Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«День» провів дискусію з молодими істориками

4 березня, 2006 - 00:00
АНДРIЮ ГАДЖАМАНУ, ОДНОМУ З ПЕРЕМОЖЦIВ ТРАДИЦIЙНОГО КОНКУРСУ НА КРАЩЕ ЗАПИТАННЯ ГОЛОВНОМУ РЕДАКТОРОВI «Дня», ЛАРИСА IВШИНА ВРУЧАЄ КНИЖКУ З «БIБЛIОТЕКИ «Дня» / ФОТО БОРИСА КОРПУСЕНКА / «День»

Вчора в Київському національному університеті ім. Тараса Шевченка розпочала свою роботу IV Міжнародна науково- практична конференція «Шевченківська весна», на засіданні історичної секції якої, зокрема, було презентовано книжки «З бібліотеки газети «День». Масштабність акції важко переоцінити: до столиці України з’їхались молоді історики з майже всіх регіонів України, а також з восьми незалежних країн колишнього Радянського Союзу, зокрема, з Росії, Молдови та Білорусі. Всього — 185 осіб. Основною метою зібрання став обмін досвідом, поглядами. Прикметно, що робочою мовою на конференції все-таки була українська, й зарубіжні гості чудово порозумілись із господарями заходу. Конференцію присвятили 15-ій річниці незалежності України. Як сказав у вступному слові доктор історичних наук, професор, член-кореспондент НАН України Віктор Даниленко, «як історики, ми ще не скоро професійно оцінимо і дамо характеристику тому часові, в який ми проживаємо». «Тим паче, що для академічної науки загалом настали важкі часи, коли промисловість не зацікавлена в наукових інноваціях», — продовжив він. Ефективно популяризувати науку, в тому числі й історичну, можна через ЗМI, впевнений пан Даниленко. Він також зазначив, що «День» — це єдина в Україні газета, яка друкує найкращі матеріали на історичну тему. Показово, що історичні проекти «Дня» знані серед молодих істориків і презентація наших книжок виявилася радше не презентацією, а продовженням особистої дискусії газети «День» з читачами. Адже історія, за словами Лариси Iвшиної, є набагато важливішою за політику.

Яким же нині є все-таки рівень викладання історії України в школах та ВНЗ? Чим загрожує процес скорочення навчальних планів з історії України для школярів та студентів? Які проблеми має подолати українська історична наука, щоб приєднатися до світової? Якими мають бути пріоритети в інтерпретації історичних подій? Відповіді на ці та інші запитання учасників — в одному з найближчих номерів «Дня».

Ольга ВАСИЛЕВСЬКА, «День»
Газета: 
Рубрика: