Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Вид з ризиком для життя

Чому потрібно охороняти недобудований Подільський міст
1 червня, 2017 - 10:49
ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / «День»

«Смертельно небезпечний Подільський міст. Недобудова не охороняється — і регулярно відвідується сторонніми людьми. На День Києва там було дуже багато підлітків — не тільки на дорожньому полотні, а й на конструкціях арки, зокрема нагорі. Смертельні випадки тут уже були», — написав днями у Facebook Григорій МЕЛЬНИЧУК, співкоординатор Ради з урбаністики Києва. Для наочності доповнив допис кількома світлинами, де видно: по конструкціях мосту ходять і навіть з’їжджають молоді люди. Допис викликав певний розголос, низка ресурсів зробила новину про небезпечний міст.

Якщо казати про трагічні випадки, справді, 2015 року хлопець впав у Дніпро з центральної опори мосту і загинув. У квітні цього року з мосту зірвався підліток — він вижив, але отримав важкі травми. Взагалі, нагадаємо, цей міст (повна назва — Подільсько-Воскресенський мостовий перехід) став таким собі столичним мемом. Він має з’єднати Поділ з житловими масивами Воскресенка та Райдужний, будується з 1993 року, завершення робіт багато разів відкладали. Також експерти говорять, що на сьогодні наявний проект мосту застарів (матеріал «Врятувати Райдугу!», №69 «Дня» за 20 квітня цього року).

«Об’єкт такого характеру має охоронятися. Тут є одне рішення, інше вигадати складно, — коментує «Дню» Григорій Мельничук. — Балансоутримувач несе відповідальність за інциденти, які там трапляються. А вже було декілька смертельних випадків через падіння з мосту, взагалі понад десяток падінь. Тобто це системна проблема. Там, до речі, є різне обладнання — крани, інші речі, які можуть вкрасти. Тому вихід — охорона, охорона та ще раз охорона».

У Київській міській держадміністрації нам пояснили, що з питаннями щодо охорони мосту треба звертатися до Дирекції будівництва шляхово-транспортних споруд Києва, яка підпорядкована департаменту будівництва та житлового забезпечення КМДА. Дирекція, зокрема, здійснює технічний нагляд за будівництвом і реконструкцією відповідних споруд. У цьому комунальному підприємстві відмовились коментувати ситуацію телефоном і попросили надіслати запит, що ми і зробили. Тепер чекаємо на відповідь.

Директор громадської організації «Інститут міста» Олександр СЕРГІЄНКО акцентує, що за будівельними нормами об’єкти мають охоронятися, навіть якщо на них не ведуться роботи. «Подільсько-Воскресенський мостовий перехід, хоч і не готовий, але є стратегічним об’єктом. Відповідно, там має бути охорона. З іншого боку, я б на місці балансоутримувача моста, можливо, організував якісь платні екскурсії, розваги для екстремалів. Така потреба у певних людей є — чому б її не задовольнити з дотриманням усіх правил безпеки? Гадаю, якщо піднятися на верхню точку цього мосту, відкриється красивий вид», — розмірковує Олександр Сергієнко.

Подібних небезпечних об’єктів у Києві чимало. Це покинуті та недобудовані споруди без належної охорони. «Переважно йдеться про об’єкти інженерної інфраструктури, де можна впасти з висоти, у воду тощо, — додає Григорій Мельничук. — Проте інші об’єкти, де рівень небезпеки такий, як на Подільському мосту, назвати складно».

Урбаніст вважає, що такі об’єкти потребують охорони і коли вже добудовані. «Щоб не лазили, як кажуть. І тоді трагічних випадків буде набагато менше, — продовжує Григорій Мельничук. — Адже все одно певні ризики щодо інфраструктури є. Наприклад, днями у Києві загинув хлопець, який заліз на вагон метро. Насправді, це схожа ситуація. Недобудовані об’єкти є набагато більш привабливими для таких екстремалів, бо поруч зазвичай немає людей і не факт, що їх швидко помітять. Тож охороною треба забезпечувати принаймні ті об’єкти, на яких найвища небезпека і трапляється найбільше трагічних випадків».

Марія ПРОКОПЕНКО, «День»
Газета: 
Рубрика: