Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Тур у невагомість

7 грудня, 2007 - 00:00

Вчені розробляють космічний корабель для туристичних польотів. Експериментальний машинобудівний завод (ЕМЗ) ім. М'ясищева розробляє ракетоплан, що пілотується, який може бути використаний для космічного туризму. Перший етап створення перспективної авіаційно-космічної системи (АКС) М-91 (розробка техніко-економічного обґрунтування проекту) проводиться за рахунок коштів приватної російської компанії.

Як повідомив Інтерфаксу співробітник оборонно-промислового комплексу, необхідний час від початку розробки до першого випробувального польоту системи може становити приблизно чотири роки. У АКС планується використати ракетоплан на 15-20 чоловік і літак-носій 3М-Т. Літак повинен вивести ракетоплан на висоту декількох тисяч метрів над поверхнею Землі, після чого той стартує «зі спини» літака та здійснює суборбітальний політ протягом декількох хвилин. За цей час пасажири зможуть випробувати стан невагомості та побачити Землю з висоти 100 км - кордону між атмосферою та космосом.

Незважаючи на те, що техніко-економічне обґрунтування проекту проводиться в рамках приватного замовлення, до проекту виявляють цікавість Роскосмос і Рособоронекспорт.

Паралельно в Московському авіаційному інституті та МГТУ імені Баумана ведеться спільна розробка ще одного російського ракетоплану для туристичних польотів. Науковий керівник проекту, професор Московського авіаційного інституту Геннадій Малишев повідомив: «Проект «Aerospace Rally System» (АРС) або багатоцільовий суборбітальний ракетоплан для аерокосмічних перегонів і суборбітальних туристичних польотів розробляється нами в ініціативному порядку спільно з МГТУ ім. Баумана, ЦАДІ, Інститутом військової медицини та Центром корисних навантажень ракетно- космічної корпорації «Енергія». За його словами, АРС побудовано за крилатою безхвостою схемою, як корабель «Кліпер» розробки РКК «Енергія» та аналогічні американські проекти.

Схема його польоту передбачає старт ракетоплану з висоти в 17-20 км з літака-носія, яким може бути винищувач МіГ-31. За рахунок власного двигуна АРС виводиться на орбіту заввишки 100-130 км. Протягом 3-4 хвилин екіпаж із одного пілота та двох пасажирів перебуває у стані невагомості, після чого АРС починає спуск на Землю.

Посадка ракетоплану здійснюється так само, як літака - на злітно-посадочну смугу, або з використанням парашута. Загальна тривалість польоту після відокремлення від літака-носія, за словами розробників, дорівнює 30 хвилинам.

Представники американської компанії «Спейс Едвенчерс», яка здійснює маркетингові послуги з організації польотів космічних туристів на кораблях «Союз» на Міжнародну космічну станцію, раніше повідомила, що вже надійшло близько 200 замовлень від бажаючих здійснити суборбітальний політ як туристи. За один політ вони готові заплатити близько $100 тисяч.

Газета: 
Рубрика: