9 українських льотчиків — членів екіпажу літака Iл-76 авіакомпанії «Азовавіа», звинувачених у шпигунстві, які утримуються у в'язниці попереднього ув'язнення м. Лусаки, власті Замбії звільнять під заставу. Таке рішення виніс столичний суд Замбії, повідомляє агентство Інтерфакс-Україна.
Зі слів заступника міністра закордонних справ України Олександра Майданника, судове рішення винесене за умови поруки 2 громадян за кожного заарештованого. Поки невідомо, хто поручителі, яка сума застави і хто її внесе. Проте, як уточнив О.Майданник, адвокати запевняють, що проблем із заставою не буде.
До речі, за уточненими даними від посла з особливих доручень Юрія Костенка, котрий побував на місці інциденту, у ніч з 14 на 15 серпня Iл-76 здійснював комерційний рейс із столиці Центральної Африканської Республіки (ЦАР) м. Бангу до Лусаки. На певному етапі маршруту літак був «ведений» пунктом спостереження в Лумумбані (Демократична Республіка Конго). Пізніше, враховуючи те, що екіпаж не був знайомий з маршрутом польоту над Замбією, а також те, що політ здійснювався вночі, літак «вела» авіаконтрольна вежа з Лусаки. Однак Iл-76 затримався в польоті й приземлився у столиці Замбії не о 22:00, як очікувалось, а о 00:30. Прибувши до Лусаки, екіпаж зупинився в готелі «Холідей-Ін». А 30 серпня 9 членів екіпажу, а також громадянин ПАР українського походження Віктор Зеленюк, що прилетів із ПАР розібратися в ситуації, були затримані владою. Через деякий час органи дізнання Замбії звинуватили український екіпаж у тому, що він постачав зброю бійцям УНІТА, які беруть участь у громадянській війні проти уряду Луанди в сусідній Анголі.
Звинувачення у шпигунстві не витримує критики, зазначив Ю. Костенко, — Iл-76 не був обладнаний спеціальними приладами нічного бачення. Він також заявив, що українські льотчики стали заручниками спроб керівництва Замбії продемонструвати безпідставність звинувачень про підтримку УНІТА.