72 дизайнери, 50 шоу, 9 презентацій, 3 спеціальні проекти — 7 днів, що демонструють надпотужну силу української моди — ось лише деякі цифри Ukrainian Fashion Week SS19.
Серед хедлайнерів Ukrainian Fashion Week SS19, дизайнери та бренди, які успішно представляють Україну на світовій модній арені: POUSTOVIT, LAKE STUDIO, IENKI IENKI, RUSLAN BAGINSKIY, KSENIA SCHNAIDER. Повернулася після творчої паузи на нашому ринку і Лілія Літковська. З минулого року вона показувала нові колекції лише в Парижі. Але 31 серпня в межах Ukrainian Fashion Week відбулась презентація колекції її бренда LL by Litkovskaya.
ПОВЕРНЕННЯ З ПАРИЖА
LL — це міський бренд Лілі Літковської, заснований 2013 року. Демократичний та урбаністичний, він транслює основні цінності дизайнера, але говорить більш простою мовою. За п’ять років роботи він уже зустрів визнання у Франції, США, Кореї, Японії, Кувейті та інших країнах, але ще жодного разу не був офіційно представлений українській публіці. Щоб виправити це, Ліля Літковська провела показ літньої колекції LL у Києві. Шоу відбувалось 31 серпня 2018 року на сходах Бізнес-центру Торонто — Київ. Обличчям лейбла LL by Litkovskaya стала співачка Аліна Паш, яка цього літа увірвалася на музичну сцену країни з синглом «Бітанга».
ПУСТОВІТ ВИКОРИСТАЛА ХМАРИ ЯК ТЛО
Свого роду дебют відбувся в ще одного метра української модної індустрії — Лілії ПУСТОВІТ.
POUSTOVIT SS 2019
Нову весняно-літню колекцію український дизайнер Лілія Пустовіт присвятила свободі, яка почалася для неї вже з місця вибору локації. Її бренд, який традиційно влаштовує покази на головному подіумі Ukrainian Fashion Week, у новому сезоні показав колекцію на даху ЖК Skyline, де хмари стали найкращим тлом для ніжних образів POUSTOVIT. Моделі в білосніжному вбранні (а саме білий у різних відтінках та фактурах — «фаворит» колекції сезону весна — літо-2019 від бренда) нагадували вільних птахів, для яких не існує кордонів. Сама дизайнер цю гру з білим порівнює з роботами імпресіоністів, у яких завжди відчувається якась недомовленість і легкість.
КЛЮЧОВЕ СЛОВО СЕЗОНУ — «ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ»
«Це — великий сезон. Авторитет і популярність дизайнерських брендів, які беруть участь у Тижні. Кількість колекцій. Масштаб проектів. Ukrainian Fashion Week SS19 вражає. Якби ми говорили про ключове слово цього сезону, я сказала б «відповідальність». Відповідальному створенню одягу та відповідальному споживанню присвячені кілька проектів. Відповідальності за авторитет країни і за якість експортованого «продукту» присвячений Форум креативних індустрій. Відповідальності за розвиток української fashion-індустрії в цілому присвячується 43-й і всі попередні сезони Ukrainian Fashion Week», — зауважила на анонсній прес-конференції організатор Ukrainian Fashion Week Ірина ДАНИЛЕВСЬКА.
POUSTOVIT В НОВОМУ СЕЗОНІ ПОКАЗАВ КОЛЕКЦІЮ НА ДАХУ ЖК SKYLINE / ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / «День»
Але ще однією особливістю Ukrainian Fashion Week у цьому сезоні було те, що організатори присвітили його «модній» для всієї планети темі — сталому розвитку.
Sustainable fashion — нова філософія поціновувачів сучасної моди, що включає в себе одяг з екологічних матеріалів, носіння вінтажу, обмін одягом, ресайклінг і апсайклінг, етичне виробництво, висока якість і дизайн «поза часом».
Відповідно всі події Ukrainian Fashion Week SS19, зі слів організаторів, були спрямовані, на формування нової філософії моди в Україні.
ELENA BURENINA SS 2019
«Ми говоритимемо про важливі для моди речі, про те, що треба споживати одяг дуже свідомо. І ми вважаємо, дизайнерський одяг є альтернативою так званому fast fashion, коли ти купуєш дуже дешеву футболочку, і за п’ять днів її викидаєш, тому що вона або втратила свої якості, або вже тобі не цікава і коштувала стільки, що ти можеш дозволити її викинути і т.д», — розповіла Данилевська.
Sustainable fashion — це ще й річ з когорти так званого slow fashion. Slow fashion — це коли сукня, сумка, чоботи, чи будь-що не розповідають усім оточуючим в якому сезоні ви їх купили. Це коли тканина якісна і натуральна, коли шкіра гарної виправки, або якщо це синтетичний матеріал, або як його сьогодні прийнято називати, матеріал «нового покоління». То він обов’язково має бути ергономічним — приємним на дотик до тіла та не перешкоджаючим нормальним процесам життя нашого тіла. Таким чином, річ живе з вами не один сезон і актуальна для багатьох приводів.
KLIMCHUK SS 2019
ВТІКТИ ВІД ПРОГРЕСУ
Дизайнерам Ukrainian Fashion Week SS19 по різному вдалось впоратися з завданням. Хтось — як-от бренд Iryna DIL — сприйняв завдання «буквально» і показав колекцію у стилі «по максимум натуральненько» на межі з кантрі. Чуттєві сарафани, костюми, шорти, легкі літні пальта і куртки, укорочені комбінезони, квіткові мотиви авторських принтів, характерна складна вишивка, розмаїття фактурних елементів, а також рюші, волани, драпірування, бахрома, ажур... Тканини — шовк, шифон, льон, батист, віскоза, трикотаж, а також клейонка і бавовна з латексним напиленням як втілення духу it-епохи. Основні кольори — відтінки жовтого, червоного, зеленого, молочного, бежевого, пудрового і блідо-салатного. Образи доповнювали солом’яні капелюхи і кошики з польовими квітами.
ПОЄДНАТИ ЗАВОДИ З ПОЛОНИНАМИ КАРПАТ
А от Артем Клімчук на створення колекції весна — літо-2019 показав колекцію у ньюдових відтінках та крою, який підкреслює силует. Дизайнер каже, що надихнувся українським музичним фільмом «Червона Рута» 1971 року з Софією Ротару, Василем Зінкевичем та Назарієм Яремчуком в головних ролях. На сукнях і сорочках розкинулися українські левади, гори, розцвіли гладіолуси. Але не лише. На прозорих дуже жіночних сукнях і чоловічих сорочках золотими нитками вишиті контури заводів. Клімчук, який народився у Кривому Розі, в такий спосіб спробував у буквальному смислі цього слова «зшити країну. Українські Карпати в симбіозі з індустріалізацією 70-х — ідея його колекції.
IRINA DIL SS 2019
ДІДЖИТАЛІЗАЦІЯ МОДНОГО СВІТУ
В межах цьогорічного Ukrainian Fashion Week було представлено особливий сервіс Fashion Tech Ukraine.
Це — унікальний сервіс зі створення образів, що є ще одним прикладом використання штучного інтелекту в fashion-індустрії. Сервіс показує, як нові технології змінюють наше життя і сприяють руху свідомого споживання, що допомагає зробити безпомилковий вибір під час покупки через інтернет.
Також Ukrainian Fashion Week продовжує спільну з British Council програму підтримки і розвитку молодих дизайнерів України — Fashion DNA-Ukraine. Цього року програма Fashion DNA-Ukraine фокусується на особливостях просування бренда в digital-просторі та акцентує увагу на фінансових аспектах e-commerce.
THE COAT BY KATYA SILCHENKO
В межах нового сезону Ukrainian Fashion Week в «Мистецькому Арсеналі» представлять фінальну креативну частину проекту. Її ментором став британський діджитал-арт-директор Jon Emmony, в портфоліо якого роботи для Kanye West, Victoria Albert Museum, Nike та інші.
Представник ритейл-платформи Farfetch і британські консультанти відібрали для участі в проекті вісім українських брендів — Kir Khartley, Elenareva, The Coat by Katya Silchenko, Jean Gritsfeldt, FROLOV, Roussin, Gasanova, Marsala. Дизайнери спільно з креативною командою Seentax Services, в складі якої арт-дирекшн — Любов Кучерява і Влад Дмитрієв, фотограф — Мішка Бочкарьов, звуковий дизайн — Саша Злих, Данило Сенічкін, 3D моделювання — Володимир Козлов, куратор — Іра Лупу, створили інтерактивний сайт, в якому діджитал-скульптури допомагають розкрити світ дизайнера і настрій колекції.