Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Диплом, не виходячи з дому...

11 листопада, 2006 - 00:00

Загальновідомо, що Японія є країною-лідером у вивченні, розвитку й впровадженні інформаційних технологій у власну економіку, й її досвід для України може бути неоціненним. Корисним він, як виявляється, є і для українського студентства — завдяки допомозі Японії дистанційне навчання в Україні стало реальністю, що швидко поширюється. З другого семестру в Національному університеті «Львівська політехніка» можна буде розпочати навчання за бакалаврським напрямом «Комп’ютерні науки». До цього результату у «Львівській політехніці» йшли два роки. 2004-го Програмою розвитку ООН за сприяння уряду Японії та японського Міжнародного агентства із співпраці був розпочатий проект «Передача інформаційних технологій в Україну». Реалізація цього завдання проходила на основі успішного досвіду, отриманого польсько-японським Інститутом інформаційних технологій. Тристороння співпраця між Японією, Польщею та Україною і стала запорукою успіху. Головним донором проекту є уряд Японії та японське Міжнародне агентство зі співпраці. Партнери проекту — польсько-японський Інститут інформаційних технологій, міністерство закордонних справ Польщі, Державний комітет комунікації та інформатизації України, Міністерство освіти і науки України.

Відтепер зростаючий в Україні попит на висококваліфікованих спеціалістів у галузі інформаційних технологій можна буде задовольнити простіше й швидше — шляхом застосування високоякісних дистанційних навчальних програм, причому спочатку у «Львівській політехніці», а через якийсь час і у Національному технічному університеті «Київський політехнічний інститут». У недалекому майбутньому долучаться до такої діяльності й одесити. Щоправда, така прив’язка до ВНЗ стосується лише викладацького складу, а студенти можуть жити в будь-якому населеному пункті планети. Вони лише мають заявити про своє бажання вчитися і проплатити за семестр. Ціна ж дистанційного навчання, принаймні у Львові, наразі не буде більшою, ніж платня за заочне. Кількість дипломів не обмежується, однак бажано, щоб до навчання долучалися люди, що мають вже базову інженерну освіту. Навчальна програма розрахована на вісім семестрів і має на меті готувати спеціалістів вузькопрофесійного напрямку, які зможуть отримати одночасно два дипломи — «Львівської політехніки» і польсько-японського Інституту інформаційних технологій.

— Спільне досягнення між Польщею та Японією, — сказав під час презентації проекту другий секретар Посольства Японії в Україні Дайсуке Мінаміно, — проект польсько-японських інформаційних технологій, як нам здавалося, буде легко перенести і адаптувати в Україні. І ми не помилилися, із задоволенням мушу сказати, втілення програми відбулося на досить високому рівні. Впевнений, що все це стане хорошим імпульсом до нашої подальшої співпраці в рамках технічного співробітництва, і не тільки. Що в подальших планах? У Київському політехнічному існує українсько-японський центр, і цей центр буде організовувати різноманітні культурні акції, а також семінари для початківців малого та середнього бізнесу. Щодо Львова, то провадимо два проекти для неурядових організацій. Перший — в селі Волосянка для молоді, другий — проект створення тренінгового центру для людей, що втратили роботу.

Ірина ЄГОРОВА, «День»
Газета: 
Рубрика: