Життя українців рятують уже 11 реанімобілів типу C на базі Ford Тransit, які закупило Міністерство охорони здоров’я України. Ще 59 нових «швидких», за словами постачальників, прибудуть у регіони найближчими днями. Тепер пацієнтам в критичному стані не доведеться витрачати безцінний час в очікуванні бригади «швидкої». Адже саме таке чекання часто призводить до летальних наслідків. А все тому, що одна карета швидкої допомоги обслуговує тисячі пацієнтів, а тому просто не встигає вчасно приїхати за викликом. До цього слід додати і знос 80% медичного автопарку країни. Особливо гостро стоїть ця проблема в маленьких містах і селах.
Тому МОЗ розробило проект із заміни парку реанімобілів та машин швидкої допомоги в пілотних регіонах. Представлені автомобілі обслуговуватимуть пацієнтів Вінницької, Дніпропетровської, Донецької областей і місто Київ.
Зауважимо, що 2011 року для забезпечення лікувально-профілактичних установ пілотних регіонів держава виділила 200 мільйонів гривень на закупівлю медичного автотранспорту. За результатами торгів уклали угоди на закупівлю 70 реанімобілів типу C і 216 автомобілів типу B.
Закупівлі транспорту проходили в рамках державної програми «Розвиток екстреної медичної допомоги (придбання медичного автотранспорту) у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях і Києві». Презентовані реанімобілі Ford швидші та зручніші, ніж старі «швидкі», а також обладнані сучасними технологіями й матеріалами. Вони поєднують у собі функціональність медичного салону і характеристики базового автомобіля для надання екстреної медичної допомоги. Тут є носилки (жорсткі, м’які, дитячі), дефібрилятори (електрошок) і кардіографи, монітор із датчиками для спостереження за пацієнтом, апарат для вентиляції легенів, кисневі балони, глюкометр, пульсоксиметр, кардіомонітор та інше. Також автомобілі устатковані системами електрики, опалювання і вентиляції. Стара невідкладна допомога про такі характеристики могла лише мріяти. Коштує такий реанімобіль близько 850 тисяч гривень. З них 40 тисяч гривень — ціна самого автомобіля, все інше — устаткування.
«Головною відмінністю і перевагою автомобілів типу C від типу В є їх оснащення, яке дає можливість надавати всю необхідну реанімаційну допомогу хворим прямо на місці», — розповів заступник міністра охорони здоров’я України Олександр Толстанов.
Він також додав, що реанімобіль Ford типу C — це не просто машина, це автомобіль вищого класу, що дозволяє підтримувати основні життєві константи потерпілого навіть у надзвичайно тяжкому стані. «Зокрема, дефібрилятор, на відміну від такого ж у класі В, має функції кардіомонітора. Він дозволяє спостерігати за станом хворого, попереджати виникнення аритмії», — наголосив пан Толстанов.
Також, зауважують фахівці профільного відомства, нові автомобілі значно просторіші. «Тут є можливість вільного і легкого доступу лікаря до хворого, і в той же час усе необхідне для проведення реанімації — під рукою», — наголосив заступник міністра охорони здоров’я України.
Михайло Стрельников, начальник відділу екстреної медичної допомоги і медицини катастроф Міністерства охорони здоров’я України, звернув особливу увагу на наявність системи кондиціонування та зовнішньої розетки. «Бригада зможе під’їхати, підключитися до розетки, і таким чином машина залишатиметься теплою, підтримуватиметься належна температура в салоні у будь-яку пору року», — відзначив він.
Усі придбані автомобілі повністю відповідають умовам національного стандарту України ДСТУ: оснащені всім необхідним медичним устаткуванням, відповідають вимогам із забезпечення повного обсягу надання інтенсивної терапії та реанімації постраждалим і дозволяють здійснювати тривалий медичний супровід під час транспортування пацієнтів із розладами життєво важливих функцій.