Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

UFW береться за виховання фешн-патріотів

У рамках 25-го Українського тижня моди, з 15 до 20 жовтня, свої колекції представлять більше 40 дизайнерів
25 вересня, 2009 - 00:00
ФОТО КОСТЯНТИНА ГРИШИНА / «День»

«Політ нормальний», переконує українська модна індустрія. Запевняючи громадськість у тому, що вітчизняна мода повільно, але стабільно рухається вперед, і визнаючи скиглення щодо загальносвітових економічних труднощів за привілей безвідповідальних політиків, оргкомітет Ukrainian Fashion Week оголошує про проведення чергового, 25-го Українського тижня моди. З 15 до 20 жовтня більше 40 вітчизняних і закордонних дизайнерів представлять в його рамках свої колекції сезону весна-літо 2010.

Прес-реліз майбутньої модної події швидше скидається на ідейний маніфест, який закликає громадськість долучитися до підтримки та пропаганди національної моди, перейшовши на позиції «фешн-патріотизму».

«У теперішній економічній ситуації українські дизайнери потребують нашої підтримки. Шлях консолідації зусиль для розвитку модного бізнесу вже обрало багато країн, для яких мода стала об’єктом уваги державної економіки та об’єктом поваги співгромадян», — сказано у повідомленні для преси.

— Потрібні консолідовані зусилля всіх, хто причетний до української моди, аби підтримати її, — вважає незмінний голова оргкомітету Ukrainian Fashion Week Ірина ДАНИЛЕВСЬКА. — Наприклад, як у Італії, де створено окремий Фонд сприяння консолідації легкої промисловості, до якого, в тому числі, ввійшли представники ЗМІ.

Утім, як пояснили організатори, це звернення стосується не лише журналістів, а всіх українців, які можуть підтримати вітчизняних дизайнерів — передусім гривнею. Адже все більше модельєрів сьогодні створюють так звані другі лінії одягу, який призначений для тиражування. Його вартість значно дешевша, тому він доступний для широкого кола модників. Щоправда, крок назустріч світлому майбутньому української моди повинні зробити не тільки споживачі, а й модні торгові марки, які часто-густо навіть не уявляють, для кого вони створюють свій одяг.

— Біда всіх наших торгових марок — це відсутність кінцевого споживача. Тим часом успіх завжди супроводжував тих, хто розумів, для кого він працює і що споживачу потрібно, — стверджує Олександр СОКОЛОВСЬКИЙ, співзасновник UFW.

Попри це, за словами Ірини Данилевської, завдяки «тихій» праці українських дизайнерів сьогодні ми вже можемо говорити як про доконаний факт про українську модну індустрію, яка поступово вдосконалюється. Хоча працювати за кордоном нашим модельєрам значно простіше, вони залишаються вдома — де змушені «змагатися» з імпортерами за некоректних умов конкуренції.

— Без гасел і страйкувань вони сформували хай не пріоритетну, але все ж галузь економіки. А це перш за все — робочі місця і одяг високого гатунку, що створений руками наших співвітчизників, — каже голова оргкомітету UFW.

— Зараз є значно більше приводів для оптимізму, ніж ми думаємо, — впевнений Олександр Соколовський. — Якщо ще рік тому промисловість загалом почувалася відносно нормально, тоді як легка промисловість впевнено знижала показники, то зараз на фоні загального падіння легка промисловість отримує нові можливості. Раніше для дизайнерів і деяких торгових марок найбільшою проблемою були торгові площі — їхній брак і невмотивовано висока ціна. Тепер хороші площі звільняються, а ціна їхньої оренди знижується. Якщо звернутися до статистики, то, порівнюючи період за червень-липень 2008 і 2009 років, зростання легкої промисловості склало 14,5%, тоді як зростання промисловості загалом — 3%. Але найголовніший показник, який свідчить, наскільки серйозно виросли можливості української легкої промисловості — це імпорт. З 2008 року він знизився на 40%.

У той час як імпорт в Україну іноземного продукту зменшується, наші дизайнери продовжують свою експансію на світові модні майданчики. Організатори Українського тижня моди нагадали, зокрема, про проект Ukrainian Fashion Games (у рамках якого українські дизайнери представили фрагменти своїх круїзних колекцій у Греції) та другу поспіль участь наших у Міжнародній виставці Pret-a-Porter Paris у столиці Франції. Тішить також співпраця українських модельєрів із всесвітньовідомими брендами. Так, Лілія Пустовіт запустила нову лінію аксесуарів Poustovit made with Crystallized — Swarovski Elements, а Ольга Громова (бренд Gromova design) підписала ексклюзивний трирічний контракт з одним із авторитетних шоу-румів США Nexus, що представляє відомі бренди Америки, Італії та Японії, — для просування одягу в США, Канаді та Латинській Америці.

Щодо географії 25-го Тижня моди, то цього року, окрім України, вона охопить ще п’ять країн: Грузію (яку представить уже традиційний для нашого подіуму Автанділ Цквітінідзе), Німеччину (бренд Annette Gortz, який вже протягом декількох сезонів представляє свої колекції в рамках Українського тижня моди, цього року святкує своє 25-річчя), Велику Британію (Anna Unger візьме участь у дефіле молодих дизайнерів, які вже досягли певного успіху в модному бізнесі — «Fresh Fashion»), Польщу та Росію (представниці цих країн — Alicja Czarniecka та Galina Beloshitskaya відповідно — будуть представлені на показі «Нові імена», що демонструє творчість дизайнерів-початківців).

Окрім традиційних модних дефіле, Український тиждень моди готує ряд проектів, подробиці яких організатори наразі не розголошують. Відомо тільки, що в рамках Тижня моди оргкомітет UFW спільно з Громадською організацією «Ukrainian Fashion Council» (що об’єднує українських дизайнерів) представить Першу українську фешн-премію, концепція якої народжувалася та вивірялася протягом п’яти років.

А відкриє 25-й Український тиждень моди, як і належить, Лілія Пустовіт.

Разом з українськими модниками «День» із цікавістю чекає на цю подію.

Маша ТОМАК, «День»
Газета: 
Рубрика: