Учора в столиці відкрився Український тиждень моди (Ukrainian Fashion Week). А напередодні відбулась доволі нестандартна його презентація. Нестандартна тому, що презентувала її колекція суконь, костюмів і аксесуарів від найіменитіших італійських дизайнерів останнього п’ятдесятиріччя. Такий старт, безперечно, задає відповідний тон і вимагає відповідного рівня від колекцій, які протягом наступного тижня представлять українські дизайнери. Показово, що така виставка привезена в Україну в ювілейний — десятий — рік професійних вітчизняних тижнів моди. Якраз час, аби підбити певні підсумки і тверезо оцінити свої перспективи. Звісно, планку італійської моди перестрибнути нелегко. Якщо взагалі можливо. Однак, представлена експозиція творінь італійських кутюр’є має не тільки надихати і захоплювати, а й примушувати діяти: дизайнерів — робити модні європейського класу колекції, владу — брати принаймні мінімальну участь у формуванні і просуванні вітчизняної модної галузі (так як це, між іншим, робить італійська держава), а споживачів — розуміти, що українська мода абсолюно не маргінальна.
Більше того, голова оргкомітету Ukrainian Fashion Week Ірина Данилевська вважає, що наша мода вже заслуговує на власний музей найвизначніших суконь, костюмів і аксесуарів від, власне, українських дизайнерів.
— Ми розраховуємо на те, щоб привернути в Україні увагу до моди як явища, яким можна пишатися, — каже пані Ірина «Дню», — ми хочемо привернути і до українських дизайнерів, бо вони нині є повноправними членами світового товариства моди. Мені дуже хочеться, щоб найближчим часом у нашій країні з’явився Музей творінь українських дизайнерів — як наших сучасників, так і попередників.
Бренд «італійська мода» особливих коментарів не потребує. Хто такі Валентино, Версаче і Армані знають всі. А тепер кияни можуть на власні очі побачити творіння великих кутюр’є, а також прослідкувати історію становлення італійської моди завдяки виставці «Півстоліття італійській моді. Історія стилю: Made in Italy для чоловіків і жінок», що відкрилася в Музеї мистецтв Богдана і Варвари Ханенків. Представлена експозиція суконь, костюмів і аксесуарів ілюструє роботу найкращих будинків моди Італії за останні півстоліття. Це 150 предметів, що вже стали частиною історії. Речі були створені дизайнерам з кінця 40 х (коли італійська мода, та, якою ми знаємо її зараз, тільки почала зароджуватися), і до сьогодення (представляє такі бренди, як «Прада», «Феррагамо», «Ферре» та інші).
На виставці представлені творіння Armani, Brioni, Cavalli, Dolce & Gabbana, Etro, Fendi, Ferragamo, Mattiolo, Moschino, Prada, Trussardi, Valentino, Versace. Перераховуючи ці імена, розумієш, що чи не вся світова мода сконцентрована в Італії. Найпопулярніші екземпляри колекції — ті, що належали або принаймні пройшли через руки знаменитостей. Тут є, наприклад, сутана, пошита спеціально для Ави Гарднер і показана у фільмі великого Фелліні «Солодке життя» (Dolce vita), сукня Клаудії Кардинале з фільму «Рожева пантера», смокінг Пірса Броснана, створений для зйомок фільму про агента 007 — «Помри, але не зараз». В деяких екземплярах колекції дефілювали найкращими світовими подіумами такі зірки, як Джина Лоллобриджида, Софі Лорен, Клаудія Шиффер, Наомі Кемпбелл, Мілла Йовович, Сінді Кроуфорд, Дженніфер Лопес. Звичайно, ці сукні вже не такі, якими були, коли сяяли на подіумах та екранах (як відомо, час нещадний і до творів фешн-мистецтва), але «зоряний пил» і досі щільно огортає їх своїм ореолом.
Синьйора Фіорелла Гальгано, президент модної «Студії Гальгано», стала однією зі співорганізаторів події і учасників відкриття виставки. Вона каже, що «народилася в моді». У 70 хФіорелла працювала моделлю, пізніше стала фешн- журналістом. Вона досконало знається на моді, особливо італійській. Фіорелла Гальгано розповідає, що розвиток італійського фешну почався одразу після закінчення Другої світової війни. А вже за 50 років ця європейська країна зробила революцію у світі моди. «Зараз речі, продемонстровані на цій виставці, можуть здатися комусь доволі звичайними, — каже Ф. Гальгано, — але майте на увазі рік їхнього створення, і тоді ви зможете вибудувати у себе в уяві процес творення італійської моди». Між іншим, саме синьйора Гальгано спільно зі Стефано Домінелло (голова правління Будинку моди «Гаттіоні» і президент Римських показів високої моди «Альта Рома») проведуть у рамках Ukrainian Fashion Week семінар «Італійська мода: 50 років успіху».
Як вважають перші відвідувачі виставки в музеї, організатори дуже вдало вибрали місце для її проведення. Кращого фону для таких легендарних суконь, ніж інтер’єр і полотна Музею мистецтв ім. Богдана та Варвари Ханенків, годі шукати. До речі, це вже не перша виставка італійської моди, яка проходить у залах музею. Декілька років тому разом з Італійським інститутом культури в Україні вже проводилася подібна акція. «Дні італійської моди» відбуваються багато в чому завдяки фінансовій підтримці торгової марки «Hotpoint- Ariston» («Хотпоінт-Арістон»), яка належить компанії Індезіт («Indesit Company») та главою представництва якої в Україні є пан Алессандро Меді. Вони постійно підтримують культурологічні проекти, в тому числі візит Софі Лорен до Києва, який відбувся у 2003 році, цикл концертів у Національній філармонії «Золоті сторінки італійської музики», вернісажі тощо. Хоча, за словами директора музею Віри Виноградової, організувати нинішню виставку — справа не з легких як у фізичному, так і у фінансовому розумінні.
На презентацію прийшли подивитися не тільки поціновувачі європейської моди, а й представники українського бомонду, зокрема академік Микола Жулинський, поет Іван Драч. Наприклад, Олег Рибачук із дружиною уважно розглядали експозицію. Екс-голова Секретаріату Президента розповів про свою любов до італійської моди: «На тиждень української моди я ходжу ще з першого сезону. Мене тішить, що в рамках Ukrainian Fashion Week організована така цікава виставка. Нещодавно мені вдалося побачити подібну експозицію, але це були сукні принцеси Діани в Лондоні... Мені подобається італійський стиль. Наприклад, Cavalli. А от Brioni — то вже інше, це нагадує «депутатську уніформу». У нас в країні його речі дуже дорогі, а у римському бутику костюми Brioni є і по $200. Якби українські депутати про це знали, думаю, вважали б це за приниження, бо зараз у парламентських колах костюм не може бути дешевшим за п’ять тисяч».
Директор Італійського інституту культури в Україні Нікола Франко Баллоні зазначив, що незабаром у Італії планується презентувати українську моду. До речі, «Український тиждень моди» не тільки починався, а і завершиться по-італійськи — гала-показом італійських дизайнерів. Ірина Данилевська розказала, що це буде показ сучасних речей — актуальна колекція, яка нещодавно була продемонстрована на Міланському тижні прет-а-порте і на «Тижні високої моди в Римі». Це 120 італійських суконь, представлені 20 італійськими будинками моди.