В Україні стартувала міжнародна платформа сучасного мистецтва codeky.art. Це маркетплейс, що не має аналогів у світі, де представники творчих професій (художники, скульптори, фотографи, керамісти, дизайнери одягу й інтер’єрів тощо) можуть створювати свої персональні бізнес-кабінети і самостійно представляти себе і свої роботи, організувати майстер-класи і т.і. в інтернет-просторі. Тобто без фізичної присутності в галереї.
Сьогодні модель платформи лежить у основі успіху багатьох проривних компаній XXI століття — від Facebook, Google, Amazon, Instagram, Twitter, Pinterest і Microsoft до Wikipedia, Uber, Airbnb, Youtube і Ebay. Платформа — це бізнес, який надає виробникам і споживачам цифровий майданчик для створення та обміну цінністю. Україна в цьому питанні ніколи не пасла задніх, наші айтішники дуже котуються в світі, їхні розробки постійно купляють великі компанії, наші люди всюди, включаючи Кремнієву долину.
На відміну від лінійних компаній (що домінувала в еру промислового виробництва), платформи створюють цінність, використовуючи ресурси, які їм не належать. Вони залучають велику кількість виробників і споживачів до взаємодії, забезпечують ефективну комунікацію, постачають їм інноваційні інструменти і контролюють якість. Саме ці особливості надають можливість платформам швидко розвиватися й витісняти з ринків традиційних гегемонів: мережі готелів, медіахолдинги, торговельні мережі, видавництва та транспортні компанії. Тому, коли в нас з’являється нова, цікава, перспективна платформа на неї слід звертати увагу, щоби потім вона до нас не прийшла за інші гроші, але вже з іншого боку планети. Як-от сталося з найвідомішими нашими співвітчизниками — Максом Левчиним, що перебрався до США 1991 року і створив систему платежів PayPal чи колишнім киянином Яном Кумом, який виїхав з України 1992-го і згодом став відомим американським підприємцем, програмістом та співзасновником месенджера WhatsApp.
Авторка проєкту Юлія Ковальова, що має теоретичний та практичний досвід як дизайнера інтер’єрів, розповідає про платформу: «Мета проєкту — підтримка, розвиток та популяризація сучасного мистецтва в Україні. Для цього ми створили унікальне середовище, де розміщувати і продавати свої роботи можуть не лише професіонали і початківці, а й кожен бажаючий, пройшовши просту модерацію. Для підтримки і натхнення студентів творчих професій у нас передбачені спеціальні умови. Ми сподіваємося, що завдяки codeky.art українці зможуть спілкуватися з професіоналами зі світовим ім’ям — це допоможе створити синергію культур різних країн і представити світові нові імена українських майстрів, нову ментальну культуру нашого суспільства».
Концепція codeky.art нова для світового ринку мистецтва, адже це можливість для арт-майстрів різних напрямів самостійно представляти своє ім’я та творчі роботи, а також займатися особистим бізнесом онлайн: бізнес-кабінет передбачає відкриття персонального рахунку (мерчанту) в платіжній системі Fondy.ua.
Команда CodeKY сподівається, що платформа надихне на створення своїх творчих робіт не лише досвідчених майстрів, а й людей поза сферою мистецтва, створюючи таким чином благодатне середовище для розвитку сучасного мистецтва в Україні та світі. Тим паче, творці платформи наголошують, що вона є як українсько-, так і англомовна, оскільки зорієнтована на увесь світ.