Представникам Гете-інституту в Києві, мабуть, мало було тієї безпрецедентної для фотовиставки уваги, якою користувалася організована ними експозиція «Фото в моді — мода у фото» серед столичної публіки. До куратора міжнародного медіа- арт-фестивалю Наталії Манжалій вони звернулися з пропозицією провести в експозиційному контексті концептуально модну акцію. Роздумувати пані Манжалій довго не довелося: кандидатура одного з найяскравіших представників українського contemporary art Іллі Чичкана сама спадала на думку. Справа в тому, що художник, який представляв нашу країну на знаменитих бієннале в Сан- Пауло і Йоханнесбурзі, чиї роботи придбані Російським музеєм Санкт- Петербурга та іншими престижними зібраннями, неодноразово виявляв інтерес і талант як дизайнер. Вже перший його показ — «Чичкан-party» (галерея «Ра», 1996 рік) спричинив справжній фурор у середовищі найбільш стильної київської публіки.
Цього разу Ілля запросив до співпраці відомого в богемних колах дизайнера Катю Ревенко. Разом вони створили колекцію для екстравагантного шоу «Мода перфомансу» у виставковому залі Національного союзу художників. І воно цілком може претендувати називатися світською подією місяця (або навіть сезону) для Києва.
Висловлюючись у високомовному старорежимному стилі, тут були всі. Принаймні всі ті, хто претендує називатися сучасним, стильним і прогресивним. Очі розбігалися від великої кількості ефектних вбрань і красивих облич. Дизайнери Олеся Савенко, Надія Кудрявцева, Лілія Пустовіт, мати-засновниця «Сезонів моди» Ірина Данилевська, живописець-метр Володимир Будников, впливовий бізнесмен В’ячеслав Кредисов, директор Центру сучасного мистецтва Юрій Онух, культовий VJ перших років незалежності Олексій Ковжун, модельєр-перукар В’ячеслав Дюденко з дружиною Іриною, Катя Чілі і Андрій Кравчук — ось далеко не повний перелік іменитих гостей. Ажіотаж був таким, що хлопці садовили «гьорл-френд» собі на плечі, як на рок-концертах, щоб їм було краще видно.
Стилістично дійство можна охарактеризувати одним словом — панк. Хоча швидше за все це була дотепна, весела й інтелектуальна гра в панк, сповнена гедоністичного задоволення від життя, попри всі його неподобства. Музичні мікси DJ Соколова рясніли композиціями класиків жанру — «Sex Pistols» і Ніни Хаген. Відповідною була й колекція — сексуальна, агресивна і «обезбашена». Демонстрували її тільки відомі столичні персонажі, обличчя й образи яких свідчили про досвідченість, про те, що вони «пройшли і Крим, і Рим». Тлом події став відеомікс Наталії Голиброди, котрий ряснів горезвісними «сценами сексу і насильства», яких так бояться ханжі.
Що показово, моделі було зроблено вельми професіонально. І навіть такий завжди прискіпливий критик, як модельєр Костянтин Кравець, щиро захоплювався їхнім кроєм і лінією силуету. А Олексій Залевський відразу ж по закінченні шоу поквапився до кронштейнів — ближче роздивитися фасончики й тканинки.