Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Україна повернула «Москву» росіянам

20 липня, 1999 - 00:00

Крейсер «Москва», що прийшов до Миколаєва на початку 90-х років (колишня назва «Слава») після поділу Чорноморського флоту, відійшов до Росії. На ньому було проведено корпусні, електромеханічні роботи, встановлено новий ракетно-зенітний комплекс «Форт», інше обладнання й озброєння. Однак почасти роботи на кораблі не велися через відсутність фінансування з боку замовника. Тому терміни завершення ремонту крейсера, якому відведено роль флагмана ЧФ, декілька разів переносилися — остання дата, узгоджена з мером Москви Юрієм Лужковим, була призначена на вересень 1998 року. Однак своїх фінансових зобов'язань Росія не виконала, й «Москва», передбачені роботи на якій було завершено, донедавна залишалася своєрідною заставою на суднобудівному заводі — до повного погашення боргу. У січні нинішнього року про долю крейсера поклопотався вже президент Росії Борис Єльцин. Київ і Москва наполягали на різних сумах боргу. Навесні обидві країни погодилися, що борг становить $9,7 млн. Тоді ж було заявлено, що крейсер не піде із заводу доти, поки замовник повністю не розрахується за нього.

Росія, вочевидь, відмовиться від подальшого розміщення на українських суднобудівних верф'ях своїх замовлень: з 1 грудня 1998 року ліквідовано бригаду кораблів, що ремонтуються й будуються ЧФ, яка дислокувалася в Миколаєві. При цьому на миколаївських верф'ях залишилося тільки одне російське воєнне замовлення — плавбаза з обслуговування атомних підводних човнів, добудову якої законсервовано на «Чорноморському суднобудівному заводі». Суму заборгованості на це замовлення з Росією узгоджено: як повідомили кореспондентові «Дня» на підприємстві, вона становить, згідно з актом звіряння від 2 грудня 1998 р., 26 млн. 475 тис. рублів. Однак Росія не підтвердила наміру продовжити фінансування замовлення, тому на заводі не виключають ймовірність розрізування бази на металолом з подальшим продажем для погашення заборгованості.

Миколаїв Данило КЛЯХІН, «День»
Газета: 
Рубрика: