FREE AS A BIRD. 19 листопада вiдбулася всесвiтня прем’єра нового творiння «Бiтлз» — «Free as a Bird» («Вiльний, неначе птах») у виконаннi ... покiйного Джона Леннона. Джон написав цю пiсню перед самою загибеллю вiд руки божевiльного шанувальника — для мюзиклу «Балада про Джона та Йоко». Пол та Рiнго завершили роботу над нею через 15 рокiв, використавши монокопiю, подаровану їм Йоко Оно, вдовою Леннона. Вони дописали текст, аранжували музику i зробили студiйний запис зi своїм акомпанементом, додавши акустичну та бас-гiтари. В запису брав участь навiть Харрiсон, хоча вiн й залишився непримиренним супротивником Леннона до останньої хвилини його життя. 20 листопада 1995 року, наступного дня пiсля виходу у свiт сенсацiйного клiпу «Free as a Bird», одразу ж у 22 країнах поступила у продаж перша частина Антологiї, що об’єднала хiти 1958—1964 рокiв.
ГІННЕСС. 27 листопада 1995 року урочисте святкування сорокарiччя Книги рекордiв Гiннесса.
1996
НАТО. У Вiльнюсi вiдкрито шинок «НАТО». З моменту вiдкриття вiн приваблює вiдвiдувачiв такими стравами, як «Напалм» (млинцi з грушами), «Вiйськовополонений» (коров’ячий язик у гострому соусi), коктейлями «Узi» та «Калашников». Зi стелi шинку звисає зброя, нагадуючи казарменне «умеблювання». Популярнiсть шинку значно зросла пiсля того, як тут обiдав сам генеральний секретар НАТО Хав’єр Солана. У США закрився останнiй завод, що спецiалiзувався на виготовленнi друкарських машинок.
ВБИВСТВО ПРЕЗИДЕНТА. Найновiший туристський атракцiон влаштовано в американському мiстi Далласi, де було вбито президента Джона Ф. Кеннедi. За 25 доларiв бажаючий може сiсти на заднє сидiння вiдкритого лiмузина, проїхати через майдан Дiлей Плаца, почути пострiли з гвинтiвки, проїжджаючи повз склад шкiльних пiдручникiв, а згодом на всiй швидкостi промчати до шпиталю. Екскурсiю, що продовжує шлях президентського кортежу в реставрованому «Лiнкольнi», схожому на модель 1963 року випуску, придумав 34-рiчний Пол Крут. Вiн започаткував цей маршрут, помiтивши, що туристи люблять мандрувати до мiсця вбивства президента. Цього ж року напередоднi виборiв президента США в околицях Чикаго сталося пограбування з полiтичним забарвленням. З маскою на обличчi, яка зображала Боба Доула, кандидата вiд республiканської партiї на президентський пост, та з краваткою «найгiршого смаку» на шиї один злочинець пограбував фiлiю «Ферст Нешнел Бенк» у Вiтонi. Перш нiж податися геть iз здобиччю, грабiжник нагадав клеркам: « Не забудьте проголосувати за мене!»
АУДІОКНИГА. Зміна орієнтирів у системі розповсюдження носіїв інформації. В США пік популярності аудіокнижок, тираж яких досягає кількох сотень тисяч примiрникiв. Так, випущена у вереснi 1996 р. видавництвом Simon & Schuster аудiокнижка The Seven Habits of Highly Effective People стала першим бестселером, обсяг продажу якого перевищив 1 млн. примiрникiв. Заслуговують на увагу й аудiокнижки Men Are From Mars i Women Are From Venus видавництва Harper Audio, обсяг продажу кожної з яких перевищив 500 тис. примiрникiв. У 1996 р. спостерiгалася тенденцiя зростання популярностi аудiокнижок, що мiстять не скороченi, а повнi тексти творiв. Дедалi бiльше випускається чотирикасетних аудiокнижок, записи яких вiдтворюються протягом шести годин. Видавництво B & B Audio навiть випустило чотирикасетну аудiокнижку The Godfather, запис якої звучить упродовж восьми годин. Продають аудiокнижки в традицiйних книгарнях, магазинах подарункiв, книжкових клубах, лiкарнях, розсилають поштою за друкованими й електронними каталогами. За кращi аудiокнижки присуджуються спецiальнi премiї. Наприклад, зовсiм недавно було присуджено премiю першiй ледi США Хiлларi Клiнтон за її аудiокнижку It Takes A Village, яка привернула значну увагу засобiв масової iнформацiї.
СТРІНГЕРИ. В одному з iнтерв’ю кiнорежисер Педро Альмодовар цитував газетну статтю: «У великих американських мiстах народилася нова порода мисливцiв за зображеннями. У Лос-Анджелесi їх називають стрінгерами, запозичивши це старе слово з героїчної доби довоєнної преси. Але сьогоднiшнi стрiнгери не схожi на своїх попередникiв — це незалежнi оператори, одиночки, якi дiють лише на власний розсуд i шукають лише одне: дiю, кров. Їх спорядження: дешева камера, швидкий автомобiль i радiо, щоб прослуховувати переговори полiцiї. Цiлу нiч вони нишпорять по мiсту. Тiльки-но винюхавши злочин або катастрофу, вони мчать туди. Якщо вони встигають на мiсце дiї ранiше полiцiї, вони можуть зняти ще судоми жертв або навiть вбивць за роботою. Тодi вони телефонують на телевiзiйнi станцiї, щоб продати свiй репортаж».
REALITY SHOW. Жанр «Reality Show» на телебаченнi — iнсценiзацiя подiй, що вiдбувалися в дiйсностi (зокрема, подiй iнтимного життя). 1998
DOGS HAUTE COUTURE. Видозміна видовищного жанру: демонстрація осінньо-зимової колекції одягу для собак відбулася в італійському місті Альбенге. «Манекенщиці» показали вишукані накидки, пальта, плащі, нашийники, поводки, намордники, весільне вбрання і навіть спеціально створений весільний церемоніал (до сценарію якого входить і бенкет). У Турині для собак і кицьок створено спортивно-оздоровчий центр з басейном, підігрівом води і тренажерами. Закiнчення в наступному номерi