Кабмін зменшив вартість одного підручника для шкіл до 12 гривень
Міністр освіти і науки, молоді і спорту України Дмитро Табачник звертає увагу на те, що підручники, які Міносвіти замовило цього року, обійшлися державній скарбниці дешевше, повідомляє «Кореспондент». «Питання щодо корупції. Цього року держава видала шість з половиною мільйонів шкільних підручників. Це дані Держстату. Один підручник обійшовся державній скарбниці у 12 гривень 80 копійок. При тому, що ціна паперу за тонну — 11 тисяч гривень, картону — 7 тисяч 200 гривень, а середня заробітна плата в поліграфії — 3,5 тисячі», — повідомив міністр. За його словами, за часів «некорупційного» керівництва попереднього міністра освіти один підручник за вартості паперу 5 тисяч гривень за тонну, а картону — 3200 гривень обходився державі в 14 гривень 75 копійок. «Математично з корупцією не стикується. Через три роки, коли зросла ціна на папір, на картон ... та електроенергію — підручник став на дві гривні дешевшим. Це статистика», — зазначив Табачник. Як підкреслив міністр, Міносвіти поточного року не примушувало вчителів купувати нав’язані кимось підручники.
В Україні зросла кількість ДТП
Офіційні повідомлення про ситуацію на українських дорогах цілком нагадують повідомлення із зони бойових дій: кожні двадцять хвилин в Україні стається аварія з потерпілими, кожні дві години — зі смертельним наслідком, повідомляє «Німецька хвиля». Якщо ще 2011 року показник аварійності на дорогах знизився на дев’ять відсотків у порівнянні з 2010-м, то тепер служби ДАІ України фіксують різке зростання дорожньо-транспортних пригод. Кількість ДТП з летальними випадками та постраждалими зросла на 15%. Лише за сім місяців цього року — понад 15 тисяч аварій з потерпілими. Причому дві третини потерпілих — це молоді люди 25-40 років. Серед головних причин автопригод інспектори називають перевищення швидкості, порушення правил маневрування, перехід дороги в невстановленому місці та нетверезий стан водіїв.
Коментуючи для «Німецької хвилі» невтішну статистику з доріг України, голова Всеукраїнської громадської організації «Асоціація безпеки дорожнього руху» Михайло Берлін зазначив, що ситуація на автошляхах — загрозлива і некерована, відсутня система забезпечення безпеки руху. «Україна перебуває серед лідерів у Європі за показником смертності на дорогах — 12 осіб на 100 тисяч населення. Випереджає лише Росія, Казахстан, Литва і Греція», — зазначає Берлін. Суттєво зріс рівень ризику на українських дорогах, каже він, коли впродовж останніх двох років в Україні почали активно купувати авто. Цей процес не зупинити, його треба лише впорядковувати, вважає експерт. На думку голови асоціації, до вирішення проблеми з аварійністю має активно долучатися й бізнес. Передусім страхові компанії, які повинні запровадити бонусну систему при страхуванні відповідальності. Ціна поліса мала б напряму залежати від кількості порушень, скоєних водієм, та спричинених ним аварій, каже Берлін. Він переконаний, що такий механізм дисциплінуватиме водія.