Покази двох найбільш «видних» чоловіків української моди — Олексія Залевського та Віктора Анісімова — вийшли, м’яко кажучи, не зовсім звичайними. Анісімов зобразив психіатричну лікарню, а Залевський «віддав своє серце» ВІЛ- позитивним людям. Ось так і почався перший день дизайнерських показів Українського тижня моди.
ПАЛАТА №7
Нова колекція Віктора Анісімова була ніжною, жіночною і, в основному, в бежевих тонах. Пишні спідниці зі складками, короткі сукні, брюки складного крою і кожушки — таким бачить дизайнер сезон весна-літо 2007. Причому все це поєднується з аксесуарами чорного кольору. Так, під час показу в моделей на головах красувалися стрічки з великими чорними квітками, а на одязі були наявні рюші, значки й незрозумілі малюнки — також чорні. Вже після показу дизайнер розтлумачив їх значення: «Знаєте, це як у фільмах для третіх країн — тест на божевілля. Приходиш, говориш: бачу метелика. А вони тобі: в палату №7», — жартує Анісімов.
Проте, як відомо, в кожному жарті є частка жарту, а решта — правда. За словами Анісімова, в основу колекції лягло «щось потойбічне». І танцюрист, який вийшов на подіум на самому початку показу, грав роль божевільного, який щойно вийшов з психіатричної лікарні... Цікаво, що Анісімов свій витвір присвятив старожилам української моди. «Ця колекція присвячується все тим же злегка божевільним дизайнерам, які починали робити щось для нас усіх у повній безперспективності», — сказав Анісімов.
Однак нова колекція аж ніяк не пропозиція для крамниць. «Ці українські дизайнери крамницям не потрібні», — скаржиться Анісімов. Він вважає, що колекція скоріше арт-проект, на який немає цільової аудиторії. В Українському тижні моди Анісімов бере участь заради естетичного задоволення. «У Москві 90% дизайнерів орієнтовано на масовку. Ось там нема на що дивитися...»
МОДА ПРОТИ СНІДу
Публіка вже звикла до дизайнерських витівок і яскравих шоу Олексія Залевського. І коли задовго до початку показу в холі почали ходити моделі з ірокезами у вигляді шприців, а хлопці, переодягнуті в жіночі костюми, з пишними зачісками і на високих підборах, роздавали всім, хто бажав, презервативи, ніхто особливо не здивувався. Все й так ясно — Залевський готується до показу. За якісь півгодини сектор для гостей перетворили на подіум. На стіні сконструювали проекційні екрани, на яких під час шоу крутили відеоролики. Як виявилося пізніше, основна тема колекції дизайнера — проблеми ВІЛ/СНІДу. «Я десь десять років тому вже звертався до цієї теми. А нещодавно побачив світлини і вважаю, що зараз це стає дуже актуальним», — розповідає Залевський. Перед тим, як розпочати створювати колекцію, Олексій багато спілкувався з активістами з ВІЛ-сервісних організацій, і зокрема познайомився з засновником фонду «АНТСНІД» Оленою Франчук, яка давно хотіла організувати подібну акцію.
Цікаво, що з п’ятдесяти моделей у показі брало участь п’ять ВІЛ-інфікованих дівчат. «Одна з дівчат, яка працювала в мене років шість тому, прийшла до мене й сказала, що ВІЛ-інфікована. У мене, звичайно, був легкий шок...», — ділиться Залевський.
Однак попри всю атрибутику — червоні стрічки на костюмах, макіяж моделей, надуті презервативи й шприци з кров’ю, які вплели моделям у волосся, колекція вийшла досить життєстверджуючою. «Дуже часто ВІЛ і СНІД асоціюється з чимось негативним. А тут наявний позитив, і це дуже важливо», — розмірковує один із ВІЛ-інфікованих учасників показу Сергій. Колірну гаму колекції було побудовано в основному на чорному, білому та червоному. Проте, цього разу Залевський використав елементи з минулої колекції осінь- зима. А саме — білі мереживні стрічки на чорному та синьому тлі. У такому виконанні можна було побачити блузки, сукні та спідниці. Виглядає ефектно, але злегка заїжджено. «Це називається фірмовий стиль», — пояснив дизайнер.
І хоча сама колекція виглядала досить елегантно, а особливо серія пишних вечірніх суконь, шлейфи яких волочилися підлогою, дизайнер використав модну в цьому сезоні тенденцію — зміксував діловий стиль зі спортивним. Так, наприклад, піджак можна комбінувати з джемпером-кенгурушкою, і капюшон виглядатиме цілком доречно.