На сьогоднішній день у Києві нараховується 1769 житлових будинків підвищеної поверховості (умовна висота яких перевищує 47 метрів, а це зазвичай будинки, що мають понад п’ятнадцять поверхів) Серед них 54 будинки, які мають 20 і більше поверхів, і ці цифри з кожним днем зростають. Разом з тим у столичному гарнізоні є лише один автопідіймач, висота стріли якого — 54 метри (тобто він «дістає» до 18 поверху), одна автодрабина «Магіруз» завдовжки 50 метрів, і два колінчасті підіймачі «Бронто» з висотою стріли 30 метрів. Пожежно- рятувальній службі міста необхідно ще як мінімум 2 автодрабини висотою 70—90 метрів іноземного виробництва. Без них рятування людей і гасіння пожеж у будинках висотою 27— 33 поверхи, які вже починають будуватися, буде складно. Також в Києві за останні 10 років не було побудовано жодного пожежного депо. Звісно, такий стан справ вкрй негативно впливає на пожежну та техногенну ситуацію в місті. «Проблема вимагає термінового вирішення», — розповідає начальник пожежно-рятувальної служби Оболонського району столиці підполковник внутрішньої служби В.Бондаренко.
Протипожежний захист висотних будинків вимагає сьогодні зовсім інших технічних рішень. Сучасні хмарочоси мають бути оснащені новітніми системами пожежної автоматики та димовидалення (в столиці з 1769 будинків підвищеної поверховості в 369 (20,8%) системи протипожежної автоматики і димовидалення перебувають у непрацездатному стані, в 349 (19,7%) ці системи не обслуговуються спеціалізованими організаціями). Евакуацію людей із поверхів житлових висотних будинків слід передбачати не менше як по двох сходових клітинах, що не задимлюються. «Висотки» мають будуватися з монолітного залізобетону: несучі конструкції з цього матеріалу протягом трьох годин повинні витримати дуже високу температуру в разі пожежі.
За прикладом російських науково-дослідних інститутів, можливе й проектування спеціальних технічних поверхів. Вони передбачаються через кожні 7— 10 поверхів, їхні стіни та перекриття вогнестійкі й розраховані на високу температуру та навантаження від конструкцій, які можуть обвалитися під час пожежі. Технічні поверхи можуть стати своєрідними «острівцями» безпеки для людей, де вони мають можливість дочекатися допомоги від рятувальників. Крім того, такі поверхи ділять будинок по висоті на протипожежні відсіки, що дозволяє локалізувати розвиток пожежі.
Також у хмарочосах мають бути влаштовані пожежні пости, на яких чергуватиме спеціально підготовлений технічний персонал, який здатен оперативно приймати адекватні рішення, а диспетчерська будинку обладнана прямим телефонним зв’язком із найближчою пожежно-рятувальною частиною.
На жаль, перераховані вище вимоги ще не є законодавчо задекларованими, а впровадження їх у будівництво досить дороге «задоволення», тож не кожен замовник звертає на них увагу...