Вивчення історії у Британії: занадто багато Гітлера
Британський Відділ освітніх норм (Ofsted) вельми стурбований ситуацією з викладанням історії в англійських середніх школах, цитує 5ballov.ru газету Independent. Спеціальна комісія з’ясувала, що темі «Адольф Гітлер і Друга світова війна» в навчальному плані приділяють дуже багато місця. Про прихід до влади нацистів у Німеччині і Другу світову війну школярам починають розповідати ще в молодших класах, але потім, через кілька років, учні, природно, вимушені повертатися до пройденого. У підготовленій цією організацією доповіді «Історія в середній школі» говориться, що перекоси в шкільній програмі посилюються ще й тим, що деякі школи самостійно проводять поглиблене вивчення теми «Третій Рейх» і «Друга світова війна». Через те, що вивчення різних періодів ведеться незв’язно, в учнів складаються уривчасті враження про хід історичного процесу, вважають експерти. Так, нерівномірний розподіл тем призводить до того, що багато британських школярів не можуть відповісти на запитання, хто з британських монархів об’єднав Англію і Шотландію та ким був Нельсон.
Принц Чарльз також стурбований системою англійської гуманітарної освіти. Він заявив, що «у викладанні англійської мови і літератури і у викладанні історії нам потрібен виразний, хронологічно вибудований виклад, який дозволить молоді укорінитися в традиції і зрозуміти, як ми прийшли до сьогоднішнього дня». Історія є обов’язковим предметом для учнів початкової школи (5—14 років). Можна зауважити, що загострення уваги маленьких англійців на періоді 30—40-х рр. — не така страшна біда. Багатьох американських школярів, наприклад, вчать у тому напрямі, що у Другій світовій війні Сталін і Гітлер виступали як союзники проти англо-американо-французької коаліції.
Коледжі США: добре, але дорого
Приблизно третина жителів США, які закінчили школу, продовжують своє навчання у коледжі. Головна причина вступу до коледжу — матеріальна. Найбільш помітні переваги освіти в коледжі для жінок: зарплата леді, яка закінчила коледж, на 95% вища, ніж у жінки зі шкільною освітою.
За даними Національного центру статистики освіти, як передає 5ballov.ru, сьогодні у США нараховується 15,3 млн. студентів, які навчаються в 3,7 тис. коледжів та університетів. У США терміни «коледж» й «університет» часто змішуються, оскільки університети можуть давати освіту на рівні коледжу. Фундаментальна різниця полягає в тому, що випускники коледжу можуть отримати тільки ступінь бакалавра, тоді як випускники університетів отримують ступінь магістра і доктора. Крім того, зазвичай коледжі поступаються університетам за кількістю учнів. Хоча невеликий розмір того або іншого коледжу не свідчить про те, що він дає гіршу освіту.
Серед студентів коледжів США найбільш популярним є вивчення бізнесу — цим захоплюються 15% студентів. Серед пріоритетів також медицина, охорона здоров’я (10%) та суспільні науки (5). До десятки найбільш популярних дисциплін також входять інформаційні технології, інженерні дисципліни, освіта, природні науки, мистецтво, юриспруденція й англійська мова.
Студенти коледжів США — активні споживачі товарів і послуг. Щорічно вони витрачають приблизно $53 млрд. Однак з року в рік ці витрати зменшуються. Причиною цього є поступове підвищення вартості навчання. Наприклад, у маленькому і недорогому Greensboro College (в штаті Північна Кароліна) прямі витрати студента на навчання, проживання і харчування в 2003 році становлять $20,4 тис. Ще, як мінімум, $800 необхідно витратити на купівлю підручників і книжок. Також висока вартість медичної страховки. У середньому по США щорічна вартість навчання у коледжі перевищує $25 тис. Незважаючи на те, що приблизно 67% учнів коледжів постійно підробляють, вони не в змозі самостійно оплачувати своє навчання. Більш як половина студентів коледжів бере кредити на освіту й виплачує їх після закінчення коледжу. Звичайний термін його погашення становить 10 років. Навчання іноземних студентів стало однією з основних статей доходу багатьох навчальних закладів США. Наприклад, у 2000—2001 навчальному році в коледжах США навчалися приблизно 92 тис. іноземних студентів (для порівняння, у 1996 році їх було дещо менше 65 тис.). Три тисячі іноземних студентів, які вчаться у коледжі, приносять навчальному закладу $5 млн. чистого прибутку на рік. За оцінками газети Wall Street Journal, студенти- іноземці вкладають у економіку США до $11 млрд. щорічно.
Відбитки пальців — новий спосіб боротьби з прогулами в Ізраїлі
У ізраїльських прогульників почнеться нелегке життя — для боротьби з недбалими учнями в одній із середніх шкіл Кфар- Саба було встановлено спеціальну комп’ютерну систему, яка стежитиме за відвідуваністю. Принцип дії машини дуже простий. Кожна дитина, приходячи до школи, повинна притискувати палець до апарата, який розпізнає власника за відбитком пальця, повідомляє teacher.fio.ru. Тільки після цієї процедури можна буде вирушити на заняття. Після дзвінка, що сповіщає про початок занять, починає працювати спеціальна програма. Вона відстежить, хто саме не з’явився не заняття. Через 2 години батьки прогульників отримають на свої мобільні телефони SMS-повідомлення з інформацією про те, що їхня дитина не прийшла до школи. Зрозуміло, що школярі без натхнення поставилися до цього експерименту. Ізраїльські учні так прокоментували нововведення в їхньому навчальному закладі: «Ми що, карні злочинці? Навіщо у нас беруть відбитки пальців? Батьки тільки даремно панікуватимуть і хвилюватимуться. Кожна дитина може іноді прогуляти заняття, це нормально».
Поки система працює в експериментальному режимі, але вже через місяць планується її впровадження в інших ізраїльських школах. Розробники обіцяють, що відбитки пальців не використовуватимуть поза школою, а після закінчення навчання їх просто зітруть із пам’яті комп’ютера.