В Україні завершився конкурс школярів «Молодь тестує якість», який мав на меті підвищення обізнаності шкільної молоді в питаннях реалізації прав споживачів, вміння орієнтуватись на сучасному ринку товарів та послуг. Учням старших класів було запропоновано обрати сферу дослідження на власний смак та дослідити товар чи послугу за власно розробленою методикою.
Цього року учасниками конкурсу було надано більше 150 індивідуальних та групових робіт щодо тестування ласощів, молочних продуктів, хлібобулочних виробів піцци, а також безпеки навколишнього середовища, якість послуг мобільних операторів, інтернет, послуги телебачення. Не оминули увагою школярі й косметичні вироби, шкільні їдальні, обслуговування в супермаркетах та сільських магазинах, якість послуг в салонах татуювання, якість засобів контрацепції тощо.
Журі конкурсу складалося з провідних експертів із незалежного споживчого тестування та освітян, представників Міносвіти, Науково-дослідного інституту незалежних споживчих тестувань «ТЕСТ», Київського університету ім. Б. Грінченка, експертів. Партнерами конкурсу виступили члени мережі Глобального договору ООН — група компаній «Фокстрот» та група «Бель» (торгова марка «Шостка»), що встановили власну номінацію «За споживчу вимогливість».
«Відповідальне споживання — це другий бік соціальної відповідальності. Ми всі маємо усвідомити, що як споживачі — теперішні чи майбутні — маємо величезний вплив на виробників цих товарів чи послуг, на бізнес. Обираючи товари більш високої якості, які вироблені з повагою до довкілля, а отже, з повагою до наступних поколінь, за умов дотримання прав людини ми чітко вказуємо бізнесу, куди саме йому слід рухатись», — зазначила Юлія Щербина, координатор ініціативи Глобального договору ООН в Україні.