Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Архітектура в сірниках

6 лютого, 2003 - 00:00

У Музеї Тараса Шевченка відкрилася виставка Йосипа Осташинського. Його роботи — унікальний жанр мистецтва: iз сірників він створює замки та церкви, синагоги та мечеті. Причому все це він розміщує на картинах, які виходять напівоб’ємними з вертикальним зрізом. Уперше ідея сконструювати щось із сірників у Осташинського виникла після поїздки до стародавнього міста Суздаль, а до цього, він, технік-фотограф за освітою, шукав себе в інших видах прикладного мистецтва. Займався карбуванням, ліноритами, інкрустацією, працював на різних поліграфічних підприємствах рідного Києва.

Важливою особливістю творчості Й. Осташинського є ексклюзивність його робіт. Багато пам’яток архітектури, зображених ним, вже давно зникли з сучасного обличчя столиці й України. Причому їх відтворено досить точно і з деталями завдяки ретельній праці митця. Тим більш цінними є будівлі з сірників як для істориків, так і для широкого загалу. Наприклад, Київська міська дума, побудована 1876 року на Хрещатицькому майдані (нині майдан Незалежності) залишилася лише на малюнках і світлинах, за якими сірникових справ майстер її й відтворив. Та ж ситуація була і з Великим західним князівським палацом, який розташовувався буквально в 60 метрах від Десятинної церкви. Представлено на виставці й такі пам’ятки архітектури, які стоять і досі. Наприклад, Софія Київська. Але не лише наша столиця є предметом вивчення митця. Луцька синагога-фортеця і ще з півдесятка робіт переносять глядача до найвіддаленіших куточків України. В експозиції є макет навіть одного японського монастиря. Усього ж у Музеї Тараса Шевченка можна побачити близько 30 робіт Йосипа Осташинського, який отримав за свою оригінальну творчість почесну нагороду від Всеукраїнського фонду відтворення видатних пам’яток історико-архітектурної спадщини ім. Олеся Гончара.

Юрій ЗЕЛІНСЬКИЙ, «День»
Газета: 
Рубрика: