У випадку прийняття законопроекту постраждають і вітчизняні автомобілі: внаслідок скасування нульової ставки ПДВ на реалізацію авто (це також передбачене законопроектом), на думку генерального директора асоціації Олега Назаренка, подорожчають «Таврія» і «Славута». «Таврія» може наблизитися за ціною до вазівської «п’ятірки», і якщо покупцю доведеться вибирати між українською і російською моделями, він, вважає О. Назаренко, завжди віддасть перевагу ВАЗам із Тольятті. Тим часом подорожчання російського авто, зі слів гендиректора асоціації, не відбудеться: їхній імпорт обмежується тільки встановленою квотою (16 тис. одиниць на рік).
З іншого боку, як вважає голова правлiння ЗАТ «Запорізький автомобілебудівний завод» (колишнє СП «АвтоЗАЗ-ДЕУ») Олег Папашев, держава прагне створити на авторинку такі умови, щоб сюди прийшов інвестор (наприклад, Фольксваген, Опель, Форд, Шкода), якому буде вигідно не ввозити, а виробляти авто в Україні. Тому, сказав О. Папашев «Дню», ввізне мито на рівні 30% цілком виправдане, оскільки відповідає стандартам ЄС. До оцінки діяльності запорізького автогіганта, на якому створено 18 тисяч робочих місць, О. Папашев пропонує підходити з погляду наповненості бюджету: тільки минулого року сплачено податків на 52 млн. грн., а разом із 500 заводами-суміжниками до скарбниці надійшло понад 300 млн. грн. За останні роки обсяг виробництва ЗАЗа зріс учетверо, оновлюється модельний ряд. До цілковитої ідилії не вистачає тільки одного: щоб ЗАЗ (який займає 23,8% на ринку) міг продавати на рік 132 тис. автомобілів (виробничі потужності підприємства). У цьому, на думку виконавчого директора Асоціації українських виробників «Укравтопром» Юрія Хазана, суть не вирішеної досі проблеми «народного» автомобіля. Сьогодні, вважає Ю. Хазан, номенклатуру українського авторинку, який надто невеликий, визначає споживач, а точніше — його низька купівельна спроможність. Минулого року було продано майже 107 тис. авто, з них 60 тис. — малого й особливо малого класу, тоді як, на думку Ю. Хазана, в Україні щороку повинні продавати до 500 тис. нових автомобілів.
Цю позицію поділяє і народний депутат України, почесний президент «Автоінвестбуду» Дмитро Святаш, який вважає, що розвиток авторинку слід починати з підвищення споживацького попиту. Таку можливість він пов’язує зі встановленням податкової ставки 13% на доходи фізичних осіб. А потяг до законотворення, що з’явився останнім часом (урядовий законопроект — не єдина спроба), народний депутат пояснює так: галузь стоїть на порозі чергового переділу ринку, і малоймовірно, що цей процес проводитимуть ринковими методами.