Зацікавленість своєї країни щодо не один рік обговорюваного (і невідомо ще на скільки затягнутого) проекту Одеса—Броди—Гданськ висловив глава словацького уряду Мікулаш Дзурінда. На його переконання, цей проект є «глобальним» і «перспективним» щодо забезпечення держав Західної Європи нафтою. Віктор Ющенко, повідомляє УНІАН, також зазначив учора, що проект Одеса—Броди—Гданськ має бути обов’язково реалізованим, оскільки в іншому випадку запрацюють ті проекти, які не враховують наших інтересів, що «ідуть поза нами». Словацьке керівництво в той же час неприховано обумовило свій інтерес щодо добре відомої обхідної труби, будівництво якої активно відстоює російська сторона для майбутнього транспортування власної нафти в Західну Європу через Білорусь, Польщу, Словаччину, але не Україну.
Іншим важливим питанням, яке було обговорено і яке, очевидно, таки буде вирішено невдовзі (на противагу згаданим вище) було спрощення візового режиму між нашими країнами. Як відомо, з липня цього року Братислава скасувала безвізовий перетин кордону для українських громадян в односторонньому порядку, що потягло за собою низку неприємних наслідків. За неофіційними даними, через запроваджений режим Словаччина недорахувалася майже 70% грошових надходжень (головним чином у туристичному бізнесі). Про ті ж незручності, які завдало запровадження віз для українських громадян, навряд чи варто згадувати. Очевидно, це й спонукало глав урядів Словаччини та України домовитися про створення спеціальної малої міжурядової комісії з питань перегляду умов перетину українськими громадянами словацького кордону.
Загалом же важко було не помітити на останніх переговорах, як і в українсько-словацьких відносинах у цілому, дедалі зростаючої прірви між нашими країнами. Просування Словаччини в євроінтеграційному напрямку все частіше змушує Братиславу керуватися у формуванні відносин із Києвом брюссельськими пропозиціями, які, як свідчить досвід, не часто збігаються з українськими і, власне, з словацькими (візовий режим яскравий тому приклад).