Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Сучасна реклама: як це робиться?

12 вересня, 1998 - 00:00

Як правило, це можливості технічні: якість і рівень друку, наклейок
або «рекламоносіїв» — журналів і газет. Та на нинішній «Рекламі» один стенд
був оформлений зовсім інакше. Бокс видавничого, інформаційного й рекламного
агентства «Такі справи» замість графіків і листівок прикрашав дуже незвичайний
художній проект — календар і два плакати, створені на замовлення агентства
для його іміджевої реклами. Автори його ідеї (та безпосередні творці) —
Світлана Вольнова, добре відома своїми вишуканими проектами в рекламі,
та дизайнер і стиліст Тамара Мухіна. Разом із ними над цим проектом працювали
фотограф — Олександр Мордерер і, звичайно, дизайнер фірми О. Батрак-Зацепіна.
Оригінальність проекту й спонукала нас поговорити з його авторами про ...
сучасну іміджеву рекламу.

Тамара МУХІНА: На сьогоднішній день краща реклама навіть не іміджева
— вона вже відійшла на другий план, а соціальна. Однак соціальна не в тому
значенні, як це колись у нас розуміли, а та, що звертається до кожної людини
як до особистості.

Крім того, щоб проіснувати якийсь час, реклама має візуально сучасно
виглядати.

— Що ж ви вкладаєте в поняття «сучасна реклама»?

Т. М.: Перш за все — відсутність модельності в позі й постановці тих
людей, яких знімають. Потім — дуже велика внутрішня енергетика. І, нарешті,
це реклама, котра викликає асоціації, ціле віяло. Реклама, побудована на
кінчиках почуттів.

— Як ви це здійснили в своєму проекті практично?

Світлана ВОЛЬНОВА: Ми хотіли впливати на підсвідомість, і для цього
в проект були закладені спеціальні тони. Чотири основних кольори. Тамарою
був сконструйований одяг для жінки-моделі, яка допомагала глядачеві відірватися
від часу. Крім того, в роботі були закладені чотири відомих принципи Сальвадора
Далі, але, звичайно, відповідно до нашої ідеї.

І, нарешті, виразити нашу ідею нам допоміг дизайн — складний технічно
та за своєю виразністю.

Т. М.: Назва нашого проекту — «Заглянь за обрій». За обрій часу, простору,
буденності... Ти долаєш небокрай — і за ним щось наступне, нове. Тільки
тоді ти зростаєш і можеш розраховувати на успіх. А успіх цікавить усіх,
оскільки це влада, це гроші, це добробут. І ми хотіли, щоб цей успіх і
ця свобода відбилися в образі самої компанії-замовника.

С. В.: Це продукт, побудований на відчуттях. Нам хотілося, щоб кожен,
дивлячись на фото в календарі та наші плакати, думав про щось своє. Щоб
ніхто не відчував диктату над собою. У цьому — один із основних принципів
нинішньої реклами.

№174 12.09.98 «День»

При використанні наших публікацій посилання на газету
обов'язкове. © «День»


 

Зоя КОЛОТУШКІНА, «День»
Газета: 
Рубрика: