Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Чотириколісні «ювіляри»

Вітчизняне автобусобудування набирає обертів
27 грудня, 2007 - 00:00
ФОТО МАРІЇ МАСИЧ

Вчора на майданчику біля ДП «ЦДКС «Український дім» підприємства-виробники, що входять до корпорації «Еталон», передали перевізникам ключі від ювілейних автобусів. Щасливим власником автобуса-красеня, що нещодавно зійшов зі зборочного конвеєра ЗАТ «Бориспільський автозавод» під порядковим номер 5000, стало ПП «Цибулькін». ЗАТ «Чернігівський автозавод» теж зібрав чергового «ювіляра» — свій 2500 автобус, ключі від якого дісталися ТОВ «Сі-Вінд».

«Ми уважно слідкуємо за світовими тенденціями розвитку автобусобудування. Останнім часом на світовому ринку найбільші обсяги продажу припадають на автобуси довжиною 7,5 —10,5 метрів. В цьому секторі спостерігається найбільша різноманітність як моделей так і, власне, виробників. І Україна в цьому відношенні не є виключенням. Тому ми концентруємо свої зусилля саме в цьому напрямі», — пояснює президент корпорації «Еталон» Володимир Бутко.

Підтвердженням його слів виступає той факт, що в цьому році на бориспільському автозаводі був закінчений повний цикл випробувань та розпочате серійне виробництво автобусів родини «Еталон А-148», яка включає в себе міську, міжміську та туристичну моделі довжиною 10,3 метра.

Як показує щоденне міське життя, великі автобуси не просто зручніші за тісні маршрутки, вони є необхідними для того, аби забезпечити гідне перевезення людей, з чиєю кількістю міському транспорту справитися стає дедалі важче.

І підтвердженням цьому є зростаючий попит на автобуси великої місткості. ЗАТ «Бориспільський автозавод» за 11 місяців цього року виготовив 1 887 автобусів різних модифікацій, а ЗАТ «Чернігівський автозавод» за цей же період випустив 1163 автобуси. І темпи виробництва постійно зростають, наголошують представники заводів. Так як автобуси не тільки перевозять пасажирів, а й «годують» сім’ї тих, хто їх збирає, то цьогорічне зростання виробництва забезпечило багатьох людей роботою: наприклад, бориспільський завод додатково створив 150 робочих місць. І це ще не межа, адже на заводах розробляються і йдуть у виробництво нові моделі. Наприклад, протягом наступного року на підприємствах корпорації «Еталон» планується розпочати випуск автобусів з двигунами, що відповідають нормам «Євро-3», а на ЗАТ «Бориспільський автозавод» цього року розпочато виробництво міських та туристичних автобусів різних модифікацій на базі шасі китайської компанії FAW.

Крім того, українські автобуси добре зарекомендували себе і поза межами Батьківщини. Замовлення на них поступають з Росії, Азербайджану та Молдови.

Марія СЕМЕНЧЕНКО, «День»
Газета: 
Рубрика: