Вчора стали відомі деякі подробиці операції підняття російського підводного човна «Курськ», що має відбутися влітку. Їх опублікувала голландська газета «De Telegraaf», повідомляють російські ЗМІ. Як очікується, офіційно план підняття човна буде представлений голландськими компаніями «Сміт Так» і «Хеєрема» в Брюсселі.
За даними газети, перед підняттям корпус атомохода буде розрізано на дві частини, які будуть підіймати по черзі. Першою на поверхню піднімуть кормову частину підводного човна, яка менше постраждала від вибуху. Найбільший плаваючий кран у світі, що належить фірмі «Хеєрема» — «Тіалф» підніме човен до поверхні моря, де його прикріплять під величезним понтоном, який надається фірмою «Сміт Так». У такому положенні, залишаючись невидимим для сторонніх спостерігачів, човен буде відбуксований до берега і вміщений у доки, де з нього витягнуть тіла загиблих моряків.
Стосовно ж зруйнованої вибухом носової частини завдовжки близько 20 метрів, то вона спочатку залишиться на дні Баренцева моря і буде піднята пізніше, вже без участі іноземних фахівців. Після того як водолази прикріплять до неї 20 тросів, кожний у 23 сантиметри завтовшки, за допомогою плавучого крана її буде піднято на поверхню моря і закріплено на понтонах. На обумовленому режимі секретності при здійсненні операції наполягла російська сторона, повідомляє голландське видання.
За словами представника «Сміт Так», єдиним відхиленням від звичайних при піднятті кораблів процедур буде те, що троси будуть прикріплені до корпусу човна за допомогою металевих крюків. Звичайно троси протягаються під корпусом судна. Крім того, міцність тросів буде значно вища, ніж необхідно. Проте при підйомі «Курська» не будуть застосовуватися експериментальні матеріали, підкреслив представник фірми.