Аби довідатися про справжні причини випадку із затриманням судна, ми звернулися до дипломатів України та Туреччини. Обидві сторони сходяться в тому, що відповідати за допущені помилки має міжнародна компанія-перевізник. Утім, хто має відповідати за удар по іміджу України? На це запитання відповідає представник МЗС України. Крім того, які висновки повинні зробити Україна й Туреччина з цього прикрого випадку?
Більге ДЖАНКОРЕЛЬ , Надзвичайний і Повноважний Посол Туреччини в Українi:
— Інцидент був спричинений неправильною й неповною митною декларацією, заповненою компанією-перевізником. Після розслідування та контактів між турецькою та українською владою було з’ясовано справжню суть вантажу, жодних незаконних аспектів виявлено не було. Після цього вантажу було надано дозвіл на проїзд до Єгипту, кінцевого місця призначення. Жодних карних або судових санкцій застосовано не було. Задля користі в майбутньому слід бути ретельнішими при заповненні митної декларації.
Маркіян ЛУБКІВСЬКИЙ , керівник прес-служби Міністерства закордонних справ України:
— Розуміючи можливі негативні наслідки для іміджу нашої держави появи інформації про згаданий інцидент, МЗС України вважало за необхідне з’ясувати у відкритий і чесний спосіб усі деталі та віднайти істину. Дуже важливо, що до розв’язання цієї справи долучилося керівництво компаній «Укрспецекспорт» і «Укроборонсервіс», хоча до інциденту вони не мали жодної причетності. Основною причиною інциденту стали помилки, допущені перевізником, міжнародною транспортною компанією «Данзас». Звичайно, прикро, що до з’ясування усіх обставин інформація через поспішність певних турецьких офіційних чиновників потрапила в пресу, претендуючи перетворитися на сенсацію. Щодо висновків, думаю, їх слід робити не нам, хоча, безумовно, прикрий досвід цього випадку буде врахований на майбутнє.