Київський міський центр з роботи з жінками запропонував дівчаткам-підліткам столиці взяти участь у експериментальній моделі неформального навчання — програмі «Панночка-кияночка». Розробники програми вирішили розкрити школяркам деякі секрети щастя. Воно, стверджують розробники програми, багато в чому залежить від гармонійності поєднання соціальних ролей, які кожна жінка вибирає для себе сама і в яких вона здатна себе реалізовувати. Враховуючи те, що розвиток стратегії особистого життя прямо залежить від психофізичних і соціокультурних відмінностей статі, автори програми передбачили у своєму тримісячному курсі обговорення питань особливостей жіночого лідерства, ролі жінки у світі, зустрічі з жінками, що досягли великих успіхів у житті.
Ірина Звєрєва, координатор програм Християнського дитячого фонду, доктор педагогічних наук говорить: «Стати щасливою — зовсім непросто. Це залежить від того, якими людьми ви себе оточуєте, якими справами займаєтеся, що входить до сфери ваших інтересів. Ідея цієї програми не нова. В середині 90-х років виникла думка про створення окремої школи для дівчаток. Її розробкою і втіленням у життя займалася Галина Лактіонова, доктор педагогічних наук, яка нині є директором Християнського фонду. Тоді в Україні виникло близько 15 майданчиків, де в рамках експерименту дівчаткам давали специфічну освіту. У Києві на базі школи-інтернату №13 було створено жіночу гімназію (Див. «День» за 12.12.03), яка успішно працює і понині. Сьогодні вже можна говорити про позитивні результати цього експерименту, оскільки ті, хто отримав, крім загальної, ще й специфічну жіночу освіту, не розгубляться в складних життєвих ситуаціях, вони зможуть відбутися як особистості при будь-яких поворотах долі. Участь у нинішній програмі сприятиме збагаченню дівчаток знаннями, необхідними для формування життєвих цінностей. Різні тренінги в рамках програми спрямовані на розвиток лідерських якостей, уміння працювати в команді і навичок, необхідних для вирішення конфліктних ситуацій, а головне — розуміння самих себе.
Організатори програми розраховують у процесі курсу максимально розкрити творчі здібності учасниць програми. У ній розглядаються три основні теми. Перша «Дівчинка — жінка» — знайомить із різними ролями жінки та способами досягнення успіху в кожній із них. Друга тема — «Жіноче лідерство», а третя — «Роль жінки в історії України».
Зі шкільних років важливо організовувати навчання, спрямоване на особистісне зростання дівчинки-підлітка, формувати навички її життєвої компетентності. Найбільш важливими складовими компетентності є навички ефективної взаємодії з іншими людьми, відповідальної поведінки, професійного самовизначення, планування свого життя та вміння вирішувати конфліктні ситуації. Головна мета цих курсів — розкриття потенціалу їх учасниць, формування переконання, що твоє благополуччя — в твоїх руках.
Для більш глибокого взаємного збагачення групу для занять було сформовано з 13— 15 літніх дівчаток, що маютьрізний соціальний досвід, які навчаються в різних типах навчальних закладів — загальноосвітніх школах, ліцеях і гімназіях, профтехучилищах, коледжах і школах-інтернатах. Фахівці стверджують, що саме ця молодіжна підгрупа одночасно таїть у собі широкі можливості та потенційні ризики. У реальних життєвих обставинах у дівчаток набагато більше шансів, ніж у хлопчиків, потрапити до числа безробітних, стати жертвами сексуального насильства, заразитися хворобами, які передаються статевим шляхом. Тому, переконані автори програми, готувати школярок до подолання життєвих негод слід заздалегідь.