Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Пам’ятники проти « біг-маків»

Будівельний бум у столиці загрожує перерости у міжнародний скандал
22 квітня, 2002 - 00:00

Без сумніву, справа, звичайно, добра — відновити церкву, в якій 1861 року відспiвували Тараса Шевченка. Проте при цьому можна зробити два істотнi застереження. По-перше, викликає деяке здивування намір реставраторів знести павільйон ресторану «МакДональдс», розташований на Поштовій площі. До того ж, як повідомив «Дню» піар-менеджер «МакДональдса» Олег Стрекаль, до компанії не надійшло жодного паперу з міської адміністрації з повідомленням про плани зносу павільйону. Крім того, за його словами, «МакДональдс» на Поштовій площі Києва було збудовано одним з перших — 1999 року в рамках програми розгортання закладів «МакДональдс» у Києві і має договір про оренду землі на термін до 2009 року. За словами О. Стрекаля, всі відповідні документи компанією оформлені, а крім того, в закладі на сьогоднішній момент працюють близько 70 осіб. У разі ж закриття вони всі залишаться без роботи. У цьому контексті, а також в ракурсі того, що столичний мер дещо раніше обіцяв повністю подолати безробіття у Києві, заява столичного чиновника досить високого рівня виглядає не зовсім зрозумілою.

Другий аспект питання. Історична цінність святині, що відновлюється, є досить спірною. Адже в двадцять першому столітті не можна звести церкву, в якій відспiвували Тараса Шевченка, — це буде лише копія. Подібна форма реставрації, як зазначив нещодавно в інтерв’ю «Дню» («День» за 13.03.2002) проректор з наукової роботи Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури Леонід Прибєга, є зведенням пам’ятників пам’ятникам. А крім того, за його словами, пам’ятки, що будуються, мають відповідати тим формам і тому середовищу, що вже сформувалося в процесі забудови. Теоретично виходить, що церква, яка будується, має вписатися в ансамбль Поштової площі, що сформувався, частиною якого на сьогоднішній момент вже є і будівля «МакДональдса». Проте це теорія, а як воно буде на практиці, очевидно, кияни побачать вже скоро.

ДО РЕЧІ

Поки київські власті «роблять нам добре», загромаджуючи місто пам’ятниками, метробудівники стверджують, що заплановане на осінь поточного року введення в експлуатацію ділянки київського метрополітену від станції «Святошин» до станції «Проспект Палладіна» не відбудеться, якщо не буде збільшено фінансування робіт. Про це в п’ятницю на апаратній нараді Київської міськадміністрації заявив голова правління «Київметробуд» Володимир Петренко. За його словами, на сьогодні з початку будівництва цієї ділянки метрополітену освоєно 184 млн. грн. за кошторисної вартості 385 млн. грн. У першому кварталі профінансовано 31,23 млн. грн., що становило 39,5% від необхідного. В. Петренко нагадав, що основні роботи на ділянці розпочато в жовтні 1999 року, й на сьогоднішній день побудовано станційний комплекс «Проспект Палладіна», а на станції «Проспект Перемоги» завершуються спорудження внутрішніх конструкцій і опоряджувальні роботи. Залишилося також спорудити 900 м тунелів. Начальник КП «Київський метрополітен» Микола Балацький повідомив, що для завершення будівельно- монтажних робіт необхідно 117 млн. грн., 49,5 млн. грн. — для обладнання і 49,6 млн. грн. — для придбання 25 вагонів метрополітену, повідомляє Інтерфакс-Україна. Разом із тим, праця з постачальниками обладнання утруднена через наявність кредиторської заборгованості за період з 1997 до 2002 року в сумі 49,5 млн. грн., з яких 32 млн. грн. — заборгованість за 8 ескалаторів для станції «Дорогожичі».

Михайло ЗУБАР, «День»
Газета: 
Рубрика: