Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Полювання на паротяги

3 липня, 1998 - 00:00

Картина перша. Нічим не примітна зупинка серед українських
степів. Десятки три абияк одягнутих мужиків, обвішаних фотоапаратами, висипають
з вагонів і чекають наближення паротяга, що пихкає парою й димом. Мужики
балдіють і починають гарячково фотографувати залізний антикваріат...

Картина друга. Аналогічна обстановка в N-ському депо. Ті ж три десятки
мужиків гарячково бігають навколо локомотивів і переписують їх номери й
марки. Після від’їзду відбувається спішний обмін отриманими даними...

Описане вище — не кінокомедія і не «сюрровий» фільм «про наше життя».
Це звичайне явище для осіб, що мають можливість спостерігати за екскурсантами
туристичного потяга «Джерело». Єдиного в Україні взагалі, єдиної однойменної
фірми, що практикує залізничний туризм. Її мета — показ унікальної залізничної
техніки, що залишилася в країні членам іноземних клубів — поціновувачам
залізничної техніки. Виявляється, практично в усіх цивілізованих країнах
існують подібні об’єднання любителів, що витрачають увесь вільний час на
відновлення, фотографування, систематизацію банку даних про рухомий склад,
що існує в світі.

На нашу думку, учасники подібних круїзів — вельми «своєрідні» люди,
оскільки звичайна людина не стане по декілька днів сидіти в засідці, вичікуючи
на відповідний момент для двох-трьох знімків, не кажучи вже про колекціонування
номерів. Але, треба віддати належне, знімки в хлопців виходять дуже навіть
непогані. Подібної думки дотримується й директор «Джерела» Валентин Пашкевич,
не забуваючи при цьому робити на цьому захопленні гроші. Фірма є власником
єдиного в країні туристичного потяга й трьох паровозів. Ще біля 20 орендує
в залізниць. Фірма за вісім років змогла-таки добре поставити справу, що
почалася з купівлі двох неліквідних паротягів. На сьогодні, за словами
Пашкевича, «Джерело» інвестувало біля $200 тисяч у туристичний потяг і
порядку $130 тисяч у всі, в тому числі й ті паротяги, що орендуються.

Пашкевич підкреслює, що при нормальній ситуації подібний бізнес вельми
перспективний. Аналогічні фірми навіть у Польщі й Чехії роблять серйозні
гроші тільки на зйомках фільмів про паровози. У нас же до цього ще далеко.
Україна посідає третє місце в Європі за концентрацією вузькоколійних шляхів
— ласої страви для всіх фанів локомотивної техніки. Організуючи в даний
момент 17—20 тижневих турів на рік, фірма, поки що, ще не досягла єврорівня.
І це при технічний і моральній підтримці «Укрзалізниці», котра забезпечує
можливість подібних турів.

І все ж, потяг «Джерело» має непогані шанси стати візитною карткою «Укрзалізниці».
Нехай навіть теперішні ціни на тур задорогі для вітчизняних туристів, в
Україні досить місць, що можуть привабити іноземців. Принаймні, заступник
генерального директора «Укрзалізниці» Володимир Олійник, відповідальний
за пасажирські перевезення, збирається підтримувати діяльність «Джерела».
На взаємовигідних, зрозуміло, умовах.

Євген ТУР, Сергій ЯРМОЛЮК, «День»
Газета: 
Рубрика: