Суховантаж «Василь Шукшин», що затонув в акваторії річки Інгул 6 серпня, залишиться зимувати на дні ріки («День» писав про це у №№ 140-141, 10 серпня 2012 р.). Основною причиною є те, що фахівці не знають, від чого буде менше шкоди: від підняття його на поверхню чи залишення на дні водойми. Міський голова Миколаєва Володимир Чайка зазначає: «Графік його підйому 70 діб. Щодня треба спускати водолазів, потрібна і їхня адаптацію. Ніхто не знає параметрів, що знаходиться в певних трюмах...».
Володимир Дмитрович пригадує, що коли розводили мости для запуску суховантажу на територію підприємства «Морська транспортна компанія», казали, що «Василя Шукшина» везуть на ремонт, і навіть натяку не було на те, що його почнуть різати. Дивує і той факт, що компанія, яка взялась за утилізацію суховантажу, не забезпечила ані його цілодобової охорони, ані безпеки проведення такого роду робіт. «Коли сталася крадіжка кінгстону (це засувка або клапан, який перекриває доступ у корабельну (суднову) систему, що сполучається з забортною водою. — Ред.), а це орієнтовно кілограмів тридцять бронзи, я не думаю, що крадій зміг його винести. Почали, мабуть, зривати, а вода хлинула, то й кінгстон залишився. Але буквально за 10—15 хвилин корабель затонув», — додав Володимир Чайка.
Нагадаємо, суховантаж «Василь Шукшин» прибув iз Росії до Миколаєва для утилізації в акваторії Миколаївського суднобудівного заводу ім. 61 комунара. Однак судно серйозно постраждало від місцевих крадіїв. Злодії вкрали декілька латунних засувок і спеціальні кінгстони, якими кріпився сам каркас суховантажу. У результаті цієї крадіжки величезне судно просто розкололося на дві частини і затонуло. Власників затонулого суховантажу притягнуто до відповідальності за ст. 52 Кримінального кодексу України. Проте досi не вирішено питання щодо фінансування операції підйому судна з дна Інгулу. Ця сума може перевищити номінальну вартість самого суховантажу, який через затоплення дуже поржавів і значно подешевшав. Сьогодні суховантаж «Василь Шукшин» уже на чотири метри засмоктало мулом. Але на поверхні річки Інгул з’являються все нові плями нафтопродуктів. Так, днями саме на місці аварії знову було виявлено та оперативно ліквідовано пляму нафтопродуктів площею в 1600 квадратних метрів. ТУ МНС України в Миколаївській області офіційно повідомило: «Для запобігання розповсюдження забруднення прилеглої акваторії річки Інгул відділенням Миколаївського воєнізованого гірничо-рятувального аварійно-рятувального загону встановлено 200 м бонових загороджень, проведено роботи щодо збирання залишків нафтопродуктів за допомогою реагенту «Еконодин». За повідомленням Державної екологічної інспекції Миколаївської області, допустиму норму вмiсту шкідливих речовин у воді перевищено в 121 раз, у грунті — у 264 рази, а загальний обсяг збитків перевищив три мільйони гривень.