Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Весна у... чорно-білому настрої

Про головні тренди та сюрпризи 39-го Тижня моди
21 жовтня, 2016 - 12:45
ЛІЛІЯ ПУСТОВІТ ПРЕДСТАВИЛА СУКНІ ТА КОСТЮМИ ІЗ МОРСЬКИМИ МОТИВАМИ / ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

Український тиждень моди стартує тоді, коли слово головних європейських фешн-столиць — Парижа, Лондона, Мілана та Нью-Йорка вже повисло в повітрі, а яким буде найзапитаніший образ наступних весни-літа, вже відомо.

Українська мода відповідає світовій взаємністю, але серед наших дизайнерів усе більше з’являється тих, хто, орієнтуючись на глобальні тренди, передусім підпорядкований своїй індивідуальності, своєму світогляду, своєму рівню розуміння світу. Адже тенденції — річ, по суті, доволі умовна, і насправді лише від рівня дизайнера залежить, як він інтерпретує, приміром, актуальну тему війни. До її переосмислення вдалося багато учасників 39-го Тижня моди, зокрема молодь. Так, молода дизайнерка Дар’я Галушка в показі «Дембель-2016» спробувала поєднати відчуття дороги додому, до мирного життя, які переживає солдат. Авторка спробувала переосмислити військову форму й адаптувати її для повсякденного життя. Всі моделі виконані у відповідній до армійської колірній гамі. А от дизайнерський бренд ROUSSIN by Sofia Rousinovich навпаки — спробував використати війну як провокацію. Колекція Give Me Peace показує війну як спосіб заробітку і можливістю відхопити шматок багатства. Звідси і зворотна назва — GiveMePiece — Дай мені шматок. Колекція виконана з використанням військової тематики: замша захисного кольору з різьбою ручної роботи, як маскувальна сітка, та грубе взуття, що нагадує берці. Легкі кольорові сукні, вишиті захисними плямами, створюють враження камуфляжної тканини. А рожева та блакитна колірна гама виступає символом зверхнього, глузливого, а іноді й байдужого ставлення людей до війни. Доповнює образи яскравий натільний одяг із зображенням супергероїв.

Перший день-відкриття на Українському тижні моди традиційно вважається «ударним». Саме цього дня серед гостей показів найбільше публічних осіб. І саме тоді свої колекції традиційно представляють корифеї українського подіуму. Зокрема, Лілія Пустовіт. Саме її творчістю сьогоднішня українська мода великою мірою визначена та зумовлена.

МІЛІТАРІ СТИЛЬ ТА КУЛЬТУРУ БРЕЙК-ДЕНСУ ПРЕДСТАВИВ БРЕНД AMG / ФОТО АРТЕМА СЛІПАЧУКА / «День»

Своєю новою колекцією Лілія Пустовіт, яка в цьому році відзначила 10-річчя бренда, показала, що не боїться експериментувати із кольорами та стилями, при цьому вміє зберегти власне бачення і свій, впізнаваний, дизайнерський почерк. Вона «порушила» чи не всі закони побудови силуету та продемонструвала цікаву та сміливу колекцію — сукні, блузи, теніски та комбінезони піжамного крою із спортивними лампасами та морськими елементами. Поєднання білого, синього, блакитного, жовтого та помаранчевого стали основними кольорами колекції.

ПОВЕРНЕННЯ У... СРСР(!)

А от чи не головним сюрпризом Ukrainian Fashion Week став показ молодого дизайнера Артема Климчука... «Назад у СРСР». Перспективний та талановитий модельєр кілька сезонів поспіль демонстрував нові та цікаві стилі в одязі й голосно заявив про свої наміри додати в українську моду неординарності.

Цього разу Артем Климчук вирішив звернутися до епатажу, проте не врахував важливої деталі — сучасної політичної ситуації в державі та ставлення українців до тих часів.

У першу чергу для України Радянський Союз — це ГУЛАГ і Голодомор, а не  ковбаса по рубль двадцять, чорно-білі телевізори та дискові телефони...

Таке загравання з історією сам дизайнер пояснив проявами його творчості:»Я чітко розділяю політику та культуру. Також Росія та Радянський Союз — це для мене дві різні країни. Я не жив у часи Радянського Союзу, але мені цікавий цей період. Радянські музика, кіно, література, архітектура — це те, що мені подобається. Тому я вирішив створити колекцію одягу і пофантазувати на цю тему. Наприклад, ніхто не любить гвоздики, проте це моя улюблена квітка, я планую її зробити головною квіткою нашого бренда. Радянський Союз був зовсім іншим, ніж я собі його уявляю, було багато чого хорошого в цьому періоді, й від нього не можна відмовлятися», — прокоментував свою колекцію Артем Клімчук.

АРТЕМ КЛІМЧУК У СВОЇЙ «РАДЯНСЬКІЙ КОЛЕКЦІЇ» ДЕМОНСТРУЄ ШИРОКІ ПІДЖАКИ ТЕМНИХ КОЛЬОРІВ ТА ПАЛЬТО / ФОТО АРТЕМА СЛІПАЧУКА / «День»

Засновниця Тижня моди Ірина Данилевська також вважає, що нічого страшного у назві показу Климчука немає. «70-ті — це яскравий стиль, дуже компліментарний та жіночний. Також це період пізнього хіпі. Ми, ті, хто народився в СРСР, пам’ятаємо ці часи й асоціюємо їх із подіями, а дизайнери живуть у глобальному світі», — пояснила у коментарі «Дню» Данилевська. Хоча й зізналася, що особисто у неї є упередження щодо радянських часів. «Я завжди говорила, що в Україні не приживуться 80-ті, тому що для мене піджак із широкими плечима — це брехлива диктор телебачення, яка говорить про те, що аварія на ЧАЕС — це нічого страшного. Але для молодого покоління, яке не жило в Радянському Союзі, це цікава історія і цікава мода», — пояснила Ірина Данилевська.

КОМЕРЦІЯ. PR. ЕПАТАЖ

Дизайнери Ukrainian Fashion Week дедалі частіше звертаються до епатажу, адже ця подія для них більше спосіб заявити про себе, ніж заробити на замовленнях від баєрів... Як не крути, а в Україні фешен — це все ще творчість, а не бізнес.

Музика стала джерелом натхнення для таких дизайнерів, як AYSINA, Яна Беляєва, АМG, Олена Бурба. Вони  прогнозують, що в наступному сезоні знову буде актуальний одяг у стилі диско та рок-н-рол — сукні з воланами, напівпрозорі сукні та сорочки, а також широкі брюки із завищеною талією. 

Селебріті — це та категорія людей, яка частіше обирає сміливі образи, ніж пересічні українці. Очевидно, саме вони й є цільовою аудиторією модних показів.

Співачка Маша Фокіна, яка вже понад 15 років є прихильницею одягу від Ольги Навроцької, проте придивилася кілька образів від Олени Бурби:

«Мені дуже подобається нова тенденція українських дизайнерів, які використовують фрази на англійській мові. Це тренд не лише в Україні, а й у Америці. Скоріше за все, я знову носитиму довгі спідниці».

Колекція Олени Бурби дозволить дівчатам вийти за рамки, так вважає шоумен В’ячеслав Соломко:

«Вкотре Олена Бурба демонструє легкість та невимушеність в одязі. Щоразу вона обирає неймовірні тканини і вміє їх комбінувати. Олена створює образи, в яких дотримана збалансованість — вона ніколи не переходить межу вульгарності. Її одяг продається, і в ньому чудово виглядатимуть медійні персони на вечірках та світських заходах. Нова колекція — нешаблонні речі, проте вони допоможуть дівчатам вийти за рамки».

ЯНА БЄЛЯЄВА ПЕРЕОСМИСЛИЛА МОДУ 20-Х РОКІВ ТА ПРЕЗЕНТУВАЛА БЛИСКУЧІ СУКНІ З ВОЛАНАМИ / ФОТО АРТЕМА СЛІПАЧУКА / «День»

Однією з улюблених дизайнерів українських знаменитостей є Ольга Навроцька. Цього разу вона представила тему Африки — квіткову колекцію суконь та костюмів з африканськими орнаментами. Не обійшлося і без абсолютно прозорих суконь, які більше нагадують пеньюар. Серед кольорів колекції переважають оливковий, темно-синій та білий.

Підтримати зіркового дизайнера прийшли й українські знаменитості, які під час показу вже побачили себе у нових сукнях від NAVRO.

«Мені сподобалося абсолютно все. Хочеться приміряти та помацати тканину. Сукні, які представила дизайнер, можна одягати як щодня, так і на світський захід. Для себе я обрала кілька суконь, але потрібно приміряти», — поділилася враженнями спортсменка Лілія Подкопаєва.

На думку телеведучої Маші Єфросиніної, сукні NAVRO «чудово виглядатимуть у кадрі».

«Це була нетипова NAVRO. Мені дуже подобається, коли дизайнери не копіюють самі себе. Сукні фантастично виглядають у кадрі. Художники створюють картинку, я впевнена, що ці наряди ідеально підійдуть для зйомок. Обрала для себе ефектну, довгу сукню, яка прикрашена орнаментами».

Дизайнер-бунтар Олексій Залевський також належить до тих, хто ставить собі за мету створювати епатаж навколо своєї персони. Його нова колекція нагадує домашній одяг — міні- й максі-сукні з трикотажу, шерсті й оксамиту, а також халати та комбінезони. Поєднання зеленого, чорного, рожевого і темно-синього кольорів, а також традиційних контраст чорного та білого стали основними трендами нової колекції.

«Дрес-код давно змінив своє значення. Міліонери у сірих футболках приходять на зустріч з офісними співробітниками, а кросівки давно доповнюють вечірні сукні на концерті. Тому колекція Dress Code-S — для тих, кому набридло одягатися у так звану шкільну форму», — прокоментував Олексій Залевський.

Окрім зірок шоу-бізнесу, київська молодь також любить епатаж та оригінальність. Для того, щоб виділитися з маси, підлітки та тінейджери використовують поєднання чорного та рожевого.  Колекцію для київської молоді представила молодий дизайнер Анастасія Діденко, засновниця бренду SIYA.

«Ми показали колекцію, яка присвячена тусовкам переродженого Києва — це те, що з’явилося тут, у столиці. Це не нова тема в українській моді. Чокери стали частиною мого бренда. Цільова аудиторія цієї колекції — сміливі люди, які не бояться бути незрозумілими і при цьому почуваються комфортно», — розповіла Анастасія Діденко.

Прес-секретар ВО «Батьківщина» Тетяна Золотарьова — постійний клієнт RITO, також обрала для себе новинки для нового сезону:

«Колекція RITO, на мій погляд, дуже легка. У мене з’явилася асоціація з небом, морем, сонцем та хмарами. Порадувала присутність ніжно-блакитного кольору. RITO традиційно виконала свої моделі дуже жіночними, які підкреслили силует. Найголовніше, що характеризує бренд, — це демократичність моделей, ціни та комфорт. Є такий вираз:»пляж, баня, ресторан» — це про одяг цього дизайнера. Мені дуже сподобалася плісирована блакитна спідниця, я впевнена, що її придбаю. Також дуже вразив трикотажний купальник — я думаю, що це буде фішка літнього сезону», — підкреслила Тетяна Золотарьова.

Чорно-білі кольори — це класика, яка ніколи не вийде з моди. Саме до неї звернулося чимало дизайнерів при створенні колекції весна-літо 2017. Одяг, безумовно, відображає наш настрій та є способом самовираження. Та  чи тенденція чорно-білих кольорів — це справді те, що буде актуальним майбутньої весни та літа, чи все-таки це спроба дизайнерів пристосуватися до кризових умов та намагання створити універсальний одяг?

Дизайнери Христина Бобкова та DATUNA  прогнозують весну у чорно-білих кольорах.  Чорні та білі сукні, костюми із шовку з оголеними частинами тіла — головний тренд, за версією дизайнерів.

ЧОРНО-БІЛІ КОСТЮМИ ТА СУКНІ З ЯСКРАВИМИ ЕЛЕМЕНТАМИ ЛЯГЛИ В ОСНОВУ КОЛЕКЦІЇ БРЕНДА BOBKOVA / ФОТО АРТЕМА СЛІПАЧУКА / «День»

Відома скрипачка та співачка Асія Ахат є прихильницею бренда DATUNA «Мені дуже сподобалася колекція, я вже придивилася кілька моделей для себе. Я постійно купую її одяг, і з цієї колекції можна одягати все», — поділилася враженнями Асія Ахат.

Ще одним трендом весняного сезону є халати, кімоно вільного крою.

«Чорно-білі відтінки — це класика, вона завжди є актуальною. Дуже сподобалися яскраві акценти у колекції, які додають новизну сьогоднішнього дня. Мені подобаються колекції Бобкової, тому що вони завжди цікаві та іноді незрозумілі. В такому образі можна ходити в офіс та у місця відпочинку. Я вже обрала для себе сукню бузкового кольору», — прокоментувала прихильниця творчості дизайнера Майра Османова.

ПО-УКРАЇНСЬКИ

Є дизайнери, які намагаються використовувати національну тематику у своїх колекціях.

Популяризувати українські орнаменти та вишивки, повернути моду на автентичні національні мотиви вирішили засновниці бренда T. Moska — дизайнерський дует Катерина Квіт та Оксана Голубченко. Вони створили кардигани-вишиванки, а також сукні, блузи та костюми у національному стилі.

«Це типова для нас колекція, тому що ми використовували в’язання. Ми намагалися інтерпретувати нові вишиванки та українські мотиви. Весна — це завжди яскраві кольори. Проте в даній колекції під назвою «Переродження» основою є чорно-білі кольори, так зване переродження від темного до світлого і навпаки. Також існують яскраві акценти. Ми завжди створюємо одяг, щоб можна було одягти і вранці, і ввечері та завжди виглядати неперевершеною», — розповіла дизайнер Катерина Квіт.

Етномотиви у своїй колекції також представила дизайнер SEREBROVA. Українські співачки й акторки — дует Анна-Марія —  обрали кілька сценічних образів для сцени дизайнера Серебрової:

«В описі колекції було зазначено, що дизайнер представила образ українки, яка є громадянкою світу. Тобто це людина, яка поважає свою країну, знає її історію, але вона відкрита для всього світу. Ми є саме такими українками. Тому нам дуже сподобалася ця колекція, й ми себе побачили в образах. Ми отримали задоволення від колекції як такої та від музичного супроводу, на що ми звертаємо велику увагу. Музика доповнює сприйняття одягу й образів. Для себе ми обрали кілька образів, і уявили себе на сцені в них».

Ольга ПІХУН
Газета: 
Рубрика: