Площа нового шестиповерхового бізнес-кампусу, відкритого цього тижня, складає 16 900 квадратних метрів, з них близько 12 000 призначаються для оренди. При цьому Ігор НІКОНОВ, засновник компанії KAN Development, яка стала співдевелопером і співінвестором проекту, зазначив, що дві третини цих площ здані в оренду ще в процесі будівництва. Загалом площа бізнес-частини UNIT.City тепер сягнула 30 000 «квадратів».
«ПРОСТІР ПЛОЩ»
Раніше резидентами інноваційного парку в основному ставали невеликі компанії до 20 осіб. «У новому кампусі В12 акцент зроблено на великих корпораціях, — акцентує Максим БАХМАТОВ, керуючий партнер UNIT.City. — Що ми даємо корпораціям? Доступ до талантів. Оскільки на нашій території знаходиться тисяча студентів, зокрема UNIT Factory, корпорації отримують можливість доступу до цих талантів. Також корпорації отримують можливість організовувати спільно з нами або самостійно великі акселераційні програми».
Ідея проекту будівлі належить архітектору Андрію Пашеньку. Новий кампус побудували фактично за десять місяців, за стандартом «зеленого будівництва» американської системи LEED (Leadership in Energy and Environmental Design, тобто «лідерство в енергетичному та екологічному дизайні»). Це означає, що інженерна інфраструктура кампусу спрямована на збереження енергії та водних ресурсів, зменшення викидів вуглекислого газу і поліпшення якості повітря всередині.
Ігор Ніконов підкреслює, що особливість UNIT.City як такого в тому, що це простір не вулиць, а площ. «Одна площа перетікає в іншу, і величезна кількість площ на території створить те нове, що ніхто ніколи не будував», — додає Ніконов.
ПЛАНКА
За словами Василя ХМЕЛЬНИЦЬКОГО, інвестора UNIT.City та засновника інвестиційної групи UFuture, наразі в інноваційний парк вже вкладено близько 50 мільйонів доларів, і до кінця 2019 року ця сума має збільшитися вдвічі.
«Ми будуємо UNIT.City як маленьке місто в місті, де буде багато сервісів: школа, садочок, житло, офіси, інноваційні компанії, інститути, центри досліджень і розробок, коворкінги, лабораторії. Ми хочемо створити екосистему, де буде зручно жити і працювати, — акцентує Хмельницький. — В останні п’ять років було багато інформації про те, що наші молоді таланти, бізнесмени і — ще гірше — молоді компанії переїздять працювати за кордон, до Польщі, Німеччини, Америки. Наша мета — створити таку екосистему, де наші компанії, наша молодь можуть знайти усі можливості, щоб створювати нові стартапи і досягати успіху тут».
Додатковий стимул розвивати цю сферу дає свіжий рейтинг найбільш інноваційних країн світу від відомої американської компанії Bloomberg. У Bloomberg Innovation Index 2019, опублікованому в січні, Україна «просіла» на сім позицій: ми опинилися на 53-му місці і таким чином вилетіли з топ-50. Василь Хмельницький бачить серед задач інноваційного парку створення системи, яка поверне Україну у 50 найбільш інноваційних країн, а може, і вище.
ДОСЯГНЕННЯ
«Ми називаємо UNIT.City стартапом. Наприкінці 2017-го — на початку 2018-го ми вийшли на ринок, щоб протестувати нашу гіпотезу. За 2018 рік ми відкрили новий кампус із коворкінгом, розширились із 35 резидентів до 90, наша спільнота зараз нараховує понад 40 тисяч людей — це люди, які стежать за нами. До нас заїхали перші знакові резиденти — глобальні лідери індустрії Snapchat і Syngenta. Ми втілили 20 великих проектів та провели понад 420 заходів, — перераховує досягнення минулого року Макс ЯКОВЕР, головний виконавчий директор UNIT.City. — У 2019 рік ми входимо з повним розумінням, що і для кого будуємо, який у нас є інфраструктурний продукт, додатковий продукт, у чому його цінність. Ми входимо у 2019-й з командою, стратегією і чіткими планами, що хочемо зробити. По суті ми переходимо від стадії ідеї до стадії масштабування».
До речі, серед подій, які проводять в інноваційному парку, великою популярністю користується формат Hrabli Battle, коли засновники вже успішних стартапів розповідають про свої помилки. Щодо типових помилок українських стартапів Макс Яковер відзначає: «Їх багато, але якщо спробувати виокремити якусь одну, то це стосується вміння та бажання продавати. У нас часто компанії організовують технічні спеціалісти — вони люблять продукт і безкінечно вдосконалюють його технічно. І якби я покращував у стартапів щось одне, то працював би з розумінням важливості швидкого виходу на ринок, перевірки гіпотези і на основі цього переробки продукту».
ПЛАНИ
У 2019 році планується відкрити ще два кампуси інноваційного парку, влітку тут має з’явитися центральна площа, над проектом якої працював японський архітектор Хірокі Мацуура.
«Це буде свого роду давньогрецький форум площею 5 тисяч квадратних метрів, що дозволить нам приймати великі міські формати: виставки, ярмарки, концерти. Це абсолютно інша якість нашого міста, — запевняє Макс Яковер. — Йдеться про формати на кілька тисяч людей, які роблять місто живим. Нам важливо це. Ввечері частина людей, які тут працюють, їдуть. Якщо тут є житло, то інша частина ввечері приїздить. Таким чином місто живе в режимі 24/7. Є величезна інфраструктура, яка вдень працює одним чином, а ввечері — принципово інакше. Центральна площа у вихідні — додатковий якір, який робить це місто живим».
Очікуються, що загальна кількість відвідувачів інноваційного парку в 2019 році складе понад 200 тисяч осіб. «UNIT.City не має бути закритим, зараз сюди можна прийти на якусь подію, у кафе, у гості до резидентів, у день відкритих дверей — є доволі багато приводів і можливостей, — говорить Макс Яковер про взаємодію парку з «великим містом». — Повністю відкрити двері ми плануємо влітку, і зараз для нас велике питання, як це правильно зробити, щоб зберегти, з одного боку, безпеку, і при цьому бути відкритими для містян і гостей».
ОСВІТА
За минулий рік майже вдвічі — з 500 до 900 осіб — виросла кількість студентів UNIT Factory, освітнього простору, де готують ІТ-спеціалістів за методикою французької Школи 42. Навчання в UNIT Factory безкоштовне, конкурс колосальний, на згадані 900 місць — 30 000 людей.
«Перед тим, як будувати UNIT.City, поїздивши по світу, ми зрозуміли, що невід’ємна частина інноваційного парку — університет. Якщо брати Кремнієву долину, то це Стенфорд, але ми як приватна компанія не можемо побудувати Стенфорд. Тому обрали найкращу модель, яка може працювати, ефективну і не дуже дорогу, це французька Школа 42, — каже Василь Хмельницький. — За франшизою цієї школи ми не маємо права брати гроші зі студентів. Це крута освіта, всьому вчаться на практиці. Компанії, які беруть випускників школи, дуже задоволені. Ми просили від студентів лише одне — протягом трьох років після того, як ми їх безкоштовно навчимо, вони не можуть поїхати за кордон. Наш розрахунок такий, що ці талановиті люди влаштуються на роботу і залишаться у нас. Зараз на території UNIT.City 90 інноваційних компаній, за п’ять років їх буде тисяча. А для інноваційних компаній талановиті студенти — як бензин для машини. Тож ми розраховуємо, що будемо навчати людей, потім вони приходитимуть у компанії, які знаходяться у нас, і завдяки цьому ті розширятимуться».