Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Коротко / СУСПІЛЬСТВО

9 листопада, 2004 - 00:00

Автомобіль для дільничного

На сходках жителів придніпровських сіл Онуфріївського району Куцеволівка і Деріївка начальник УМВС України в Кіровоградській області генерал-майор міліції Валерій Нонік почув чимало теплих слів на адресу старшого дільничного інспектора міліції капітана міліції Віктора Потіцького. «Він наш, свій... Дільничний не лише живе серед нас, дихає одним з нами повітрям, він розділяє усі наші успіхи та проблеми», — говорили придніпряни. Також усі гуртом стверджували, що допомагають Потіцькому в підтриманні правопорядку. І цю повагу до свого Аніськіна жителів Куцеволівки та Деріївки зрозуміти неважко. Потіцький звідси родом — народився в Деріївці, 15 років, які працює в міліції, обслуговує одну й ту ж дільницю. Але не лише дільничний піклується про порядок у населених пунктах. Кожна розмова з начальником УМВС в області закінчувалася тим, що жителі Куцеволівки та Деріївки звернули увагу Валерія Ноніка на аспект, який ускладнює виконання дільничним службових обов’язків, — на відсутності транспорту. «А ви хотіли б зробити свій внесок у купівлю дільничному автомобіля?» — запитав генерал-майор міліції у керівників сільгосппідприємств. З відповіддю придніпряни не стали зволікати. Уже через кілька днів вони запросили керівника обласної міліції до Куцеволівки. На центральному майдані села в урочистій обстановці голова Онуфріївської райдержадміністрації Микола Перепеляк вручив старшому дільничному Віктору Потіцькому ключі від новенької «Таврії». Оцінка служби дільничного керівництвом УМВС в області знайшла відображення у наказі, згідно з яким старшому дільничному Віктору Потіцькому присвоєно чергове спеціальне звання — майор міліції. Володимир ПОЛІЩУ К, ЦГЗ УМВС України в Кіровоградській області.

Із безробітних — у підприємці

З початку року служба зайнятості Донецької області сприяла працевлаштуванню 181,2 тис. громадян. Із них 62% склали жінки, 33% — молодь віком до 28 років. Усього ж, за повідомленням Комітету виборців Донбасу, за сприяння служби зайнятості області за дев’ять місяців 2004 року працевлаштовано 54,4 тис. чоловік, у тому числі на дотаційні робочі місця — 2,7 тис. чоловік із числа соціально незахищених категорій громадян, що на 10% більше, ніж за аналогічний період 2003 року. У січні—вересні 2004 року 2,4 тис. безробітних за сприяння служби зайнятості зареєструвалися як суб’єкти підприємницької діяльності. З метою залучення безробітних до заняття підприємницькою діяльністю, сприяння розвитку малого та середнього бізнесу службою зайнятості проводяться інформаційні та орієнтаційні семінари з питань самозайнятості, здійснюється навчання бізнес- плануванню, надається одноразова допомога з безробіття для організації власної справи. Порівняно з січнем—вереснем 2003 року в поточному році на 25% збільшилася кількість громадян, які брали участь в оплачуваних громадських роботах (38,9 тис. чоловік).

За станом на 1 жовтня 2004 року потреба підприємств, установ та організацій у працівниках зросла і склала близько 37 тис. чоловік, із них службовців — 7 тис. чол., робочих — 27 тис. чол.; тих, що не вимагають спеціальної підготовки — 3 тис. чоловік. Навантаження на одне вільне місце в середньому по області поменшало на третину (тобто на одне вакантне місце претендує 2 людини). Але якщо загалом у Донецькій області стурбовані працевлаштуванням безробітних громадян, то фахівців м. Харцизьска непокоїть інша проблема — викорінювання найгірших форм використання дитячої праці. Нещодавно в місті побував технічний консультант Міжнародної організації праці (структура ООН) експерт із Женеви П. Дару, помічник національного менеджера Міжнародної програми з цієї проблеми. Внаслідок спільних дій фахівців міської Служби у справах неповнолітніх, міського відділу освіти, центру зайнятості 12 дітей продовжили навчання, 6 — повернулися в сім’ї, 23 — отримали легальну роботу, 17 були оздоровлені в літній період. Ганна ХРИПУНКОВА, Донецьк.

Львівщина налагоджує автоперевезення

Вперше за роки незалежності України у Жовкві, що на Львівщині, відбудовано нову автостанцію. Потреба в приміщенні, з якого кординувалися б 40 різних рейсів, а це понад 70 автобусів, 500 щоденних відправлень, була величезною. Жовківчани на урочистому відкритті раділи, стверджуючи, що нарешті торжествує історична справедливість. Адже це місце так і називали — Стара автобусна, бо колись звідси відправляли автобусні рейси, а потім побудували нову автостанцію — за містом, яка нікому не була до душі, тому й занепала. Загалом на Львівщині автобусним сполученням охоплено 97,7 відсотка сіл. Цього року автобуси стали курсувати додатково ще у 60 населених пунктів, відкрито 56 нових маршрутів. А для того, щоб вивчити реальний стан автотранспортного обслуговування та найкраще задовольняти попит населення, автоперевізники навіть здійснили за допомогою обласної преси опитування — куди й коли найважче діставатися, який розклад потрібно змінити, куди ввести додаткові маршрути. Заразом вивчався й стан сільських доріг, визначили ділянки, що потребують додаткового ремонту. Адже ні для кого не секрет, що часом дістатися до віддаленого села не вельми приємно, й 50 кілометрів дороги від Стрия до карпатського перевалу (це єдине, що може відповідати євростандартам) не роблять, як то кажуть, погоди. Наступна європейська дорога — від Стрия до Рівного — в планах на наступний рік. До речі, як і нова автостанція в Раві-Руській, повідомляє Ірина ЄГОРОВА, «День».

Газета: 
Рубрика: