Медики навчилися загоювати рани електрозварюванням
Столичні хірурги презентували унікальний спосіб загоєння ран електрозварюванням, повідомляє «Кореспондент». Ідея розробки належить Борису Патону, а завершив і вдосконалив винахід професор Михайло Захараш. Якщо раніше післяопераційні рани зашивали, то тепер завдяки методу електрозварювання нитки більше не знадобляться — з новою технологією не тільки відсутня кровотеча, але ще й майже не залишається рубців. Сам час операції скорочується майже на годину. «Цей винахід київських хірургів став світовою сенсацією і вже впроваджується в клініках України. Ті успіхи, яких досягла українська хірургія, є неперевершеними. Надзвичайно прогресує серцево-судинна хірургія, в Україні вперше розроблена технологія електрозварювання органів тканини, за що ми отримали всесвітнє визнання», — заявив голова правління Київського наукового товариства хірургів Михайло Захараш. Нагадаємо, що про винахід нового методу загоєння ран українськими хірургами стало відомо влітку нинішнього року. Перш ніж нова технологія потрапила в клініки України, у відділенні експериментальної хірургії Інституту ім. Шалімова під керівництвом Юрія Фурманова проведено тисячі операцій на білих щурах і свинях. Новий апарат являє собою грифи, на кінцях яких знаходяться біполярні електроди. Під час операції хірургу досить доторкнутися електродами до тканин, які потрібно зшити, стиснути апарат і подати струм. І на місці зварювання під впливом високої частоти і температури (до 50—70 градусів) зупиняється кровотеча.
Їмо якісно!
В Україні починається глобальна кампанія протидії несумлінній рекламі та просуванню нездорової їжі («джанк-фуд») у рамках проекту «Спілка споживачів і громадські об’єднання», який фінансується Європейським Союзом і Програмою розвитку ООН, повідомляє УНІАН. За словами заступника директора Всесвітньої організації споживчих об’єднань (Consumers International) Б’ярне Петерсена, мережа Спілки споживачів охопила вже 220 членських організацій у 115 країнах, серед них — 30 урядових організацій. Мета роботи — формування споживчого руху, який у подальшому контролюватиме поведінку компаній, які виробляють і просувають їжу-«сміття». Особлива увага, за словами Б. Петерсона, приділяється зараз протидії вживанню нездорової їжі дітьми й молоддю. Проект реалізовується вже півтора року, і цільовими компаніями, з якими проводиться робота, сьогодні є, зокрема, «Кока-Кола», «Пепсі», «Нестле», «Макдональдс», «Келлогс». Продукція, зокрема, цих компаній, є нездоровою для дітей, але широко рекламується за допомогою мультиплікаційних героїв, комп’ютерних ігор, відеопродукції, спонсорування різних заходів тощо. Він повідомив, що завдяки проекту, наприклад, уже існує домовленість про скорочення такої реклами в багатьох країнах. Як зазначила доктор медичних наук, представник Інституту гігієни та медичної екології ім. Марзєєва Марія Гулич, Спілка споживачів в Україні тільки формується, і лише зараз українці почали читати етикетки на товарах, щоб дізнатися, з чого вони виготовлені. Вона відзначила важливість проекту, особливо це стосується харчування дітей, оскільки саме в дитинстві формуються звички у їжі. М. Гулич звернула увагу на те, що так званий фастфуд є технічно обробленим і не містить мінеральних солей, вітамінів та інших корисних і потрібних організму людини, особливо дитини, елементів. За словами менеджера проекту «Спілка споживачів і громадські об’єднання» Клавдії Максименко, у світі близько 20 млн. дітей ще до досягнення шкільного віку вже страждають на ожиріння. «Це також наслідок «швидкої їжі», вживання нездорової їжі та надмірного вживання солі й цукру разом із різними видами продуктів, які пропонують для них як частину їхнього життя», — зауважила вона.
Майже половина води витікає, так і не дійшовши до споживачів
Новий неприємний сюрприз для кіровоградців готує комунальне підприємство «Кіровоградське водно-каналізаційне господарство». На засіданні міськвиконкому, що відбулось на минулому тижні, було затверджено безпрецедентно високі втрати — 41%! Цей показник є одним із найвищих в Україні. Він означає, що майже половина води через несправності водогону виливається в землю, так і не потрапивши до квартир споживачів, але відшкодовувати ці колосальні втрати буде населення. Тож цілком імовірно, що незабаром підприємство встановить нові тарифи для населення, які на тлі світової та вітчизняної фінансової кризи можуть стати катастрофою для платників. До речі, мешканці обласного центру ще й досі не можуть збагнути, якому підприємству сплачувати за послуги водопостачання через кількамісячну судову тяганину між нинішніми господарями та орендарями водоканалу — ТОВ «Водне господарство». Ще одна цікава деталь: згідно із затвердженими розрахунками, п’ять відсотків від втрат виникає на водолічильниках. Залишається незрозумілим, для чого тоді підприємство запровадило обов’язкову метрологічну повірку лічильників — невже для того, щоб оголосити їх недосконалими приладами обліку? Представники комунального підприємства зробили спробу затвердити на засіданні виконкому ще й погодинний графік подачі питної води в Кіровограді, але це питання не набрало достатньої кількості голосів для того, щоб набрати силу. Крім того, начальник КП «Кіровоградське водно-каналізаційне господарство» Валентина Ерьоменко повідомила, що очолюване нею підприємство до сих пір не отримало ліцензію Міністерства з питань житлово-комунального господарства для надання послуг водопостачання та водовідведення — дві попередніх спроби були невдалими. Не вселяють оптимізму й фінансові справи комунальників, які заставили майно під комерційний кредит, але виплачувати його поки що не мають чим. Тож пошук приводів для підвищення тарифів для них — найдоступніший спосіб вижити. Дивним лише залишається факт, що події відбуваються не в пустелі, а в придніпровському місті з розвинутою інфраструктурою, повідомляє Людмила МАКЕЙ, Кіровоград.
Українці виберуть «Сім чудесних турмаршрутів»
Фонд «Справедлива країна» Миколи Томенка оголосив про початок нового конкурсу, за підсумками якого будуть визначені найкращі туристичні маршрути України «Сім чудесних туристичних маршрутів України», передає ЛігаБізнесІнформ». М. Томенко повідомив, що конкурс «Сім чудесних турмаршрутів України» стане третім етапом акції з популяризації визначних пам’яток України. Мета проведення — визначити найпривабливіші туристичні маршрути вихідного дня та кращу туристичну інфраструктуру України. До участі в конкурсі будуть допущені маршрути, в описі яких будуть чітко вказані населені пункти, рекомендовані місця для відвідування, буде вказана відстань між об’єктами й час пересування, а також буде вказана розвиненість інфраструктури. Всі пропозиції з відповідною документацією та фотоілюстраціями повинні бути надані оргкомітету конкурсу до кінця січня 2009 року. У вересні 2009 року шляхом експертного та інтернет-голосування будуть визначені сім маршрутів-переможців. А 27 вересня 2009 року, у Всесвітній день туризму та День туризму, будуть оголошені переможці Всеукраїнського конкурсу «Сім чудесних туристичних маршрутів України».