Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Українські літаки над Америкою

7 липня, 1998 - 00:00

9000 кілометрів через 7 тимчасових поясів і кілька
кліматичних зон, у складних метеоумовах пролетіли українські військові
льотчики, щоби виконати перший в історії наших ВПС трансатлантичний переліт. 

Пілотувати винищувач Су-27УБ з Івано-Франківська на авіабазу Сеймур
Джонсон у США довірили пілотові I класу командиру ескадрильї підполковникові
Івану Черненку, який не раз захищав честь нашої країни на зарубіжних авіашоу.
Це перший випадок підкорення Атлантики літаком винищувального типу екс-радянського
виробництва.

Переліт здійснювався в рамках візиту-відповіді делегації ВПС України
в 4-е винищувальне авіакрило (ВАК) ВПС США. Після приєднання України до
програми «Партнерство заради миру» виникла ідея про співдружність авіабаз.
Минулого літа американські винищувачі F-15E відвідали Миргород, нинішнього
року прийшла черга наших Су-27-х.

Американці були в захопленні від пілотажних якостей українського літака
Су-27, а нашим пілотам дуже сподобався американський літак F-15Е — його
бортову радіоелектроніку було оцінено дуже високо та й рівень американських
льотчиків був відповідним. Нашим сподобалася традиція в американській авіації
— після першого польоту на новому типі літака льотчикові одразу ж, на полі,
підносять відкорковану пляшку шампанського...

І командування, і пілоти візит оцінили як вельми корисний: багато побачили,
та й себе гідно показали, набули досвіду наддалеких перельотів, виявили
недоліки в підготовці, знайшли добрих друзів серед колег. Як виразно завважила
місцева преса «американці і українці знову возз’єдналися».

Івано-Франківськ — Лайтенхез (Велика Британія) — Кефлавік
(Ісландія) — Гуз Бей (Канада) — Сеймур Джонсон (США) — Миргород 

Газета: 
Рубрика: