережі інтернет, основним користувачем якої є молодь. Також законопроект передбачає заборону будь-яких промо-акцій, проведення безоплатної роздачі, в тому числі для маркетингових досліджень та дегустації, а також обміну тютюнових виробів на інші товари, роботи і послуги.

У разі прийняття законопроекту виробники тютюнової продукції не зможуть проводити різноманітні акції, лотереї, конкурси, події та виступати спонсорами заходів. Також мають зникнути всі смс-повідомлення, електронні розсилки, поштові листи, вкладки в тютюнові пачки, — що виробники часто використовували в рекламних та акційних цілях. Буде заборонене зображення малюнків, які ідентифікуються чи асоціюються з тютюновим брендом, відтак тютюнові виробники не зможуть розміщувати рекламу, вказуючи на те, що на ній немає назви якоїсь конкретної торгової марки. Іншим суттєвим положенням стала заборона надання фінансової або іншої підтримки політичним партіям, спортсменам, спортивним командам, артистам та групам, а також навчальним закладам,

Не менш важливою є заборона проведення інформаційних кампаній та заходів із метою профілактики куріння серед молоді за фінансової підтримки тютюнової індустрії, або пов’язаних із нею організацій, адже в світі не було зафіксовано жодного випадку, коли такі «антитютюнові рекламні кампанії» тютюнової індустрії реально знизили рівень куріння. Законопроектом забороняється розміщення інформації про виробника тютюнових виробів та тютюнові вироби в місцях їхньої реалізації, у тому числі на елементах обладнання та оформлення місць торгівлі, за виключенням одного плаката розміром не більше 40 см на 30 см на одне місце торгівлі, в якому надається текстова інформація про наявні в продажу тютюнові вироби та ціни на них. Тобто в Україні мають зникнути всі рекламні стенди, мультимедійні екрани тощо, які сьогодні розташовані майже в усіх точках продажу тютюнових виробів. У разі прийняття законопроекту він набуде чинності через три місяці з дня його опублікування.

Олександра УСТИНОВА
Газета: 
Рубрика: