Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Весна у Бортничах: усе під контролем?

На столичній водоочисній станції запевняють — аварій не буде. Але реконструкцію провести необхідно
19 лютого, 2014 - 09:56
ФОТО З АРХІВУ "ДНЯ"

Днями Бортницьку станцію аерації перевірили віце-прем’єр міністр Олександр Вілкул у компанії з чиновниками «Київводоканалу» та Департаменту житлово-комунальної інфраструктури КМДА. Мета візиту — упевнитись, чи все гаразд на станції у зв’язку з таненням снігу. Адже у цей період на станцію надходить більша кількість стічних вод, тож — збільшується ймовірність прориву дамби. Нагадаємо, що минулої весни, у квітні, дамбу таки прорвало. На щастя, аварію вдалося швидко ліквідувати. Та щоб вона знову не повторилася, віце-прем’єр доручив КМДА та Державній службі з надзвичайних ситуацій забезпечити цілодобовий моніторинг та контроль за Бортницькою станцією аерації.

Однак начальник станції Володимир Бражник запевнив «День», що зараз усе під контролем, а зважаючи на те, що зима була малосніжною, очікувати великої кількості води поки що немає підстав. Хіба що природа знову порадує нас сніжним березнем.

«Ви пам’ятаєте минулу зиму, коли на початку весни випало дуже багато снігу? Тоді був прорив дамби, стався витік води із мулових полів. Зараз кожні три години працівники станції об’їжджають і перевіряють стан мулових полів. У принципі, це роблять щороку. Як превентивні заходи ми лишили ці чергування,  щоб запобігти  прориву, але наголошую — можливого прориву.  Зараз до нас надходить близько 700 тисяч кубометрів води, а станція розрахована на один мільйон 300 тисяч, тому жодної небезпеки поки немає», — підсумовує Бражник.

Нагадаємо, Бортницька станція аерації — єдина водоочисна споруда на весь Київ та кілька прилеглих до нього міст. Її перший блок з’явився ще 1964 року, а сама станція давно потребує реконструкції. Тому аварії тут можуть трапитися не лише від великої води, а й внаслідок зношеності об’єктів і споруд. Під час візиту чиновників керівництво станції отримало надію, що справа таки зрушить з місця. Зараз Кабінет Міністрів веде перемовини із урядом Японії про надання кредиту для реконструкції станції у Бортничах. Сума кредиту — 7,5 мільярдів гривень під 0,1% річних на 40 років. Наразі японське агентство міжнародного співробітництва «JICA» вивчає проектно-кошторисну документацію з реконструкції Бортницької станції аерації.

«Початок реконструкції залежить від того, коли японський уряд перерахує нам ці гроші. Поки що все на стадії перемовин між урядами обох країн. Український уряд лише звернувся до японського з проханням про кредит. Коли це все буде вирішено, невідомо. Уже є розроблений проект щодо реконструкції підприємства, два тижні тому він пройшов експертизу, лишилося отримати гроші на його реалізацію», — каже Володимир Бражник.

Подібні заяви про надання грошей на реконструкцію водоочисної станції лунали неодноразово. Вартість реконструкції, за оцінками КМДА, — це 11-12 мільярдів євро. На сайті уряду йдеться, що частину цих коштів планували виділити із державного бюджету, частину — із київського, а ще — позичити за кордоном під державні гарантії. Та керівництво станції нарікає, що всі ці етапи просуваються дуже повільно. У КМДА обіцяють, що цього року за міські кошти продовжать роботи з реконструкції дамб мулових полів. На це виділять 30 мільйонів гривень. Але знову ж — коли будуть ці кошти і чи взагалі будуть — невідомо.

Інна ЛИХОВИД, «День»
Газета: 
Рубрика: