Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Мелодія та пензель

17 жовтня, 2006 - 00:00
НА ОЧАХ ГЛЯДАЧІВ КРІСТІАН ГУЗЕВСЬКІ ПОСТУПОВО ЗАПОВНЮВАВ БІЛЕ ТЛО КАРТИНИ, РЕАГУЮЧИ НА МУЗИКУ ЄВГЕНА ГРОМОВА

У Фонді розвитку мистецтв відбулася мистецька акція, яка привернула до себе увагу не тільки глядачів, а й фахівців у галузі музики та живопису.

Добре відомі розробки видатних новаторів минулого у галузі синтезу звуку й зображення, таких як Скрябін, Шенберг, Римский-Корсаков та інших, нам, нащадкам, не судилося спостерігати. Тому творча зустріч видатного українського піаніста Євгена Громова й відомого швейцарського художника Крістіана Гузевські зібрала чимало глядачів.

Близько двох тижнів тривала виставка творів Крістіана, який неодноразово демонстрував в Україні свої роботи, й вже сім років, разом з дружиною, проводить у Києві семінари-лекції з теорії мистецтва. Він отримав освіту в Німеччині, навчаючись за методом Сезанна, багато подорожував, надихаючись тонкими враженнями. У своїй творчості він велику увагу приділяє живописним «першоелементам», за визначенням Кандинського, тобто лінії, крапці, кольору. Іноді Гузевські вводить також експресивні зображення облич, постатей та більш ускладнених зображень, але ніколи не перенасичує полотно, що має у нього багато вільного простору, в якому ніби вібрує сама невидима креативність.

Саме такий живопис, інтерпретація якого допускає імпровізації, чудово узгоджується з авангардною медитативною музикою Дьордя Куртага. До 80-річчя видатного композитора Євген Громов підготував декілька концертів, і один з них вирішив доповнити співтворчістю з художником. На очах глядачів Крістіан поступово заповнював біле тло картини, реагуючи на музику Євгена, то задумливо проводячи тонку лінію, то експресивно б’ючи широким пензлем з густою фарбою. До того ж у загальну атмосферу спільної творчості додавалося дихання залу, де в унісон також билися гарячі творчі серця.

Олена ГОЛУБ
Газета: 
Рубрика: